ایران رهیاب Blog Archives

هر چیزی که درباره نحوه عملکرد ردیاب‌های آنتنی باید بدانید

ردیاب آنتنی چگونه کار می‌کند

هر چیزی که درباره نحوه عملکرد ردیاب‌های آنتنی باید بدانید

یک دستگاه ردیاب بر اساس ارسال اطلاعات به دو شکل آنلاین و آفلاین به ما در تامین امنیت افراد و وسایلی مانند خودرو، موتورسیکلت و اشیا قیمتی کمک می‌کند. در همه دستگاه‌های ردیاب با عملکرد‌های مختلف، وجود آنتن یک وجه مشترک است و آن‌ها به وسیله آنتن‌های داخلی یا خارجی اقدام به ارسال اطلاعات می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که یک ردیاب آنتنی چگونه کار می‌کند؟ همراه ما در سایت ایران رهیاب باشید تا با مطالعه این مقاله مفید اطلاعات بیشتری درباره دنیای ردیاب‌ها به دست آورید.

یک ردیاب آنتنی چگونه کار می‌کند؟

داخل همه دستگاه‌های ردیاب یک آنتن GPS وجود دارد که سیگنال‌های رادیویی را از ماهواره‌های فضایی دریافت می‌کند. این ردیاب‌های با پردازش طول و عرض موقعیت جغرافیایی آنتن و اطلاعات ارسال شده موفق به مسیریابی و موقعیت یابی می‌شوند. امروزه با پیشرفت علم، آنتن‌های جی پی اس ماشین بسیاری وجود دارد. این آنتن‌های در قسمت‌های مختلف خودرو نصب می‌شوند و اقدام به ارسال اطلاعات برای کاربر نهایی می‌کنند. ردیاب‌های آنتنی ویژگی‌های منحصربه‌فردی به شرح زیر دارند که با توجه به این موارد اطمینان بیشتری در استفاده از آن‌ها خواهید داشت:

  • برقراری امکان مشاهده آنلاین خودرو
  • تعیین محدوده جغرافیایی
  • امکان ردیاب آنلاین به‌صورت شبانه‌روزی در هر نقطه از جهان
  • امکان خاموش کردن خودرو با استفاده از نرم‌افزارهای موبایلی، وب سایت و اس ام اس
  • پشتیبانی از زبان‌های رایج دنیا و همچنین زبان فارسی
  • ارسال هشدار روشن شدن غیر مجاز خودرو
  • ارسال دیتا و گزارش‌گیری از اطلاعات ذخیره شده
  • آنتن‌دهی در سراسر ایران و حتی در نطقه‌های کور
  • امکان مشاهده سرعت
  • امکان بررسی و مشاهده مسافت طی شده

تامین امنیت خودرو با خرید جی پی اس ارزان و کوچک

نقش آنتن در ردیاب‌های مختلف چیست؟

در انواع ردیاب‌ها مانند ردیاب شخصی، خودرو، موتورسیکلت یا حتی حیوانات آنتن‌ها به شکل تراشه‌های GPS و GPRS تعبیه شده‌اند. این تراشه‌ها با اتصال به ۲۴ ماهواره‌ای که در اطراف زمین قرار دارند، اطلاعات لازم را برای کاربران ارسال می‌کنند. با بررسی کامل نقش آنتن و تراشه‌های جی پی اس در ردیاب‌های مختلف به‌طور کامل به پاسخ ردیاب آنتنی چگونه کار می‌کند، خواهیم رسید.

ارسال اطلاعات افراد خانواده با استفاده از ردیاب شخصی آنتن دار

ردیاب‌های شخصی یکی از ردیاب‌هایی‌اند که مجهز به آنتن داخلی بوده و برای تامین امنیت و پیشگیر از گم شدن سالمندان و کودکان کاربرد بسیاری دارند. این ردیاب‌ها ابعاد و مدل‌های متنوعی دارند که برخی از آن‌ها مجهز به دستگاه شنود هم هستند. ردیاب‌های شخصی با استفاده از فناوری GPS اقدام به ارسال موقعیت مکانی افراد می‌کند و شما با خرید جی پی اس ارزان و کوچک دیگر نگران گم شدن اعضای خانواده خود در طول شبانه‌روز نخواهید بود.

علاوه‌بر ردیاب‌های شخصی و خودرو، ردیاب‌های حیوانات هم با استفاده از تکنولوژی جی پی اس به شکل‌های مختلفی وجود دارد. این ردیاب‌ها به کمک تراشه‌هایی که در آن جاسازی شده است، اطلاعات کافی درباره موقعیت مکانی حیوانات را در اختیار شما قرار می‌دهد. با کمک ردیاب‌های حیوانات دیگر دغدغه گم یا ربوده شدن پت خود را نخواهید داشت و در هر لحظه از وضعیت آن‌ها مطلع خواهید بود.

بررسی نقش آنتن جی پی اس در ردیاب خودرو

ردیاب‌های خودرو از مهم‌ترین وسایل برای حفظ امنیت انواع خودروهای سواری و سنگین به شمار می‌روند. ردیاب‌های خودرو به محض نصب و راه‌اندازی اقدام به ارسال اطلاعات به‌صورت آنلاین و آفلاین می‌کنند. برخی از این ردیاب‌ها مجهز به دستگاه شنود هستند و قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور را نیز دارند. آنتن‌های موجود در ردیاب‌های مغناطیسی با استفاده از سیگنال‌های دریافتی اطلاعات را ارسال می‌کند.

همان‌طور که محافظت از وسایل نقلیه اهمیت بالایی دارد، جلوگیری از سرقت خانه هم از مسائل مهمی است که باید درباره راه‌های پیشگیری از این اتفاق ناخوشایند اطلاعات کافی داشته باشیم. در ایران رهیاب می‌توانید با راه‌های مختلف برای پیشگیری از سرقت وسایل خانه آشنا شوید.

مطمئن‌ترین راه جلوگیری از سرقت خانه در ایران رهیاب

آنتن جی پی اس در کدام قسمت خودرو نصب می‌شود؟

برخی از دستگاه‌های ردیاب مانند ردیاب‌های آهنربایی مجهز به آنتن داخلی هستند و نیازی به نصب آنتن اضافه ندارید. اما برای بسیاری از دستگاه‌های ردیاب باید اقدام به نصب دستگاه شنود و آنتن GPS کنید تا عملکرد بهتری داشته باشند. بهترین قسمت‌های خودرو برای نصب آنتن به شرح زیر است:

  • بین ستون‌های سمت چپ و راست خودرو محل مناسبی برای نصب آنتن GPS است چون امکان مخفی کردن آنتن هم وجود دارد. البته بهتر است که آنتن‌ها جایی نصب شوند که کیسه هوا وجود نداشته باشد. چون بر اثر ضربه و باد شدن کیسه هوا امکان پرت شدن آنتن‌ها و آسیب دیدن سرنشینان خودرو وجود دارد.
  • روی شیشه جلویی ماشین یکی از بهترین محل‌های نصب آنتن است. چون برای دریافت سیگنال، آنتن رو به آسمان است و اطلاعات با قدرت بیشتری ردوبدل می‌شود. اما یکی از معایب این قسمت از خودرو این است که آنتن در معرض باران و نور شدید خورشید است و احتمال مختل شدن فعالیت آن وجود دارد.
  • اگر آنتن روی جعبه فرمان و زیر شیشه نصب شود باز هم ارسال و دریافت سیگنال رو به آسمان و با قدرت بالایی انجام می‌شود. اما نصب آنتن در این قسمت هم زیبایی خودرو را از بین می‌برد و هم در معرض دید دیگران است.
  • بهترین جا برای نصب آنتن در خودرو جایی است که سیگنال‌دهی رو به آسمان باشد و بتوان با استفاده از سیم‌کشی پنهان، آن را از معرض دید دیگران مخفی کرد. خوشبختانه با طراحی آنتن‌های شیشه‌ای خودرو، این مشکل حل شده است.

تقویت ردیاب خودرو با نصب آنتن GPS و خرید جی پی اس خودرو

خرید قوی‌ترین و دقیق‌ترین ردیاب‌های آنتنی از ایران رهیاب

در این مقاله توضیح دادیم که ردیاب‌ آنتنی چگونه کار می‌کند. فرقی نمی‌کند شما ردیاب را برای مراقبت از افراد یا وسایل ارزشمند خود استفاده می‌کنید. مهم این است که ردیاب خریداری شده کیفیت و دقت بالایی داشته باشد و در شرایط مختلف آب‌و‌هوایی عملکرد آن مختل نشود. یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید جی پی اس‌ها باید به آن توجه کنید گارانتی و خدمات پس از فروش بوده که در فروشگاه اینترنتی ایران رهیاب به وضوح این خدمات قابل مشاهده است. ایران رهیاب بزرگ‌ترین وارد کننده ردیاب در سراسر کشور بوده و با تجربه‌ای ارزشمند در معرفی و فروش انواع جی پی اس، آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود است. شما با هر بودجه و سلیقه‌ای می‌توانید همین حالا بهترین مدل ردیاب را در سایت ایران رهیاب سفارش دهید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
هر چیزی که درباره نحوه عملکرد ردیاب‌های آنتنی باید بدانید
4 از 1 رای

ایا می‌توانیم از ردیاب آنتنی برای خودروهای سنگین مانند کامیون هم استفاده کنیم؟

بله. شما به راحتی می‌توانید با نصب ردیاب آنتنی موقعیت مکانی خودروهای سنگین را مانند هر وسیله نقلیه دیگری کنترل و امنیت خودروی خود را تامین کنید.

آیا عملکرد ردیاب‌های مغناطیسی و نظامی قوی‌تر است یا ردیاب‌های آنتنی؟

مهم‌ترین برای استفاده از هر نوع ردیابی تامین امنیت افراد یا وسایل ارزشمند است. شما با خرید هر نوع ردیابی می‌توانید این امنیت را فراهم کنید. ردیاب‌های مغناطیسی به دلیل داشتن باتری‌های قوی، دستگاه شنود داخلی، عدم اختلال عملکرد در شرایط آب‌وهوایی مختلف و مزایای بسیار دیگری به یکی از پرفروش‌ترین و قوی‌ترین ردیاب‌های خودرو تبدیل شده‌اند. موضوع مهم دیگر در مورد ردیاب‌های آهنربایی قابلیت مخفی شدن آن‌هاست که هیچ فردی به آن دسترسی پیدا نخواهد کرد و از وجود آن مطلع نخواهد شد. 

برای تقویت ردیاب‌هایی که آنتن داخلی دارند چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

ردیاب‌هایی که آنتن داخلی دارند به وسیله دو تراشه GPS و GPRS به ماهواره‌های فضایی متصل می‌شوند و ارسال اطلاعات و دریافت سیگنال‌ها را به‌طور‌کاملا دقیق انجام می دهند. اما اگر قصد تقویت این ردیاب‌ها را دارید با نصب آنتن جی پی اس در قسمت‌های مختلف خودرو موفق به این کار می‌شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 1 =

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328