ایران رهیاب Blog Archives

نصب ردیاب خودرو چه معایبی برای سیستم برقی آن ایجاد می‌کند؟

معایب نصب جی پی اس در سیستم برقی خودرو

نصب جی پی اس چه معایبی برای سیستم برقی خودرو ایجاد می‌کند؟

مشکلات برقی خودرو خطرناک نیستند؛ با‌این‌حال ممکن است یک اختلال کوچک در سیستم برق خودرو، هزینه‌های زیادی برای مالک او به همراه داشته باشد. گاهی یک اتصالی کوچک هم ممکن است عمر باتری ماشین را کوتاه و هزینه تعویض باتری را به صاحب خودرو تحمیل کنند. سیستم برق خودرو به‌طور‌عادی طوری طراحی شده است که پاسخگوی نیاز‌های خود ماشین برای فعالیت باشد. 

گاهی اوقات اضافه‌کردن برخی لوازم مانند، سیستم صوتی قوی، دزدگیر، لامپ و چراغ‌های پرمصرف به ماشین، باعث بروز مشکلات برقی برای خودرو می‌شود. جی‌پی‌اس سیمی غیراستاندارد یکی از مواردی است که باعث بروز نقص فنی در سیستم برقی ماشین می‌شود. قصد داریم در این مقاله معایب ردیاب خودرو و تاثیر آن بر سیستم برقی خودرو و راه‌حل آن را بیان کنیم. باتوجه‌به این نکات هم ماشین ضد سرقتی خواهید داشت، هم سیستم برق خودرو سالم باقی می‌ماند.

اتصال سیم‌کشی داخلی ماشین از معایب نصب جی پی اس در سیستم برقی خودرو

 اتصال سیم‌کشی‌های داخلی، یکی از ابتدایی‌ترین و رایج‌ترین انواع مشکلات جی‌پی‌اس برای سیستم برق خودرو به‌حساب می‌آید. جی پی اس‌های سیمی برای فعالیت از طریق کابل‌های مخصوص به سیستم برق خودرو متصل می‌شوند. چنانچه کابل‌های ردیاب غیراستاندارد باشند در انتقال انرژی اختلال ایجاد کرده و باعث اتصالی کردن سیستم برق خودرو می‌شوند. 

نصب جی‌پی‌اس باسیم باید توسط کارشناسان برق خودرو انجام شود. راه‌اندازی جی‌پی‌اس و اتصال آن توسط افراد بی‌تجربه، باعث درست نصب نشدن ردیاب و ایجاد معایب فنی برای سیستم برق خودرو می‌شود؛ باتوجه‌به این توضیحات در صورت نیاز به نصب ردیاب خودرو ایرانی حتماً به متخصص برق خودرو مراجعه کنید.

ردیاب سیمی از دلایل اتصالی کردن سیستم برق خودرو

سوختن فیوز خودرو بر اثر نوسانات برقی توسط جی‌پی‌اس

به زبان ساده فیوز یک سیم نازک و حساس است که در مسیر سیستم برق خودرو قرار می‌گیرد. چنانچه سیم‌کشی خودرو دچار اتصالی یا نوسان برق شود، فیوز می‌سوزد و برق را قطع می‌کند. قطع برق توسط فیوز، برای جلوگیری از آسیب‌دیدن بخش‌های حساس‌تر سیستم برق خودرو است. ایجاد نوسانات برق این‌چنینی یکی از مشکلات ردیاب خودرو به‌حساب می‌آید. 

غیراستاندارد بودن جی‌پی‌اس، سیم‌کشی نامناسب و اختلالات فنی ردیاب باعث ایجاد نوسان برق و در نتیجه سوختن فیوز خودرو می‌شود. چنانچه این معایب برطرف نشود، با هر بار تعویض فیوز باز هم با مشکلات این‌چنینی مواجه خواهید شد.

برق‌دزدی و نابودی باتری خودرو توسط لوازم جانبی مانند ردیاب

برق‌دزدی یک اصطلاح رایج و عامیانه بین تعمیرکاران خودرو است. به‌ این معنی که خودرو در حالت خاموش بودن قاعدتاً نباید برقی مصرف کند؛ بااین‌حال برخی تجهیزات برعکس عمل کرده و از برق خودرو استفاده می‌کنند. فرایند برق‌دزدی به باتری خودرو فشار وارد کرده و در نهایت باعث نابودی آن می‌شود. جی‌پی‌اس سیمی یکی از اصلی‌ترین دلایل برق‌دزدی خودرو به‌حساب می‌آید. نصب ردیاب خودرو را به متخصص آن بسپارید تا از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری شود. مواردی مانند سیستم صوتی، دزدگیر و قفل مرکزی نیز از متهمین دیگر برق‌دزدی خودرو به‌حساب می‌آیند.  

برق دزدی از معایب نصب جی پی اس برای سیستم برقی خودرو

اختلال در عملکرد جی پی اس، باعث نقص فنی آپشن‌های ماشین می‌شود

جی‌پی‌اس یک آپشن اضافی است که مالکان خودرو برای حفظ امنیت آن را روی ماشین نصب می‌کنند. هر قابلیت اضافی که پس از اتصال به خودرو از برق ماشین استفاده کنند، احتمال بروز مشکل در عملکرد صحیح سیستم برق را افزایش می‌دهد. ردیاب‌های سیمی برای فعالیت به‌طور‌مستقیم به برق خودرو متصل می‌شوند و هرگونه اختلال برقی جی‌پی‌اس، عملکرد سایر آپشن‌های داخلی ماشین را نیز مختل می‌کند. 

استفاده از جی‌پی‌اس بی‌سیم، بهترین روش برای جلوگیری از نقص سیستم برق خودرو

با همه معایبی که از نصب جی‌پی‌اس در سیستم برقی خودرو وجود دارد، باز هم نمی‌توان از ویژگی‌های مثبت ردیاب‌ها برای ضدسرقت کردن خودرو چشم‌پوشی کرد. در چنین حالتی چاره کار چیست؟ جی پی اس‌های سیمی تنها ردیاب‌های ضدسرقت خودرو نیستند. جی پی اس‌های قدرتمند دیگری نیز وجود دارند که بدون نیاز به سیم‌کشی فرایند ردیابی را باقدرت بالا انجام می‌دهند. در این بخش ردیاب‌های حرفه‌ای خودرو بدون نیاز به سیم‌کشی را معرفی می‌کنیم تا با خیال راحت از جی‌پی‌اس برای ضد سرقت کردن خودرو استفاده کنید.

جایگزین کردن ردیاب‌های بی‌سیم به‌جای جی‌پی‌اس‌های سیمی برای جلوگیری از اتصالی کردن برق ماشین

ردیاب آهنربایی؛ جی‌پی‌اس قدرتمند بدون نیاز به سیم‌کشی

ردیاب آهنربایی را می‌توان به‌عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین ردیاب‌های حال حاضر دنیا معرفی کرد؛ این نوع ردیاب‌ها هیچ نیازی به سیم‌کشی و اتصال به برق خودرو ندارند. ردیاب‌های آهنربایی از باتری پر قدرتی دارند که تا ماه‌ها بدون شارژ مجدد قادر به ادامه فعالیت و ردیابی هستند. جی‌پی‌اس آهنربایی را با نام‌های ردیاب مگنتی و جی‌پی‌اس مغناطیسی نیز می‌شناسند که دلیل اصلی آن هم آهنربای قدرتمند به‌کاررفته در این دستگاه است. 

جی‌پی‌اس آهنربایی را می‌توان به هر سطح فلزی و صاف خودرو متصل کرد؛ باتوجه‌به این توضیحات اگر به دنبال جی‌پی‌اس قدرتمند بدون نیاز به سیم‌کشی هستید، خرید شنود برای ماشین یکی از بهترین گزینه‌ها برای ماشین شما خواهد بود.

ردیاب مغناطیسی جایگزین مناسب ردیاب‌های سیمی برای افزایش امنیت خودرو

ردیاب فندکی، جی‌پی‌اس مخفی و بی‌سیم

جی‌پی‌اس فندکی یکی از بهترین نمونه‌های ردیاب بدون نیاز به سیم‌کشی به‌حساب می‌آید؛ این ردیاب‌ها شباهت بسیاری به شارژر‌های فندکی دارند و به همین دلیل توجه سارقان را به خود جلب نمی‌کنند. فعال‌سازی ردیاب‌های فندکی بسیار ساده بوده و نیاز به هیچ‌گونه سیم‌کشی ندارند. برای فعال‌کردن ردیاب فندکی، کافی است آن را به فندکی خودرو متصل کنید. به‌محض اتصال ردیاب به فندکی خودرو، عملیات تعیین موقعیت آغاز می‌شود.

ردیاب دیاگی؛ ساده‌ترین جی‌پی‌اس بدون نیاز به سیم‌کشی خودرو

جی‌پی‌اس دیاگی را می‌توان به‌عنوان یکی از دقیق‌ترین انواع ردیاب بی‌سیم معرفی کرد؛ این ردیاب‌ها در عین سادگی و ارزان بودن، از قدرت بسیار بالایی در تعیین موقعیت خودروها برخوردار هستند. به‌طوری‌که در سخت‌ترین شرایط آب‌وهوای و هر نقطه‌ای از جهان عملیات ردیابی را به‌خوبی انجام می‌دهند. نصب آسان را می‌توان به‌عنوان مزیت دیگر استفاده از ردیاب دیاگی معرفی کرد. برای فعال‌کردن جی‌پی‌اس دیاگی، کافی است آن را به دیاگ خودرو متصل کنید.

با استفاده از جی پی اس‌های بی‌سیم ایران رهیاب، دیگر نگران سیستم برقی خودرو نباشید

در این مقاله به‌طور‌کامل معایب ردیاب خودرو در سیستم برقی آن را بررسی کردیم؛ همچنین متوجه شدیم که استفاده از جی پی اس‌های بی‌سیم بهترین گزینه برای جلوگیری از مشکلات برقی خودرو هنگام استفاده از ردیاب ماشین به‌حساب می‌آید. چنانچه برای خرید انواع ردیاب بی‌سیم نیاز به راهنمایی داشتید، با شماره‌تلفن ۰۲۱۲۲۴۱۰۳۲۸ تماس بگیرید. کارشناسان ایران رهیاب آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان هستند.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
نصب ردیاب خودرو چه معایبی برای سیستم برقی آن ایجاد می‌کند؟
4 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 × 1 =

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328