ایران رهیاب Blog Archives

همه چیز درباره ردیاب خودرو با سنسور وزن

ردیاب با سنسور وزن چیست

همه چیز درباره ردیاب خودرو با سنسور وزن

ردیاب‌ها وسیله‌ای برای کنترل و پیگیری خودرو در موقعیت‌های جغرافیایی هستند. این روزها از دستگاه‌های ردیاب اغلب برای پیشگیری از سرقت استفاده می‌شود. اما امکانات ردیاب‌ها به تعیین موقعیت جغرافیایی محدود نمی‌شود. با توجه به پیشرفت تکنولوژی با نصب انواع سخت‌افزارها می‌توان به راحتی امکانات ردیاب را افزایش داد. یکی از سخت افزارهای کاربردی سنسور وزن هستند که روی خودروهای مربوط به ناوگان باربری نصب می‌شوند. در ادامه این مقاله از ایران رهیاب توضیح خواهیم داد که ردیاب با سنسور وزن چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد.

سنسور وزن چیست؟

سنسور وزن یکی از سخت‌افزارهایی است که به ردیاب خودرو متصل می‌شود و برای محاسبه وزن یا بار ماشین مورد استفاده قرار می گیرد. سنسورهای وزن به ورودی‌های دیجیتال یا آنالوگ وصل می‌شوند و میزان وزن بار یا خودرو را تعیین می‌کنند. برای ساخت سنسورهای وزن از فناوری آلتراسونیک استفاده می‌شود. نحوه محاسبه وزن بار یا خودرو به این صورت است که موجی با یک فرکانس تعیین شده از طرف سنسور آلتراسونیک به طرف بار فرستاده می‌شود. در طول زمانی که این موج ارسال می‌شود و باز می‌گردد و بعد از برخودرو و بازگشت به سطح بار در طی یک فرایند مشخص وزن بار یا خودرو با در نظر رفتن میزان ارتفاع ماشین می‌شود.

سنسورهای وزن در قسمت زیرین خودروهای سنگین قرار می‌گیرند و هر چقدر میزان بار سنگین‌تر باشد کف خودروها به سنسور نزدیک‌تر خواهد بود و موج‌ها سریع‌تر ارسال می‌شوند و باز می‌گردند.

سنسور وزن چیست

معرفی مدل‌های مختلف سنسور وزن در ردیاب‌ها

ردیاب‌هایی که به سنسور وزن مجهز هستند وظیفه دارند نیرو و وزن اجسام موجود در خودرو را اندازه‌گیری کنند. در حقیقت عملکردی شبیه به ترازو و باسکول دارند. سنسورهای وزن که دستگاه‌هایی الکترونیکی محسوب می‌شوند براساس محل قرار گیری و نوع کارکردشان در مدل‌ها و وزن‌های مختلف و متنوع طراحی و ساخته شده‌اند. سنسورهای فشاری،‌ خمشی، کششی، تک پایه و خمشی دو طرفه از انواع مختلف سنسورهای وزنی به شمار می‌روند که هر کدام از آن‌ها عملکرد و ویژگی‌های به خودشان را دارند.

شرکت‌ها و موسساتی که وظیفه حمل و نقل ترانزیت و بین جاده‌ای را دارند با خرید یک ردیاب ماشین مخفی و و مجهز کردن آن به سنسورهای وزن می‌توانند وضعیت کلیه خودروها را در سراسر جاده‌های داخلی و خارجی کنترل کنند بدون اینکه هیچ فردی متوجه نصب ردیاب شود.

کاربرد ردیاب با سنسور وزن چیست

ردیاب با سنسور وزن برای چه ماشین‌هایی مناسب است؟

ردیاب با سنسور وزن برای ماشین‌هایی که در ناوگان باربری فعالیت می‌کنند مناسب است. دفاتر و موسسات باربری می‌توانند با نصب انواع ردیاب مجهز به سنسورهای وزن در طول مسیر رفت و برگشت خودروها میزان وزن بار را کنترل کنند. همچنین مسیر رفت و برگشت ماشین‌ها را از طریق نرم‌افزارهایی که به ردیاب متصل می‌شوند کنترل و بررسی کنند. برخی از ردیاب‌ها مجهز به دستگاه شنود هستند و صدای کابین خودرو را نیز به راحتی ضبط و ارسال می‌کنند. استفاده از دستگاه‌های شنود در صورت سرقت خودرو یا بار کمک بسیاری در پیدا کردن سارقین خواهد کرد.

معرفی انواع ردیاب با سنسور وزن

نصب ردیاب با سنسور وزن چه مزایایی دارد؟

در دنیای پیشرفته امروز نصب ردیاب روی انواع خودرو امری ضروری و غیر قابل اجتناب است. ردیاب‌ها علاوه‌بر پیشگیری از سرقت ماشین، امکان کنترل و پیگیری وضعیت خودرو را در طول مسیر تردد مشخص می‌کنند. حال تصور کنید ردیاب‌ها مجهز به سنسورهای کنترل دما و محیط نیز باشند. با کمک این سنسورها می‌توان تا میزان قابل توجهی از بروز اتفاقاتی به جز سرقت خودرو پیشگیری کرد. یکی از مزیت‌های استفاده از ردیاب با سنسور وزن، ابعاد و وزن بسیار کم این سنسورهاست. سنسورهای وزن به راحتی روی انواع خودرو در کنار ردیاب‌ها نصب می‌شوند و وزن خودرو را در طول مسیر رفت و برگشت محاسبه و ارسال می‌کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ردیاب‌هایی با سنسور وزن، عدم امکان دستکاری توسط راننده یا هر فرد دیگری است. همچنین ردیاب‌های مجهز به سنسور وزن موارد مختلفی از جمله: مقدار بار جابه‌جا شده، اطلاعات مرتبط با بارگیری یا تخلیه مانند زمان و تعداد دفعات و همچنین اطلاعات مربوط به کارکرد در حین حمل بار را برای ناوگان حمل و نقل ارسال می‌کنند. نکته مهم در مورد سنسورهای وزن میزان خطای بسیار پایین است که معمولا بیشتر از 2.5 درصد خطا در محاسبه وزن بار حمل شده ندارند. با توجه به این امکانات و مزایا قیمت ردیاب خودرو به موضوعی ارزشمند و مناسب تبدیل می‌شود.

مزایای استفاده از سنسور وزن در ماشین‌های باربری

بهترین مدل‌های ردیاب ماشین را از جی پی اس خودرو بخرید

در این مقاله درباره ردیاب با سنسور وزن صحبت کردیم. با توجه به اهمیت استفاده از ردیاب‌هایی که عملکردی بیش از پیشگیری از سرقت و اعلام موقعیت‌های جغرافیایی دارند، پیشنهاد می‌کنیم این ابزارها را از فروشگاه مطمئن که اقدام به فروش محصولات اصل با خدمات پس از فروش می‌کنند خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی ایران رهیاب با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه واردات، طراحی و فروش انواع ردیاب خودرو آماده همکاری با ناوگان حمل‌ونقل و موسسات ترابری در سراسر ایران است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع مدل‌ها، قیمت و خرید ردیاب می‌توانید با شماره تلفن  تماس بگیرید. همکاران ما در واحد فروش آماده ارائه مشاوره رایگان و پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
همه چیز درباره ردیاب خودرو با سنسور وزن
3.5 از 4 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 × 1 =

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328