ایران رهیاب Blog Archives

اهمیت نصب ردیاب روی ماشین‌های آتش نشانی چیست؟

نصب ردیاب روی ماشین‌های آتش‌نشانی

درست است که آتش‌نشان‌ها وظیفه نجات و حفظ جان ما را دارند، اما به این معنی نیست که خودشان نیازی به حفاظت ندارند. در بسیاری از عملیات امداد و نجات، در اثر سهل‌انگاری و به‌روز نبودن تجهیزات شاهد از دنیا رفتن نیروهای فداکار آتش نشان هستیم. با قرار دادن ردیاب ماهواره‌ای در خودروهای آتش نشانی می‌توانیم به‌راحتی جان مردم و مامورین امداد را حفظ کنیم. همچنین از موقعیت مکانی وسیله نقلیه باخبر می‌شویم. اطلاع از درستی عملیات نجات از حریق نیز مطمئن از دیگر مزایای مسیریاب است. در این مقاله به اهمیت نصب ردیاب ماشین آتش‌نشانی و مزایا و کاربرد آن پرداخته‌ایم. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری راجع‌به این موضوع کسب کنید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

ردیاب خودروهای آتش‌نشانی برای نظارت و کنترل

ردیاب‌ها به‌عنوان یک وسیله کوچک شناخته می‌شوند که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را در هر قسمت از خودرو نصب کرد. کنترل مسیر، اطلاع از موقعیت جغرافیایی و آگاهی سرپرست ناوگان از سرعت رانندگان جزو ویژگی‌های مسیریاب‌ها محسوب می‌شوند. افرادی که طعمه آتش شده‌اند باید در کوتاه‌ترین زمان نجات پیدا کنند. پس شغل آتش‌نشانی اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد و لازم است از جدیدترین تکنولوژی‌های GPS خودرو در آن‌ها استفاده شود.

ردیاب ماشین آتش‌نشانی

اهمیت ردیاب خودرو برای نجات جان انسان‌ها

فرض کنید یک ساختمان بزرگ آتش گرفته و عده زیادی در خانه حبس شده‌اند و امکان خروج ندارند. شعله‌ها هر لحظه بیشتر می‌شوند و خانه‌های اطراف نیز ممکن است طعمه حریق شوند. در این موقعیت حساس، باید آتش‌نشان‌های خبره هرچه سریع‌تر خود را به موقعیت حادثه رسانده و جان مردم را نجات دهند. این امر با انتخاب کوتاه‌ترین و خلوت‌ترین مسیر اتفاق میفتد. می‌توان از انتشار بیشتر آتش جلوگیری کرد و خسارت‌های وارده را به حداقل رساند. بنابراین لازم است برای بهبود عملکرد ناوگان آتش‌نشانی از ردیاب‌های پیشرفته استفاده کرد.

تعبیه GPS روی ماشین‌های آتش‌نشانی برای پیدا کردن مسیر

آتش‌نشانان شغل پرمخاطره‌ای دارند و تیم آن‌ها به یک‌دیگر وابسته است. برای انجام عملیات امداد و نجات، باید به‌صورت تیمی عمل کنند تا خسارت‌های احتمالی را به حداقل برسانند. هرچه تیم‌های مختلف ایستگاه‌های آتش‌نشانی با یکدیگر ارتباط قوی‌تری داشته‌ باشند، فاجعه کمتری به‌وقوع می‌پیوندد. برخی از امکانات جی پی اس خودرو اطفای حریف را در ادامه بررسی می‌کنیم:

با نصب ردیاب روی خودروهای اطفای حریق از گم شدن آتش‌نشانان جلوگیری کنید

پس از وقوع حادثه آتش سوزی، به نزدیک‌ترین ایستگاه اطلاع داده می‌شود و تیم نجات به موقعیت موردنظر اعزام می‌شود. گاهی به‌دلیل مهلک بودن حادثه، از ایستگاه‌های دورتر نیز خدمه ارسال شود. استفاده از GPS ردیاب، به تیم امداد کمک می‌کند تا در مسیر گم نشوند و با ردیابی دقیق در کمترین زمان خودشان را به کارکنان دیگر برسانند. همچنین سرپرستان هر ایستگاه می‌توانند از این طریق با گروه اعزام شده ارتباط برقرار کرده و عملیات را مدیریت کنند.

اهمیت نصب ردیاب روی ماشین‌های آتش نشانی چیست

اعزام نیروهای کمکی بیشتر برای حفظ جان افراد با نصب GPS

در پاره‌ای از حوادث آتش سوزی در حین عملیات نجات به‌علت انفجار گاز یا مسائلی از این قبیل، شعله‌های آتش مهیب‌تر زبانه می‌کشند. این مسأله باعث می‌شود بیش از پیش جان افراد حاضر در محل حادثه تهدید شود. لذا نیاز است نیروهای بیشتری برای کمک‌رسانی اعزام شوند. ردیاب ماشین‌های امداد می‌تواند موقعیت جغرافیایی محل حادثه را به تیم نجات جدید اطلاع داده و سریع‌ترین و خلوت‌ترین مسیر را به آن‌ها نشاند دهد.

جی پی اس خودروی آتش‌نشانی و مدیریت هزینه‌ها

ارسال اطلاعات دقیق از موقعیت مکانی خودروهای نجات تنها یکی از کاربردهای نصب ردیاب خودرو آهنربایی است. برای مدیریت و کاهش هزینه‌ها نیز می‌توان از GPS خودروها استفاده کرد. به‌این‌صورت که رانندگان خودرو برای زودتر رسیدن به محل حادثه، از کوتاه‌ترین و خلوت‌ترین مسیر استفاده می‌کنند. این کار سبب می‌شود تا هزینه‌های مصرف سوخت نیز کم شود. همچنین خودرو دیرتر فرسوده می‌شود و طول عمر آن بالا می‌رود. مزیت دیگری که می‌توان برای استفاده از ردیاب خودرو آتش نشانی برشمرد، حسگر مصرف سوخت است. با مصرف بیش از اندازه سوخت به رانندگان هشداری ارسال می‌شود و آنان را آگاه می‌کند.

ردیاب ماشین آتش نشانی

خرید مجهزترین ردیاب ماشین آتش‌نشانی از ایران رهیاب

اگر شما مدیریت و سرپرستی ناوگان اطفای حریق را به‌عهده داشته و تمایل دارید جان انسان‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن نجات دهید، باید برای به‌روز نگهداشتن سیستم GPS وسایل نقلیه خود اقدام کنید. نصب ردیاب ماشین آتش‌نشانی یکی از اصولی‌ترین و کارآمدترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. در کنار تأمین امنیت برای رانندگان، زمان رسیدن به محل حادثه نیز بهینه سازی می‌شود. همچنین با انتخاب مسیر کوتاه و خلوت، جان انسان‌های زیادی را نجات می‌دهید.

ایران رهیاب ارائه کننده به‌روزترین و پیشرفته‌ترین ردیاب‌های روز دنیاست. استفاده از با کیفیت‌ترین قطعات در جی پی اس‌ها، ضمن تأمین امنیت خودرو و رانندگان، از اتفاقات مهلک نیز جلوگیری می‌کند. در صورت داشتن هرگونه سوال و راهنمایی حتی خارج از ساعات اداری می‌توانید با کارشناسان ایران رهیاب مشورت کنید. شماره‌های ۰۹۱۲۵۰۰۳۱۸۲ و ۰۲۱۴۴۸۹۶۰۷۸ آماده کمک‌رسانی و پاسخ به تمامی سوالات شما عزیزان خواهد بود. همچنین در سایت ایران رهیاب به نشانی  iranrahyab.comانواع GPS و ردیاب‌ها هستند که می‌توانید با خواندن نظرات افراد دیگر یا نوشتن نظرات خود، تجربیاتتان را به اشتراک گذارید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
امتیاز شما به این محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

87 − = 83

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328