ایران رهیاب Blog Archives

بررسی انواع ردیاب ها در ایران، چند مدل ردیاب شخصی و خودرو در کشور داریم؟

بررسی انواع ردیاب خودرو، شخصی و حیوانات در ایران

بررسی انواع ردیاب ها در ایران، چند مدل ردیاب شخصی و خودرو در کشور داریم؟

همسو با پیشرفت تکنولوژی و افزایش توانایی افراد در استفاده از انواع ابزارهای امنیتی، راه های جدیدی برای سرقت نیز به وجود آمده اند. درحال حاضر یکی از بهترین راه های تامین امنیت جانی و مالی افراد استفاده از انواع ردیاب هاست. خوشبختانه در کشور ما نیز مسیریاب های متنوعی همسو با نیاز شما وجود دارد. در ادامه قصد داریم به بررسی انواع ردیاب های موجود در کشور بپردازیم. چند مدل ردیاب شخصی و خودرو از انواع ردیاب ها در بازار کشور موجود است؟ با ایران رهیاب همراه باشید.

نگاهی به انواع ردیاب های موجود در کشور

برخلاف گذشته که ردیاب ها ابزاری جاسوسی و نظامی بودند، دیگر برای استفاده از ردیاب محدودیت های قانونی و خاص وجود ندارد. تنهای برای استفاده از برخی نمونه های بسیار خاص از انواع ردیاب ها نیاز به ارائه مجوز های لازم وجود دارد. اما بسیاری دیگر از انواع ردیاب های موجود علاوه بر عدم نیاز به مجوزهای قانونی، توسط قوه های امنیتی نیز توصیه می شوند. 

برای مثال با توجه به آمار بالای سرقت خودرو در کشور، به خصوص در استان و شهرهای بزرگ، نیروی انتظامی کشور توصیه به نصب ردیاب خودرو دارند، به خصوص برروی اتومبیل هایی که سال تولیدشان پیش از 1390 است. 

با توجه به اهمیت تامین امنیت در دنیای امروز و رشد روش های سو استفاده از اموال، دارایی و جان افراد، ردیاب ها به عنوان بهترین تکنولوژی ممکن برای جلوگیری بروز سرقت و یا حوادث برای افراد خانواده ما هستند. اما چند نوع ردیاب در بازار کشور داریم؟

انواع ردیاب در ایران

ردیاب های شخصی و خودرو، بهترین نمونه از انواع ردیاب های دنیا در ایران

انواع ردیاب یا مسیریاب های موجود در بازار کشور بطور کلی در دو دسته تقسیم بندی می شوند. ردیاب هایی که برای استفاده های شخصی هستند و یا ردیاب هایی که برای انواع وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند. بطور خلاصه دسته بندی انواع ردیاب به شرح زیر است:

  • ردیاب شخصی
  • ردیاب خودرو

 ردیاب های شخصی برای شناسایی موقعیت مکانی افراد، اشیا و حتی به عنوان ردیاب حیوانات استفاده می شوند. این مدل از ردیاب های معمولا سایز کوچکی دارند تا به سادگی بتوان آن ها را حمل و یا پنهان سازی کرد.

ردیاب شخصی، بهترین نوع از انواع ردیاب ها

دسته بعدی ردیاب های مخصوص خودرو هستند که با توجه به افزایش آمار دزدیده شدن ماشین ها، این روز ها مورد استقبال قرار گرفته اند. انواع ردیاب هایی که برای نصب برروی وسایل نقلیه در نظر گرفته می شوند، وابسته به نیاز شما دارای امکانات متنوعی هستند. در ادامه نیز به تفکیک هر یک از دسته های معرفی شده را مورد بررسی قرار می دهیم.

بررسی انواع ردیاب شخصی افراد

 ردیاب شخصی در حقیقت یک GPS در ابعادی کوچک است که امکان حمل و استفاده از آن به شکل های متفاوت ممکن است. ردیاب شخصی انواع مختلفی دارد و هر یک دارای ویژگی های خاص و امکانات متعددی هستند. نحوه کار کردن ردیاب های شخصی به این شکل است که موقعیت مکانی فرد را (طول و عرض جغرافیایی) را توسط ماهواره های GPS شناسایی و در صورت نیاز  به گوشی همراه پیامک می کند یا در پنل ردیابی در اختیار شما قرارمی دهد.

 

معرفی انواع ردیاب شخصی

از نمونه ویژگی های ردیاب های شخصی می توان به مواردی نظیر میکروفون داخلی، شنود، دکمه تماس اضطراری، قابلیت ضد آب بودن، قابلیت ضد ضربه بودن اشاره کرد. 

1-بهترین نمونه از انواع ردیاب های شخصی

اگر به دنبال یک ردیاب کوچک برای کودکان، والدین کهنسال و یا بطور کلی تمام اشخاص هستید، بهترین انتخاب برای شما ردیاب شخصی پرسنلی است. این دسته از ردیاب ها برای فعال سازی تنها نیاز به نصب یک سیمکارت دارند.

دستگاه ردیاب شخصی دارای سه مدل مختلف است که یکی از آنها 12 ساعت، مدل دیگر 3 روز و در بهترین مدل 10 روز شارژ نگه می دارد. اگر میزان شارژدهی ردیاب شخصی برایتان اهمیت دارد بهتر است از مدلی که قابلیت نگه داشتن شارژ تا 10 روز را دارد، استفاده کنید. استفاده از ردیاب شخصی بسیار ساده است و به سادگی می توان آن را هر کجا پنهان کرد.

ردیاب کابل شارژ اندروید شنود دار

2-ردیاب کابل شارژ اندروید شنود دار

ردیاب کابل شارژ اندروید شنود دار یکی دیگر از جی پی اس هایی است که می توانید برای مشاهده موقعیت مکانی افراد استفاده کنید. ردیاب های کابل شارژ اندروید بسیار شبیه به کابل شارژ معمولی گوشی های موبایل هستند. این مدل از انواع ردیاب شخصی در حقیقت کار کابل شارژ را هم انجام می دهد. اما علاوه بر آن، شناسایی موقعیت مکانی و ضبط صدای اطراف نیز از دیگر عملکرد های این ردیاب شنود دار، می باشد.

میکروفون های داخلی ردیاب کابل شارژ اندروید از کیفیت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل نیازی نیست تا نگران کیفیت صدای ضبط شده باشید. این مدل ردیاب شخصی مانند درگیر ردیاب ها یک سیم کارت نیاز دارد تا امکان ارسال اطلاعات برای مالک فراهم شود. اصلی ترین کاربرد انواع ردیاب های شخصی نیز در ادامه به صورت خلاصه ارائه شده اند:

  • کنترل فرزندان و شناسایی موقعیت مکانی آن ها
  • استفاده برای افراد بیمار و کهن سال که دچار آلزایمز هستند
  • استفاده برای پرسنل در حال انجام ماموریت
  • ردیابی وسیله های نقلیه
  • حفاظت از حیوانات و شناسایی مکان قرارگیری آن ها
  • نظارت پلیس برای کنترل شرایط
  • ردیابی وسایل شخصی که در حال جابجایی هستند

بررسی انواع ردیاب خودرو، کدام ردیاب برای اتومبیل شما بهتر است؟

مسیریاب خودرو یک وسیله بسیار کوچک است که با هدف مشاهده موقعیت مکانی ماشین طراحی شده است و با نصب یک سیمکارت فعال می شود. اصلی ترین کاربرد ردیاب خودرو، مشاهده موقعیت مکانی ماشین روی نقشه (در هر زمانی از شبانه روز) است. استفاده از ردیاب خودرو بیشتر با هدف محافظت از خودرو و امکان پیدا کردن آن در صورت دزدیده شدن است. 

 

نگاهی به انواع ردیاب خودرو

انواع ردیاب خودرو نیز به 4 دسته اصلی تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی آن ها و معرفی ویژگی هایشان خواهیم پرداخت.

1-ردیاب فندکی خودرو، ردیابی پنهان از چشم سارقین

جی پی اس فندکی ماشین از نظر نوع سرعت نصب، شباهت بالایی به ردیاب مغناطیسی خودرو دارد. این مدل از ردیاب ها محلی برای درج سیمکارت دارند. با قرار دادن سیمکارت در ردیاب و متصل کردن ردیاب به پورت فندکی ماشین، ردیاب شروع به کار می کند.

ردیاب فندکی خودرو

از بهترین ویژگی های ردیاب فندکی خودرو می توان به مواردی مانند نصب سریع و نوع طراحی بسیار خوب اشاره کرد. از آنجایی که ردیاب فندکی ماشین واقعا دارای 2 پورت USB است و به خوبی عملیات شارژ کردن را انجام می دهد، خیلی شک برانگیز نیست. یکی از بهترین ویژگی های ردیاب فندکی خودرو سیستم ارسال هشدار برای جدا شدن از خودرو است. زمانی که ردیاب فندکی از پورت خودرو خارج شود پیامک اطلاع رسانی برای مالک ارسال می گردد.

2-ردیاب مغناطیسی ماشین، بهترین انتخاب برای کسانی که نمی خواهند سیم کشی کنند!

یکی از معضلاتی که زمان اتصال ردیاب و شنود خودرو برای اکثر افراد پیش می آید، سیم کشی و نصب ردیاب خودرو است. با اینکه معمولا همه افرادی که خیلی در این کار مهارت ندارند، این کار را به متخصص و برق کار می سپارند اما باز مجبورند در این فرآیند هزینه ای پرداخت کنند.

ردیاب مغناطیسی خودرو

ردیاب مغناطیسی خودرو، یک از بهترین گزینه هایی است که می تواند این مشکل را حل کند. این مدل از ردیاب های خودرو دارای یک آهنربای بسیار قدرتمند هستند که به یکی از قسمت های ماشین می چسبند و بدون هیچگونه مشکلی عملکردشان به بهترین شکل ممکن پیش می رود. از این نوع ردیاب های معمولا برای افراد نیز استفاده می شود و کاربرد آن ها تنها برای خودرو نیست، اما بهترین عملکرد را در خودرو نشان می دهند.

3-ردیاب دیاگ خودرو، ساده ترین نوع ردیاب ماشین

اگر به فکر خرید جی پی اس ارزان قیمت هستید، می توانید به ردیاب دیاگ خودرو فکر کنید. این مدل ردیاب، ساده ترین نوع ردیاب خودرویی است که در بازار وجود دارد. اما در کارایی و دقت آن جای هیچ شکی نیست!

ردیاب دیاگ خودرو، بر روی سوکت دیاگ برق خودرو نصب می شود و بدون نیاز به انجام هیچ کار دیگری، فرآیند ردیابی را شروع می کند. بهترین ویژگی این مدل ردیاب، نصب ساده و آسان آن است. شاید فکر کنید این مدل ردیاب بسیار ساده است و نمی تواند بهترین عملکرد را داشته باشد اما اینطور نیست. با اینکه ردیاب دیاگ خودرو، در دسته ارزان ترین انواع ردیاب ماشین قرار دارد اما عملکرد بسیار خوبی داشته و با دقتی بسیار بالا مکان یابی را انجام می دهد.

ردیاب دیاگ خودرو

اصلی ترین کاربرد انواع ردیاب خودرو

انواع ردیاب خودرو کاربرد های متنوعی دارند که از مهمترین آن ها می توان به قابلیت مشاهده مسیر طی شده توسط خودرو با اطلاعات دقیق مانند زمان و تاریخ اشاره کرد. در ادامه به کاربردهای دیگر انواع ردیاب ماشین اشاره می کنیم.

  • امکان خاموش کردن خودرو از راه دور
  • ردیابی خودرو به صورت ثانیه ای و لحظه ای
  • امکان مشاهده مسیر طی شده توسط خودرو با اطلاعات دقیق مانند زمان و تاریخ
  • قابلیت تعریف سرعت مجاز برای ماشین (در صورتی که سرعت خودرو، از سرعت تعریف شده بیشتر شود، به مالک اطلاع داده می شود)
  • تعریف موقعیت مکانی و محدوده مشخص برای ماشین
  • اطلاع رسانی با پیامک در صورتی که تغییراتی در خودرو ایجاد شود (مانند باز شدن درب، روشن شدن ماشین، حرکت خودرو، تصادف کردن، جدا شدن ردیاب از ماشین)

با توجه به توضیحات ارائه شده در صورت تمایل به تهیه و خرید هریک از انواع ردیاب های معرفی شده پیشنهاد می کنیم با شماره های اعلام شده تماس حاصل نموده و مشاوره های لازم را از کارشناسان ما در ایران رهیاب دریافت کنید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
بررسی انواع ردیاب ها در ایران، چند مدل ردیاب شخصی و خودرو در کشور داریم؟
4.2 از 21 رای

مهمترین انواع ردیاب ها کدامند؟

انواع ردیاب هایی که در بازار کشور وجود دارند به دو دسته مغناطیسی یا آهنربایی و غیر مغناطیسی تقسیم می شوند. ردیاب هایی که آهنربایی نیستند نیازمند سیم کشی بوده و به عنوان ردیاب سیمی نیز شناخته می شوند.

هر دو دسته از انواع ردیاب های معرفی شده پاسخگوی نیاز شما به عنوان ردیاب خودرو، ردیاب افراد، موتورسیکلت و کودکان هستند

چند مدل ردیاب آهنربایی داریم؟

انواع ردیاب های آهنربایی موجود به دو دسته ردیاب اهنربایی نظامی و ردیاب مغناطیسی با قابلیت شنود تقسیم بندی می شوند. بهترین مزیت ردیاب های آهنربایی عدم نیاز آنها به سیم کشی است و نصب بسیار سریع و آسانی دارند.

چند مدل ردیاب خودرو داریم؟

ردیاب های مورد استفاده برای خودرو دارای تنوع بسیاری هستند. انواع ردیاب مورد استفاده برای خودرو درنمونه های مغناطیسی، ردیاب دیاگ، ردیاب فندکی، ردیاب سیمی و ردیاب های کابل شارژ هستند که هریک دارای مزیت های خاص خود است.

۶ دیدگاه برای “بررسی انواع ردیاب ها در ایران، چند مدل ردیاب شخصی و خودرو در کشور داریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

63 + = 71

  1. Avatar

    سلام
    کار دستگاه gps رو یه گوشی اندرویدی هم با نصب یه اپ ساده میتونه انجام بده. ردیاب های شما چه مزیت دیگه ای داره ؟

    1. ایران رهیاب
      ایران رهیاب

      سلام دوست عزیز
      ردیابی با گوشی حتما به حضور و استفاده همزمان کاربر نیاز دارد. اما دستگاه ردیاب جی پی اس دار را در خودرو و یا مکانی که میخواهید نصب میکنید و دورادور میتوانید موقعیت یابی را انجام دهید. همچنین فاکتورهای دیگری نظیر تاریخ، زمان ، مکان مسیر ، شنود و غیره را میتوان باخرید دستگاه gps انجام داد.

  2. Avatar
    فهیمه روشن

    سلام خسته نباشید
    برای استفاده از جی پی اس یا ردیاب خودرو در ایران نیاز به مجوز داریم؟ یعنی از لحاظ قانونی مشکلی برای استفاده از ردیاب وجود نداره؟ نکته بعد اینه که به جز خود ما چه کسی به اطلاعات ردیاب ماشینمون دسترسی داره؟ و اینکه من یه مقداری گیج شدم بین انواع مختلف ردیاب کدومش بهتره؟ ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که به قصد تامین امنیت شخصی یا خانواده از ردیاب استفاده کنید، برای استفاده از انواع جی پی اس در ایران نیاز به مجوز ندارید. حتی ردیاب های شنود نیز اگر برای شنود مکالمه دیگران مورد استفاده قرار نگیرند نیاز به مجوز ندارند. بنابراین هیچ مشکل قانونی نخواهید داشت. تنها شما و اکانت هایی که شما تایید کرده باشید می توانند به اطلاعات پنل شما دسترسی داشته باشند. این اطلاعات به خوبی محافظت می شوند و در اختیار هی شخص سومی قرار نمی گیرند. با ورود به صفحه خرید ردیاب خودرو می توانید انواع ردیاب موجود در ایران و ویژگی های هریک از آن ها را مشاهده کنید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

  3. Avatar
    محمدهادی

    سلام . من به دنبال یک ردیاب هستم تا بتونم داخل ماشین بدون نصبش کنم و هر وقت خواستم هم راحت از داخل ماشین برش دارم. در واقع نمیخواهم همیشه ازش استفاده کنم و فقط زمانی که لازمش دارم راحت داخل ماشین بزارم تا به عنوان یه جی پی اس ماشین کامل بتونم از امکاناتش استفاده کنم. شما چه ردیابی رو پیشنهاد می کنید؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام محمدهادی عزیز
      اگر درست متوجه منظورتان شده باشیم شما به دنبال یک ردیاب خودرو با نصب آسان و قابل حمل هستید. در این صورت گزینه های مختلفی را می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود تهیه کنید. ردیاب کابل شارژ شنود دار یکی از بهترین گزینه ها برای شما است. این جی پی اس خودرو کاملا مشابه یک کابل شارژ معمولی است اما قابلیت های ویژه ای مانند ردیابی لحظه ای و شنود داخل کابین ماشین را در اختیار شما قرار می دهد. ردیاب مغناطیسی نیز بدون سیم کشی روی خودرو نصب می شود و می توانید به راحتی آن را از روی خودرو بردارید. این ردیاب نیز قابلیت های ویژه ای مانند ردیابی خودرو، ثبت مسیر های طی شده و شنود دارد و یک ردیاب خودرو کامل است. شما می توانید برای خرید جی پی اس خودرو متناسب با نیاز خود به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328