ایران رهیاب Blog Archives

راه‌های پیشگیری از سرقت لپ تاپ

جی پی اس لب تاپ

راه‌های پیشگیری از سرقت لپ تاپ

شاید اگر به توصیه دوستم در اصول پیشگیری از سرقت گوش می‌دادم، هیچ وقت با تلخ‌ترین صحنه ممکن دوران دانشجویی مواجه نمی‌شدم. شیشه خرد شده ماشین و نبود کیف لپ تاپ و نگرانی در مورد تکمیل پایان نامه و آمادگی جلسه دفاع. اگر چه این تلخی با پیدا نشدن لپ تاپ دزدیده شده ادامه پیدا کرد، اما متوجه شدم که برای جلوگیری از سرقت لپ تاپ راهکارهای زیادی وجود دارد که من حتی قبلاً در مورد آنها نشنیده بودم.

حالا خود ما به عنوان یک شرکت معتبر در زمینه فروش ردیاب و جی پی اس ضد سرقت ، آموزش های به شما نشان می دهیم که برای جلوگیری از این فاجعه چه کارهایی انجام دهید.

در این مطلب به بررسی روش­های جلوگیری از به سرقت رفتن لپ تاپ ، موبایل و دیگر وسایل برقی خواهیم پرداخت. ضمناً، روش­هایی را برای پیدا کردن وسایل الکترونیکی مسروقه به شما معرفی می­کنیم.

ترفندهای معرفی شده در این مطلب ، برای جلوگیری از دزدیده شدن کالاهای زیر، یا یافتن کالاهای دزدیده شده، موثر است:

  • لپ تاپ و کامپیوتر
  • موبایل و تبلت
  • کنسول­های بازی XBOX یا PS4
  • و سایر وسایل برقی همچون کولرهای گازی، تلویزیون، یخچال و سایر وسایل برقی 

افزایش سرقت لب تاپ و موبایل در کشور :

شاید باور این امر سخت باشد؛ اما لپ تاپ­ها، یکی از پر سرقت ترین وسایل برقی محسوب می­شوند. در کشور ما، آمار دقیقی از سرقت لپ تاپ وجود ندارد. این در حالی است، که در کشوری همچون ایالات متحده آمریکا، در هر دقیقه بیش از 1 لپ تاپ دزدیده می­شود. نکته تامل بر انگیزتر آن است که، بیش از 97% این کالاهای مسروقه، هرگز پیدا نمی­شوند. استفاده از روش­های زیر، می­تواند تا حد بسیاری، از به سرقت رفتن لپ تاپ­های شما جلوگیری کند. روش­هایی نیز برای پیدا شدن کامپیوترهای همراه دزدیده شده وجود دارد، که چند مورد از آن ها را نیز برای شما ذکر خواهیم کرد.

سرقت موبایل

جلوگیری از دزدیده شدن لپ تاپ با راهکارهای محافظه کارانه :

دزدیده شدن لپ تاپ یا هر ابزار دیگری دو جنبه دارد. در حالت اول باید راهکارهای پیشگیری از سرقت را انجام دهید و در حالت دوم باید کارهایی انجام دهید که پیدا کردن لپ‌تاپ یا وسیله مسروقه امکان پذیر باشد. پس اگر فکر می‌کنید که پیشگیری بهتر از درمان است، ابتدا دستورالعملهای جلوگیری از سرقت را رعایت کنید:

در محیط‌های عمومی از لپ تاپ استفاده نکنیم

بهترین راهکار جلوگیری از دزدی این است که کالا را به دزد نشان ندهیم. اگرچه هنوز هم بسیاری از خانم‌ها از مخفی کردن کلید گاوصندوق در یخچال یا حتی گذاشتن جواهرات در ظرف آجیل استفاده می‌کنند، اما در مورد تجهیزات الکترونیکی هنوز هم این یک روش مناسب است. خوشبختانه ابزارهایی مانند لپ تاپ و گوشی هوشمند را می‌توان از دید عموم مخفی نگه داشت و از سرقت آنها جلوگیری کرد. البته این ایده در مورد برخی کالاهای دیگر مانند جلوگیری از سرقت کولر گازی یا کنسول بازی PS4  یا پیشگیری از سرقت خودرو چندان کارآمد نیست.

لب تاپ سرقت نشود

لپ تاپ را داخل کیف مخصوص نگهداری کنیم

نگه داشتن لپ تاپ در کیف مخصوص از این جهت اهمیت دارد که شما با تسلط بیشتری می‌توانید آن را کنترل کنید. یک لپ‌تاپ هیچ دستگیره خاصی ندارد و اینکه شما از یک کیف برای نگهداری آن استفاده کنید، راهکار مناسبی است. البته شاید هم بد نباشد که از راهکارهای خلاقانه استفاده کنید و لپ تاپ خود را در یک کوله پشتی نگهداری کنید. در این صورت شاید کمتر سارقی متوجه شود که شما لپ تاپ دارید.

قفل کردن لپ تاپ به میز کار (استفاده از قفل های کابلی لپ تاپ )

اکثر لپتاپ­ها (و بسیاری از لوازم برقی دیگر) محلی برای اتصال قفل­های مخصوص دارند. این پورت­های جهانی که با نام درگاه قفل Kensington شناخته می شوند، وسیله برقی شما را، به وسیله یک کابل فولادی، به محل یا وسیله دیگری متصل می­کنند.

 این یکی از حربه‌هایی است که در کتابخانه دانشگاهها یا در مشاغلی که از لپ تاپ و کامپیوتر به صورت ثابت استفاده می‌کنند قابل استفاده است. برای همه لپ تاپ‌ها محل مشخصی در نظر گرفته شده که با استفاده از یک کابل مخصوص می‌توان آنها را به میز متصل کرد و از برداشتن آنها جلوگیری کرد. این پورت مخصوص معمولاً در قسمت پشت یا در سمت راست لپ تاپ قرار دارد و کابل مخصوص آن را هم به راحتی می‌توان از بازار تهیه کرد. البته با توجه به اینکه لپ تاپ‌ها به عنوان ابزارهای متحرک هستند، شاید این روش چندان برای شما خوشایند نباشد. در ضمن با یک وسیله برش نیمه حرفه ای به راحتی قابل پاره شدن و جدا کردن است.

قفل لب تاپ

رها نکردن اتاق در موقعیت‌های مختلف

رها کردن لپ تاپ یا هر وسیله دیگری، به طور بالقوه آنها را در معرض سرقت قرار می‌دهد. شما چه در سفر باشید و وسایل خود را در اتاق هتل رها کنید و چه در ماشین باشید و مثل من لپ‌تاپ را در ماشین رها کنید، امید چندانی برای پیشگیری از سرقت آنها ندارید.

 در فضاهای عمومی و در اتاق هتل دسترسی افراد ناشناس به وسایل شما زیاد است و به همین دلیل از تکرار چنین اشتباهی به شدت خودداری کنید.

دزدی لب تاپ

همچنین رها کردن این وسایل یا هر کیف دیگری در داخل خودرو نه‌تنها احتمال سرقت آنها را بالا می‌برد، بلکه به احتمال زیاد با شیشه شکسته خودرو هم مواجه می‌شوید. البته برای خودرو ، میتوان با نصب یک ردیاب معمولی ارزان قیمت ، به محض ضربه به بدنه خودرو توسط پیامک خبر دار شده و سریعا خود را به ماشین برسانید و مانع از سرقت خودرو و یا محتویات درون آن بشوید.

شیوه‌های پیدا کردن لپ تاپ مسروقه:

بخش دوم از کارهایی که بعد از سرقت لپ تاپ می‌توانید انجام دهید، شامل روش‌هایی می‌شود که امکان استفاده یا فروش لپ تاپ را از سارق می‌گیرید و با استفاده از حربه‌های مختلف آن را پیدا می‌کنید. این روش‌ها ممکن است با توجه به موقعیت فرد و شرایط لپ تاپ تغییر کند، اما به طور کلی چند راهکار وجود دارد که در ادامه آنها را می‌بینید:

حک کردن نام خودتان در قسمت مخفی لپ تاپ

این ساده‌ترین راهکاری است که می‌توانید برای پیشگیری از سرقت لپ‌تاپ انجام دهید. برای این کار تنها کافی است در یک قسمت مخفی از لپ تاپ اسم خودتان یا یک علامت خاص را حک کنید و به عنوان علامت مشخصه در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که این علامت باید کاملاً اختصاصی و مربوط به خودتان باشد و پیدا کردن آن برای سارق بسیار سخت باشد. علامت گذاری روی باتری یا هر قسمت متحرک ایده خوبی نیست و احتمالاً کارآمد نیست.

یادداشت کردن آدرس آی پی یا مک آدرس 

برای فعالیت‌های مختلف اینترنتی و غیراینترنتی باید از اطلاعات آی پی یا مک ادرس لپ تاپ خود خبر داشته باشید و خوشبختانه این اطلاعات در تمام سطح دنیا مختص به لپ‌تاپ شماست. این آدرس آی پی به مانند اثر انگشت است و با کمک آن می‌توان یک محصول را نسبت به محصول دیگر تشخیص داد. استفاده از این حربه به شما اجازه می‌دهد که بلافاصله از طریق مقامات رسمی به سراغ پیدا کردن لپ‌تاپ مسروقه خود بروید و بلافاصله آن را تشخیص دهید.

جلوگیری از سرقت لب تاپ شخصی

رمزگذاری اطلاعات لپ تاپ

یکی دیگر از مواردی که از دسترسی سارقین به اطلاعات شما جلوگیری می‌کند و در واقع می‌توان آن را به عنوان یک راهکار پیشگیری از سرقت لپ‌تاپ معرفی کرد، رمزگذاری اطلاعات ذخیره شده روی لپ تاپ است که امکان دسترسی به اطلاعات را از بین می‌برد و شما یا مقامات قضایی می‌توانند بر مبنای آن هویت لپ‌تاپ را تشخیص دهند. اگرچه این موضوع برای سارقین حرفه‌ای کارایی چندانی ندارد، اما راهکار خوبی برای خوابگاه‌ها و دانشجویان است.

باج دادن به سارق

اگر شانس بیاورید و به شکل‌های مختلف سارق نزدیک باشید می‌توانید عاجزانه از او بخواهید که لپ‌تاپ را به شما باز گرداند و در عوض مبلغی از شما دریافت کند. اگرچه این در مورد راهکارهای جلوگیری از سرقت محسوب نمی‌شود اما در هر صورت امکان بازگرداندن لپ تاپ وجود دارد و مجدداً می‌توانید از آن استفاده کنید.

استفاده از ردیاب GPS برای پیدا کردن لب تاپ

یکی از مدرن‌ترین شیوه‌های جلوگیری از سرقت اشیاء مختلف و به طور ویژه تجهیزات الکترونیکی، استفاده از ردیاب‌های هوشمند است. این خرید ردیاب شخصی به عنوان یک بخش اضافی به ابزارهای الکترونیکی اضافه می‌شود و در صورت سرقت بلافاصله می‌توان از آن استفاده کرد و محل قرار گیری سارق و وسیله سرقت شده را با فاصله نزدیک به یک متر را تشخیص داد. امروزه این روش در بسیاری از حوزه‌ها قابل استفاده است به همین دلیل طرفداران زیادی در حوزه‌های صنعتی و غیرصنعتی دارد.

 

برد جی پی اس لب تاپ

نحوه عملکرد ردیاب‌های جلوگیری از سرقت:

ردیاب پیشگیری از سرقت یک قطعه اضافی است که شما می‌توانید آن را به لپتاپ یا هر دستگاه هوشمند دیگر اضافه کنید. این دستگاه یک برد الکترونیکی بسیار بسیار کوچک است که روی مادربرد دستگاه یا روی سایر قسمت‌های الکترونیکی لپ تاپ و ابزارهای دیگر نصب می‌شود و به عنوان یک فرستنده عمل می‌کند. اطلاعات ارسال شده از طرف این دستگاه توسط اپلیکیشن گوشی شما دریافت شده و بلافاصله می‌توان محل قرار گیری سارق و کالای سرقتی را تشخیص داد.

سرقت لب تاپ درون خودرو

استفاده از این ردیاب از این جهت اهمیت دارد که با دقت بسیار بالایی می‌تواند محل کالای مسروقه را تشخیص دهد و احتمال بروز خطا در آن بسیار کم است. بنابراین بدون فوت وقت و در سریعترین زمان ممکن می‌توان کالای مسروقه را پیدا کرد و آن را از سارق گرفت.

استفاده از مکان یاب های جی پی اس برای پیدا کردن وسایل الکترونیکی مسروقه

با استفاده از بردهای جی­ پی ­اس ، به سادگی می توانید تمامی وسایل برقی گم شده، یا دزدیده شده خود را پیدا کنید. این بردهای کوچک که یکی از بهترین روش­ها، برای جلوگیری از، ضرر مالی ناشی از به سرقت رفتن لپ تاپ و سایر وسایل محسوب می شوند، خیال شما را برای همیشه راحت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید : سیستم جی پی اس ماهواره ای چگونه کار میکند ؟

تصور کنید یک لپ تاپ، تلفن همراه، یا حتی وسیله­ ای خانگی نظیر کولر گازی تهیه کرده­اید و چندین میلیون تومان برای آن هزینه پرداخته­اید، به امید اینکه از آن استفاده کنید. در این میان و از بخت بدتان یک سارق، آن را از شما می­دزد. در خوشبینانه ترین حالت، ماموران نیروی انتظامی، پس از مدتی طولانی آن را خواهند یافت ولی این تضمین کننده سلامت دستگاه شما نخواهد بود. ضمناً کسی هم پاسخ مدت زمان دور بودن دستگاه از شما را نمی­دهد. درست در چنین زمانی است که ردیاب­های جی پی اس، به کار شما می­آیند.

از ویژگی های این این ردیاب ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان شنود محیط، به وسیله سیمکارت نصب شونده روی این دستگاه شنود سیم کارتی بدون نیاز به شارژ
  • نمایش مکان دقیق وسیله­ای که ردیاب روی آن نصب شده است.
  • امکان پیدا کردن وسیله مسروقه در کوتاه ترین زمان ممکن

 

آیا امکان پیدا کردن این جی پی اس توسط سارق وجود دارد؟

شاید این سؤال در ذهن شما شکل گرفته باشد که چرا سارق ردیاب را از لپ‌تاپ یا هر کالای دیگر جدا نمی‌کند؟ به خاطر داشته باشید که ردیاب پیشگیری از سرقت لپ تاپ بر روی مادربرد نصب می‌شود و به عنوان یک قطعه بسیار کوچک است که پیدا کردن آن برای سارقین معمولی و حتی سارقین حرفه‌ای بسیار سخت است. جدا کردن این دستگاه نیاز به مهارت ویژه و آشنایی با بخش الکترونیکی لپ تاپ دارد و به همین دلیل امکان پیدا کردن آن توسط سارق بسیار کم است. ضمن اینکه سارق زمان کافی برای پیدا کردن ردیاب ندارد و تا زمانی که بخواهد آن را جدا کند صاحب کالا می‌تواند سارق را پیگیری کند.

بیشتر بخوانید : توصیه های یک سارق برای جلوگیری از سرقت خودرو !

این ردیاب‌ها در چه موارد دیگری کاربرد دارند؟

نکته جالب و امیدوار کننده‌ای که در مورد ردیاب‌های پیشگیری از سرقت وجود دارد این است که می‌توان آن را در موارد مختلف به کار برد و با توجه به شرایط هر فرد تغییراتی در آنها به وجود آورد. به عنوان مثال، این ردیاب در مورد تجهیزات الکترونیکی اندازه بسیار کوچک و وزن سبکی دارد و به همین دلیل می‌توان آن را روی تجهیزات مختلفی مانند لپ تاپ، گوشی هوشمند، وسایل الکترونیکی و موارد مشابه نصب کرد و در زمان دلخواه آنها را پیدا کرد. ردیاب‌ها تجهیزات الکترونیکی مجهز به جی پی اس هستند که اطلاعات آنها بلافاصله توسط دستگاه گیرنده دریافت شده و محل کالای مورد نظر رصد می‌شود.

ردیاب گوشی مسروقه

برای خرید ردیاب پیشگیری از سرقت چه کار کنیم؟

اگر نیاز دارید ، لب تاپ خود و یا هر وسیله الکترونیکی دیگر را توسط ردیاب جی پی اس ، ضد سرقت کنید که در صورت مفقودی ، بتوانید سریعا توسط گوشی موبایل یا کامپیوتر آن را ردیابی کنید با ما تماس بگیرید    22410328 – 021

متاسفانه شیوه‌های سرقت بسیار متنوع هستند و حتی به کاربردن پیچیده‌ترین شیوه‌های محافظتی هم نمی‌تواند مانع از سرقت برخی از کالاها شود. خرید ردیاب پیشگیری از چند جهت یک موضوع حساس محسوب می‌شود. در وهله اول این دستگاه‌ها باید متناسب با نیاز فرد خریده شود که ممکن است برای یک فرد یا یک دستگاه الکترونیکی قابل استفاده باشند.

جلوگیری از سرقت PS4

اما در طرف مقابل انتخاب یک شرکت مناسب و مطمئن می‌تواند تضمین کننده کیفیت ردیاب باشد. تلاش ما در گروه ایران رهیاب این است که شیوه‌های مختلف پیشگیری از سرقت را آموزش دهیم و بهترین گزینه‌ها را برای پیدا کردن خودروهای سرقتی یا افراد مبتلا به آلزایمر و افراد خردسال در اختیار شما قرار دهیم. اگر سوالی دارید می‌توانید در بخش نظرات مطرح کنید و یا برای سفارش محصول از شماره‌های قرار داده شده در سایت استفاده کنید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
راه‌های پیشگیری از سرقت لپ تاپ
4.4 از 11 رای

۲ دیدگاه برای “راه‌های پیشگیری از سرقت لپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

85 − 80 =

  1. Avatar
    آیدین شکیل

    سلام مرسی از مقاله خوبتون. برام جالب بود که برای لپ تاپ هم میشه ردیاب نصب کرد. من چون اکثرا توی محیط های شلوغ مثل کافه، کتابخونه و قطار از لپ تاپ استفاده میکنم به این مدل ردیاب لپ تاپ نیاز دارم‌. ولی راستش میترسم نصبش روی مادربرد برای لپ تاپ مشکل ایجاد کنه.
    راستش اطلاعات زیادی در مورد کارکرد ردیاب کنار قطعات دیگه لپ تاپ ندارم. اگر ممکنه راجب مشکلات احتمالیش بگین چون مزایاش رو که میدونم. ممکنه به قسمت های دیگه لپ تاپ آسیب بزنه؟ واسم مهمه که قبل از خرید همه جوانب رو در نظر بگیرم چون من همه کارم و زندگیم به لپ تاپم وابستس

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام آقای شکیل
      ردیاب لپ تاپ و ردیاب لوازم شخصی از جمله محصولات جدیدی هستند که متاسفانه اکثر افراد با آن آشنایی ندارند. این روزها که سرقت لپ تاپ زیاد شده است این جی پی اس های کوچک می توانند خیال شما را راحت کنند. ردیاب لپ تاپ اندازه کوچی دارد اما درون لپ تاپ نصب نمی شود و در واقع باید آن را در کیف لپ تاپ خود قرار دهید. به این دسته از ردیاب ها ردیاب کوچک بدون نصب می گویند.

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328