ایران رهیاب Blog Archives

توصیه های یک سارق برای جلوگیری از سرقت خودرو!

راه های جلوگیری از سرقت خودرو

توصیه های یک سارق برای جلوگیری از سرقت خودرو!

استفاده از تجربه دیگران نکته بسیار مهم و آموزنده ای در زندگی است. کسی که تجربه دارد از تمام جوانب و نقاط موضوع مورد بحث مطلع است. به همین دلیل در این نوشتار قصد داریم به بررسی توصیه های یک سارق برای جلوگیری از سرقت خودرو بپردازیم. چرا که سارقان تمام نقاط قوت و ضعف های امنیتی خودروها را به خوبی بلدند. در ادامه با ایران رهیاب همراه باشید.

سرقت خودرو، دردسر همیشگی مالکین خودرو

سرقت خودرو دغدغه همیشگی مالکین وسایل نقلیه است و به همین دلیل افراد همواره به دنبال راه هایی برای تامین بیشتر امنیت دارایی خود هستند. هر روز نیز شاهد تولید ابزارهای امنیتی جدیدی هستیم اما همسو با تولید محصولات جدید، روش های جدیدی هم برای سرقت به وجود می آیند. اما واقعا باید چه کرد تا خودروهای ما به سرقت نروند؟

چه کنیم که خودرو به سرقت نرود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که همیشه شرایط را طوری فراهم کنید که سرقت را تبدیل به سختترین کار ممکن کنید، یکی از بهترین راه های ممکن نیز برای ایاد چنین شرایطی استفاده از یک ردیاب خودرو است. با بکار بردن برخی نکات ساده می توانید احتمال سرقت خودرو را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و امنیت بیشتری برای خودروی خود فراهم کنید.

محل پارک خودرو مهمترین عامل بازدارنده سارقان است

اگر نمی دانستید باید گفت که مکان پارک خودرو یکی از مهمترین ملاک ها سارقان است. جاهایی که دوربین دارد خط قرمز سارقان است، چرا که از روی تصاویر ضبط شده دوربین ها به زودی شناسایی می شوند.

سارقین معمولا کمتر به سراغ خودروهایی می روند که تحت نظر دوربین های مدار بسته اند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که همیشه توصیه می شود خودرویتان را در پارکینگ قرار دهید و موقعیت کمتری برای سرقت به وجود بیاورید.

خرید دزدگیر و ردیاب ماهواره ای برای خودرو

شلوغی محیط اثری ضد سرقت دارد!

شاید نتوان به قطع یقین این موضوع را بیان داشت، اما قرار دادن خودرو در محیط های شلوغ احتمال سرقت را کاهش داده و تحت تاثیر قرار می دهد. با اینکه سارقان سرعت عمل بسیار بالایی در سرقت دارند اما وقتی در محیط های شلوغ باشند ترس و وحشت بیشتری برای سرقت خواهند داشت.

لذا احتمال اینکه سارق در محیط های که ازدحام زیادی دارد و شلوغ است دست به سرقت بزند کمتر می باشد. البته این موضوع همیشه هم صادق نیست! در شهرهای شلوغی مانند تهران سارقان بسیار اعتراف کرده اند که برخی خودروها را از محیط های شلوغی مانند مکان نزدیک به مترو سرقت کرده اند.

با این روش ها از سرقت خودرو جلوگیری کنید

چنین سارقانی بیان می کنند تمام افرادی که خودروی خود را در نزدیکی مترو پارک می کنند با قصد رفتن به محل کار با استفاده از مترو را داشته اند و یا برای خرید می رفته اند. لذا تا برگشت حداقل یک تا دو ساعت فرصت داشته اند تا به سرقت بپردازند.

دزدگیرها تا چه اندازه مفید اند؟

دزدگیر ها کار را برای سارقین سخت می کند، هرچند سارقینی وجود دارند که در کمتر از 20 ثانیه می توانند خودروها را سرقت کنند. بااینحال دزدگیر ها تکنولوژی مناسبی در برابر سارقان و تامین امنیت خودرو هستند. دیدن چراغ دزدگیر، خودش باعث می‌ شود که دزدها راهشان را کج کنند و به مسیر دیگری بروند.

استفاده از ردیاب برای جلوگیری از دزدی خودرو

خصوصا که شاهد نسل جدیدی از دزدگیرها هستیم که به نام دزدگیر ماهواره ای خودرو شناخته می شوند. این نسل از دزدگیرها در حقیقت نوعی ردیاب خودرو هستند که امکان پیدا کردن خودرو سرقتی در هر گوشه دنیا را برای شما فراهم می کنند. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در ارتباط با این تکنولوژی دارید می توانید به مقاله جی پی اس چیست؟ مراجعه کنید.

برروی خودرو سوئیچ مخفی نصب کنید

یکی دیگر از روش هایی که برای جلوگیری از سرقت خودرو به خوبی موثر است استفاده از سوئیچ های مخفی است. فرایند نصب یک سئویچ مخفی را می توانید به کمک خیلی از باتری ساز ها انجام دهید. با استفاده از سوئیچ های مخفی تا زمانی که دکمه تعبیه شده را نزنید خودرو روشن نمی شود و راه مناسبی برای جلوگیری از سرقت است.

خرید ردیاب رله خودرو یا OBD

البته می توانید بجای استفاده از سوئیچ مخفی از ردیاب رله خودرو استفاده کنید. ردیاب رله نوعی از جی پی اس های خودروست که دقیقا برروی رله نصب می شود، قابلیت شنود دارد و با ارسال یک پیامک می تواند خودرو را از راه دور خاموش کنید.

خرید ردیاب خودرو، بهترین راه برای جلوگیری از سرقت خودروهاست

در پایان و به عنوان یک راهکار مطمئن برای جلوگیری از سرقت خودرو، ردیاب ها را به عنوان بهترین تکنولوژی ممکن می توانیم معرفی کنیم. ردیاب ها دیگر همانند گذشته نیستند که مقدار خطای بالایی داشته باشند و یا موقعیت سوژه مورد نظر را با اختلاف بالایی نمایش دهند.

با استفاده از جی پی اس های امروزی خطای مکان یابی در حد متر کاهش یافته است و می توانید با نصب یک ردیاب برروی خودرویتان موقعیت آن را در هر گوشه ای از دنیا پیدا کنید. خوشبختانه ردیاب های موجود در بازار با تمام اپراتورهای داخلی هم خوانی دارند و در هر کجای کشور که باشید می توایند با نصب یک سیمکارت برروی دستگاه جی پی اس فرایند ردیابی را انجام دهید.

خرید جی پی اس و ضد سرقت خودرو

همچنین پس از خرید ردیاب اطلاعات لازم برای ورود به یک پنل ردیابی در اختیار شما قرار می گیرد و با استفاده از آن می توانید تمام اطلاعات مکان یابی را در اختیار داشته باشید. برای مثال می توانید به تعیین یک محدوده امن بپردازید تا در صورت ورود و یا خروج پیامک های اطلاع رسانی برای شما ارسال شود. در پایان پیشنهاد می کنیم نگاهی به مقاله بهترین ردیاب خودرو داشته باشید تا ردیاب مناسبی را برای خودروی خود انتخاب کنید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
توصیه های یک سارق برای جلوگیری از سرقت خودرو!
4.4 از 20 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 1 =

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328