ایران رهیاب Blog Archives

راهنمای خرید ردیاب خودرو، مهمترین نکات در حین خرید ردیاب

راهنمای خرید ردیاب خودرو

راهنمای خرید ردیاب خودرو، مهمترین نکات در حین خرید ردیاب

تامین امنیت مسئله ای است که با پیشرفت تکنولوژی روز به روز حساس تر و سخت تر می شود. چرا که همسو با پیشرفت های امنیتی، روش های جدیدی نیز برای ارتکاب به جرم ابداع می شود. ردیاب ها درحال حاضر بهترین ابزار تامین امنیت دارایی های شما و به خصوص وسایل نقلیه است. اما در حین خرید ردیاب خودرو باید به چه نکاتی توجه داشت؟ در ادامه با راهنمای خرید ردیاب در ایران رهیاب همراه ما باشید.

ردیاب خودرو، بهترین ابزار برای تامین امنیت دارایی شما

در بحث تامین امنیت خودروها اولین چیزی که به ذهن مالکین می رسد استفاده از دزدگیر هاست. دزدگیر ها سال های بسیاری است که تولید شده و در انواع مختلفی ارائه می شوند. همچنین در مقایسه با نمونه های اولیه دارای پیشرفت های بسیاری هم بوده اند، اما آیا استفاده از دزدگیر ها امنیت لازم را برای خودروی شما فراهم می کند؟

بهترین ردیاب موجود در بازار

ردیاب ها در ابتدا ابزاری جاسوسی و نظامی بودند اما امروزه شاهد انواعی از ردیاب ها هستیم که برای افراد، وسایل نقلیه موتوری و حتی حیوانات کاربرد دارند. به جرات می توان گفت ردیاب خودرو بهترین و بروزترین ابزار ممکن برای تامین امنیت دارایی افراد هستند.

مهمترین نکات برای خرید ردیاب خودرو

شاید در نگاه اول خرید ردیاب خودرو امری ساده به نظر برسد و تفاوتی نداشته باشد که چه ردیابی را خریداری نمائیم. اما برای خرید یک ردیاب مناسب باید به فاکتورهای مهمی توجه داشته باشید تا در حین خرید ردیاب با آگاهی کامل از ویژگی های ردیاب اقدام به خرید کنید.

ردیاب ها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند و هریک دارای امکانات متفاوتی هستند. برای مثال برخی ردیاب ها دارای ویژگی شنود و ضبط صدا هستند و برخی نیز دارای دکمه درخواست کمک اضطراری یا S.O.S هستند. پس باید پیش از خرید ردیاب خودر ابتدا به نیاز خود از یک ردیاب توجه داشته باشید.

ردیاب ها همچنین با توجه به امکاناتی که در اختیار شما می گذارند دارای قیمت های متفاوتی هم هستند. گاهی تنها نیاز شما ردیابی خودروست و نیاز به امکانات دیگری نظیر شنود ندارید. پس صرف هزینه های هنگفت برای خرید ردیاب خودرو خیلی منطقی به نظر نمی رسد. اگر به دنبال ردیابی با قیمت مناسب هستید پیشنهاد می کنیم به نوشتار خرید جی پی اس کوچک ارزان مراجعه کنید. در ادامه مهمترین نکاتی که در حین خرید ردیاب خودرو باید به آن توجه داشته باشید را به شما معرفی خواهیم کرد.

مهمترین نکات برای خرید بهترین ردیاب خودرو

ردیاب های چند منظوره بهترند یا ردیاب با کاربری خاص؟

ردیاب ها در انواع مختلفی تولید می شوند و برخی از آنها به صورت چند منظوره تولید می شوند. بدین معنا که می توان از آنها به عنوان ردیاب خودرو، ردیاب افراد و حتی حیوانات استفاده کرد. برخی از ردیاب ها نیز صرفا برای نوعی استفاده و کاربری خاص تولید و طراحی شده اند.

لذا پیش از خرید ردیاب خودرو ابتدا به نیاز و کاربرد خود توجه کنید. قصد دارید از ردیاب خریداری شده صرفا برای خودرو یا موتورسیکلت استفاده کنید، یا ممکن است هدفتان استفاده به عنوان ردیاب فردی هم باشد؟ با اینکه خرید ردیاب های چند منظوره پیشنهاد جذابی به نظر می رسد، اما توصیه می کنیم که با توجه به هدف استفاده تان به خرید ردیاب بپردازید.

دقت ردیابی مهمترین نکته در حین خرید ردیاب خودروست

معمولا تمام ردیاب ها دارای درصدی خطا در انجام فرایند ردیابی هستند، اما این مقدار نباید بازه گسترده ای باشد. معمولا وجود اختلاف تا 5 متر برای ردیاب های خودرو مقدار عددی مناسبی است و برد دقیقی به حساب می آید.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که میزان خطا و برد دقیق ردیاب با توجه به هدف کاربری شما تعیین می شود. برای مثال یک ردیاب فردی باید دارای دقت بیشتری باشد. لذا توصیه می کنیم در حین خرید ردیاب خودرو حتما مقدار خطا و دقت ردیابی را از خریدار سوال کنید.

ردیاب ارزان خودرو

ردیاب بدون سیم کشی بهتر است یا ردیاب نیازمند به نصب؟

ردیاب ها برای انجام فرایند ردیابی نیازمند منبع انرژی هستند که معمولا با استفاده از باتری های داخلی و یا سیم کشی و اتصال به برق خودرو تامین می شود. معمولا تمام ردیاب هایی که نیازمند سیم کشی و اتصال به برق خودرو هستند باتری های داخلی با ظرفیت اندکی هم دارند.

هدف از قرار دادن باتری داخلی تامین انرژی ردیابی در مواقعی است که برق رسانی مختل و یا قطع می شود. اما برخی ردیاب ها دارای باتری داخلی هستند و با یکبار شارژ کامل تا مدت ها قابل استفاده اند. به بیان دیگر نیازی به سیم کشی و اتصال به برق خودرو را ندارند. از دیگر نکات مهمی که در حین خرید جی پی اس خودرو باید به آن توجه داشته باشید مسئله تامین انرژی ردیاب و با توجه به استفاده شماست.

به آهنربایی بودن ردیاب توجه کنید

ردیاب های خودرو در دو نوع آهنربایی و غیر آهنربایی تولید می شوند. وجود خاصیت مغناطیسی در ردیاب باعث می شود تا امکان نصب ردیاب در بیشتر بخش های خودرو برای شما فراهم شود. در آن سوی قضیه ردیاب های غیر مغناطیسی برای نصب برروی خودرو دارای محدویت های بیشتری هستند. اطلاع از این ویژگی در ردیاب می تواند در حین خرید به کمک شما بیاید.

برای خرید ردیاب خودرو به چه ویژگی هایی توجه کنیم؟

به زمان گارانتی و خدمات پس از فروش توجه داشته باشید

ردیاب محصولی نیست که پس از اتمام فرایند خرید تنها در صورت آسیب دیدگی محصول و یا مثلا سوختن آن به گارانتی و پشتیبانی نیاز پیدا کنید. ردیاب خودرو از جمله محصولات خاصی است که نیاز به پشتیبانی و گارانتی ای حرفه ای دارد.

برای مثال شما همواره به یک سرور برای دریافت اطلاعات ردیابی نیازمندید، به همین دلیل در حین خرید ردیاب باید به خوبی از گارانتی و پشتیبانی آن اطمینان حاصل کنید. لذا توصیه می کنیم که ردیاب خودرو مد نظرتان را از شرکت های معتبر تهیه نمائید.

میزان حافظه داخلی ردیاب را چک کنید

ردیاب علاوه بر قابلیت نصب سیمکارت، دارای حافظه داخلی نیز هستند. حتی در برخی ردیاب ها امکان نصب حافظه جانبی نیز وجود دارد. پس از اتمام فرایند خرید ردیاب یک پنل ردیابی در اختیار شما قرار می گیرد و با استفاده از آن می توانید اطلاعات ردیابی خودروی خود را انجام دهید. همچنین اطلاعاتی مانند:

  • مسیرهای طی شده
  • عبور از سقف سرعت تعریف شده
  • ورود و یا خروج از محدوده تعریف شده
  • موقعیت دقیق جغرافیایی

و موارد مشابه در حافظه داخلی ردیاب ها ثبت می شود. این اطلاعات با توجه به میزان حافظه داخلی ردیاب حتی تا 3 سال نیز نگهداری می شوند. همچنین وظیفه حافظه داخلی ثبت و نگهداری اطلاعات برای مواقعی است که در پوشش و آنتن دهی مناسبی قرار ندارد و امکان دسترسی به ردیاب از راه دور ممکن نیست.

در چنین مواقعی تمام اطلاعات در حافظه داخلی ثبت شده و به محض ورود به منطقه با پوشش مناسب تمام اطلاعت برای مالک ارسال می گردد. پس در حین خرید ردیاب خودرو حتما به وجود حافظه داخلی و مقدار آن نیز توجه داشته باشید.

راهنمای خرید ردیاب خودرو

وجود دکمه s.o.s و برقراری تماس را بررسی نمائید

برخی ردیاب ها دارای دکمه درخواست کمک اضطراری یا s.o.s و همچنین امکان برقراری تماس هستند. این ویژگی در تمامی مدل های ردیاب خودرو وجود ندارد، پس در حین خرید ردیاب خودرو به این ویژگی نیز دقت نمائید. چرا که هدف یک ردیاب تنها اعلام موقعیت های جغرافیایی و مسیرهای طی شده نیست، بلکه حافظ جان و امنیت شما نیز هست.

در پایان باید به این نکته نیز اشاره کنیم که وجود امکانات و ویژگی های بیشتر دقیقا برابر با افزایش قیمت ردیاب است. پس در حین خرید ردیاب خودرو باید به ویژگی های ردیاب، نیازهای مورد انتظار خودتان و همچنین کاربردی که ردیاب برای شما دارد، توجه داشته باشید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
راهنمای خرید ردیاب خودرو، مهمترین نکات در حین خرید ردیاب
4.2 از 9 رای

ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر خودرو؟

دزدگیرهای خودرو حتی در بهترین نوع تنها ابزاری برای جلوگیری از سرقت هستند. اما ردیاب در صورت بروز سرقت نیز به کمک شما می آید و می توانید اتومبیل سرقتی خود را پیدا کنید.

ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر خودرو؟

 

دقت ردیاب خودرو چقدر است؟

امروزه ردیاب ها در بهترین کیفیت و تکنولوژی ممکن تولید می شوند و دقت ردیابی آنها در حد 5 متر و حتی کمتر است. حتی می توانید ردیابی را به صورت نقطه زنی انجام دهید.

ردیاب آهنربایی بهتر است یا ردیاب سیمی؟

ردیاب هایی که برای خودرو مورد استفاده قرار می گیرند در هر نوعی دارای بهترین کارایی و کیفیت هستند. لذا وابسته به انتخاب شما می توان برای سیمی یا مغناطیسی بودن ردیاب اقدام نمود.

۴ دیدگاه برای “راهنمای خرید ردیاب خودرو، مهمترین نکات در حین خرید ردیاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 25 = 30

  1. Avatar

    حافظه داخلی ردیاب ها چقدره دقیقا؟ مثلا تا چند وقت اطلاعات ردیابی توی دستگاه باقی می مونه؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام
      ردیاب ها دارای حافظه ای 64 مگابایت هستند که فضای لازم و مورد نیاز برای ثبت و بررسی اطلاعات ردیابی است.

  2. Avatar

    ایران رهیاب کدوم ردیاباش شنود داره؟ و اینکه کدومش شنود قویتری داره؟ من ماشینم تاکسی سمنده برای خودم و همکارام ردیاب میخوام

    1. ایران رهیاب
      ایران رهیاب

      سلام دوست عزیز
      ردیاب های مگنتی اهنربایی ایران رهیاب هرسه نوع قابلیت شنود دارند. همچنین ردیاب فندکی و دیاگی نیز شنود دار هستند. ردیاب نصبی سیمی مدل ir230 هم شنود میشود. برای اطلاع بیشتر و انتخاب درست ردیاب میتوانید با شماره 02122410328 تماس بگیرید.

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328