ایران رهیاب Blog Archives

ردیاب ناوگان، مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل

مدیریت ناوگان حمل و نقل

ردیاب ناوگان، مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل

مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل امروزه به یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین رویکردها سازمانی تبدیل شده است. برای مدیرت هوشمند ناوگان شما به کمک ابزارهای جدید مانند ردیاب ناوگان نیاز دارید. با استفاده از جی پی اس و ردیاب ناوگان حمل و نقل می‌توانید به سادگی سازمان‌های خودروهای اداری، کامیون‌های حمل و نقل، افراد سازمان و کشتی‌های حمل بار را ساماندهی و مدیریت کنید. همچنین ردیاب ناوگان به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت لحظه‌ای به کنترل و ردیابی سازمان تحت مدیریت خود بپردازید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با مدیرت هوشمند ناوگان حمل و نقل به وسیله ردیاب ناوگان آشنا شویم.

ردیاب ناوگان حمل و نقل

سامانه مدیریت و ردیابی ناوگان حمل و نقل چیست؟

Fleet management یا مدیریت ناوگان به معنای کنترل و نظارت بر ناوگان خودرو، کامیون، کشتی و … در یک سازمان است. هدف از مدریت یک ناوگان، افزایش بهره وری و کارایی سازمان از طریق کنترل لحظه‌ای و ردیابی ناوگان است. اینجاست که وجود یک سیستم مدیریت هوشمند ناوگان ضروری بهه نظر می‌رسد. سیستم مدیریت ناوگان با جمع آوری اطلاعات از طریق دستگاه‌های ردیاب نصب شده روی خودروها، کامیون‌ها و می‌توانند امکان مدیریت لحظه‌ای را برای شما فراهم کنند. این سامانه از دو بخش تشکیل شده است:

جی پی اس و ردیاب ناوگان؛ ردیابی لحظه‌ای و ارسال اطلاعات

اولین قدم برای راه اندازی این سامانه هوشمند، خرید ردیاب خودرو است. ردیاب‌های خودرو انواع مختلفی دارند از جی پی اس آهنربایی گرفته تا ردیاب ماهواره‌ای خودرو هر یک برای نیاز و کاربرد مختلفی ساخته شده‌اند. با این حال همه آن‌ها امکان ردیابی لحظه‌ای ناوگان را در اختیار شما قرار می‌دهند.

پنل ردیابی ناوگان؛ جمع آوری و نمایش اطلاعات ناوگان

در قدم دوم به یک پنل قدرتمند نیاز است تا اطلاعات به دست آمده از جی پی اس ها را در اختیار شما قرار دهد. اپلیکیشن یا پنل ناوگان تمام اطلاعات ارسال شده توسط ردیاب را دسته بندی کرده و به صورت یکپارچه در می‌آورد. ارقام و نمودارهای ایجاد شده در پنل کار نظارت بر ناوگان را برای شما ساده‌تر می‌کند. در ادامه بیشتر با امکانات ردیاب ناوگان آشنا می‌شویم.

مدیریت هوشمند ناوگان با استفاده از جی پی اس

امکانات ردیاب ناوگان؛ ردیابی لحظه‌ای و کنترل همیشگی ناوگان حمل و نقل

ردیاب ناوگان با استفاده از ماهواره gps و یک سیمکارت می‌تواند موقعیت لحظه‌ای ناوگان شما را به صورت آنلاین یا آفلاین ارسال کنند. علاوه بر این، امکانات کنترلی زیادی نیز با نصب ردیاب روی کامیون‌ها یا خودروهای سازمان شما در دسترس خواهد بود. بخشی امکانات ردیاب ناوگان شامل موارد زیر می‌شود:

  • تعریف محدوده حرکتی مشخص
  • اعلام هشدار در زمان روشن شدن خودرو
  • خاموش کردن خودرو از راه دور
  • شنود صدای داخل کابین
  • کنترل خودرو از طریق گوشی
  • ردیابی ماهواره‌ای به صورت آنلاین و آفلاین

علاوه بر این، اکثر ردیاب‌های خودرو ضد آب و گرد و غبار هستند و مقاومت بسیار خوبی رد مقابل ضربه دارند. همچنین سنسورهای هشدار دهنده آن‌ها مانند یک دزدگیر کامل رفتار می‌کنند و به خوبی می‌توانند نقش یک دزدگیر ماشین را نیز بازی کنند. در نهایت نکته اصلی قیمت مناسب این ردیاب‌ها در مقایسه با عملکرد شگفت انگیز آن‌ها است. شما با خرید جی پی اس ارزان نیز می‌توانید از امکانات فوق العاده ای مانند تعیین محدوده حرکتی مشخص و ردیابی آنلاین بهره مند شوید. بنابراین برای مجهز کردن یک ناوگان بزرگ به بودجه زیادی نیاز نخواهید داشت.

جی پی اس ناوگان

مزایای استفاده از سیستم مدیریت ناوگان؛ چرا باید از ردیاب ناوگان استفاده کنیم؟

با راه اندازی سیستم هوشمند مدیریت ناوگان و نصب ردیاب روی خودروهای سازمان، شما می‌توانید از مزایای بی شماری بهره مند شوید:

  • ردیابی لحظه‌ای و کنترل دقیق ناوگان
  • بهبود راندمان و بهره وری ناوگان حمل و نقل
  • مدیریت سوخت و هزینه‌های سازمان
  • افزایش ایمنی دارایی‌ها
  • مدیریت رانندگان و کاهش میزان شکایات

این موارد تنها بخشی از مزایایی است که ردیابی ناوگان در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال، با نصب جی پی اس ماهواره ای روی خودروهای ناوگان خود می‌توانید با تعیین محدوده سرعت مشخص، علاوه بر کاهش مصرف سوخت و کنترل رفتارهای راننده، می‌توانید هزینه‌های مربوط به جریمه‌های رانندگی را نیز کاهش دهید.

ردیاب شرکتی

کاربردهای ردیاب ناوگان؛ مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل

هر ناوگانی که از چندین خودرو تشکیل شده به یک سیستم مدیریت هوشمند ناوگان و ردیاب نیاز دارد. علاوه بر این سازمان‌هایی که آگاه بودن از مبدأ، مقصد، مسیرهای طی شده، محل دقیق خودرو و … در آن‌ها اهمیت دارد نیز باید به فکر راه اندازی یک سیستم مدیریت ناوگان باشند. به این ترتیب کاربردهای ردیاب ناوگان را نمی‌توان تنها به مشاغل یا سازمان‌های خاصی محدود کرد. با این حال موارد زیر پر استفاده ترین کاربردهای جی پی اس ناوگان حمل و نقل هستند:

  • ناوگان کامیون‌های کارخانه‌ها
  • ناوگان خودرویی ادارات و سازمان‌ها
  • ناوگان آمبولانس و آتش نشانی
  • شرکت‌های حمل و نقل بار
  • آموزشگاه‌های رانندگی
  • ناوگان شرکت‌های مسافربری
  • ناوگان تاکسی
  • شرکت‌های اجاره خودرو
  • ناوگان پیک موتوری

اگر صاحب یکی از کسب و کارهای بالا یا کسب و کارهای مرتبط هستید و فکر می‌کنید که به ردیاب نیاز دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین جی پی اس خودرو را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد انواع جی پی اس ها و کاربرد آن‌ها به دست آورید.

ردیابی ناوگان حمل و نقل با استفاده از خدمات ایران رهیاب

در این مقاله با سیستم مدیریت هوشمند ناوگان و اهمیت استفاده از ردیاب و جی پی اس برای ناوگان‌های حمل و نقل آشنا شدیم. راه اندازی یک سیستم مدیریت ناوگان حمل و نقل به شما کمک می‌کند تا از مزایا و امکانات فوق العاده مانند ردیابی لحظه‌ای و کنترل کامل خودروها از راه دور بهره مند شوید. ایران رهیاب به عنوان بزرگترین و معتبرترین ارائه دهنده انواع خدمات و محصولات ردیابی در کنار شماست تا با مدیریت هوشمند ناوگان هزینه‌ها را کاهش و بهره وری را افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
ردیاب ناوگان، مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل
4.3 از 6 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

59 + = 63

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328