ایران رهیاب Blog Archives

چگونه می‌توان دستگاههای شنود را کشف کرد؟

کشف دستگاه شنود

آیا نگران وجود دستگاه‌های شنود و جاسوسی در خانه خود هستید؟ اگر به چیزی مشکوک شده‌اید و فکر می‌کنید صدایتان ضبط می‌شود، راه‌های مختلفی برای پیدا کردن دستگاه‌های شنود وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یک جستجوی دقیق و مؤثر با استفاده از ابزار کارآمد، می‌تواند خیال شما را تا حد زیادی راحت کند. با ایران رهیاب در ادامه این مقاله همراه باشید تا با مؤثرترین راه‌های کشف دستگاه شنود آشنا شویم.

از کجا بفهمیم که صدایمان ضبط می‌شود یا مورد جاسوسی قرار گرفته‌ایم؟

به‌طور کلی اگر سلبریتی، صاحب یک شرکت بزرگ، دارای شغل حساس یا فرد ثروتمندی هستید، ممکن است هدف جاسوسی یا شنود قرار بگیرید. با این حال، در بسیاری از موارد گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد افراد معمولی نیز به دلایل خصومت شخصی یا مسائل خانوادگی، توسط اشخاص دیگر شنود شده‌اند.

بنابراین، اگر به مورد خاصی مشکوک هستید، می‌توانید از راه‌های مختلفی خیال خود را راحت کنید. همچنین اگر به فکر تأمین امنیت خود، خانواده یا خودروی خود در مقابل سرقت هستید، استفاده از ابزار‌های ایمنی مانند جی پی اس خودرو ایران رهیاب بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در ادامه بیشتر با ابزار شنود و نحوه پیدا کردن آن‌ها آشنا می‌شویم.

یک جستجوی دقیق و مؤثر با استفاده از ابزار کارآمد، می‌تواند خیال شما را تا حد زیادی راحت کند. با ایران رهیاب در ادامه این مقاله همراه باشید تا با مؤثرترین راه‌های کشف دستگاه شنود آشنا شوید.

انواع شنود ، انواع دستگاهه شنود و روش های کشف آن

آشنایی با انواع دستگاه شنود و روش کشف آن

اگر قصد دارید دستگاه‌های شنود را کشف کنید، باید ابتدا اطلاعاتی در مورد ظاهر دستگاه‌های شنود به دست‌آورید. دستگاه‌های جاسوسی معمولاً در اندازه‌های کوچک و شکل‌های گوناگونی تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها به راحتی می‌توانند در قسمت‌های مختلف خانه یا اتومبیل شخصی شما مخفی شوند.

در مواردی دستگاه‌های شنود به شکل ابزار عادی مانند شارژر فندکی خودرو ساخته می‌شوند. همین موضوع کار شما را در هنگام جستجو سخت می‌کند. به‌طور کلی همیشه نباید به دنبال دستگاه‌های عجیب یا جدید باشید، گاهی یک خودکار ساده نیز می‌تواند دستگاهی برای جاسوسی شما باشد.

جاسوسی و شنود، راه‌های جلوگیری از شنودشدن

چطور متوجه شنود شدن صدایمان شویم و دستگاه شنود را پیدا کنیم؟

تغییر در محیط خانه یا خودرو، احساس تعقیب شدن توسط افراد دیگر و با خبر شدن دیگران از اخبار سری و خصوصی شما همگی می‌تواند نشانه‌ای از شنود شدن صدای شما در خانه یا ماشین باشد. با حساسیت زیادی به دنبال تغییر در لوازم خانه یا ماشین باشید. اکثر دستگاه‌های شنود نیاز به یک منبع برقی دارند بنابراین سیم کشی‌های خودرو یا پشت پریز خانه را با دقت بررسی کنید. در ادامه با روش‌های کشف دستگاه شنود آشنا شوید.

1-جستجوی دقیق خانه و ماشین برای پیدا کردن دستگاه استراق سمع

برای کشف دستگاه شنود ابتدا باید یک جستجوی کامل در خانه یا ماشین انجام دهید مکان‌هایی مانند زیر وسایل خانه، درون سوراخ‌ها، پشت پریزهای خانه، پشت پرده‌ها، زیر خودرو، درون صندوق عقب، داشبورد و زیر کاپوت خودرو باید به دقت بررسی شوند.

هرچیز جدید یا مشکوکی را صرف نظر از شکل و ظاهر آن مورد بررسی قرار دهید. این‌ها محل‌هایی هستند که اگر اقدام به ردیاب ماشین مخفی کنید، احتمالاً شما هم در همین محل‌ها دستگاه خود را نصب می‌کنید. در بسیاری از موارد در یک جستجوی دقیق می‌توانید از وجود دستگاه‌های شنود در خانه یا خودرو خود با خبر شوید.

دستگاه ضد شنود

2-دستگاه ضدشنود، کاربردی‌ترین روش کشف شنود در خانه و ماشین

ابزار‌های ضد جاسوسی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی بتوانند دستگاه‌های شنود، دوربین‌های مخفی و سایر ابزار جاسوسی را پیدا کنند. دستگاه‌های شنود معمولاً دارای امواج الکترومغناطیس هستند. دستگاه‌های ضدشنود و ضدردیابی با تشخیص این امواج می‌توانند محل دقیق ابزار‌های استراق سمع را برای شما مشخص کنند. البته استفاده از این دستگاه‌ها نیاز به مجوز‌های ویژه دارد.

3-آسان‌ترین راه پیدا کردن دستگاه شنود، استفاده از رادیو

یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین برای دستگاه‌های ضد جاسوسی و شنود پیشرفته، استفاده از یک رادیوی معمولی است. همه لوازم الکترونیکی خانه را از برق بکشید و محیط خانه را تا حد امکان ساکت کنید. حالا رادیو را روی بلندترین موج FM قرار دهید و آن را به محل‌هایی که فکر می‌کنید احتمال وجود دستگاه شنود در آنجا وجود دارد نزدیک کنید.

تغییر صدا در رادیو نشانه وجود یک وسیله جاسازی شده است. با نزدیک شدن شما به دستگاه‌ها احتمالاً این صدا بلندتر و واضح‌تر خواهد شد. از رادیو برای پیدا کردن دستگاه شنود در خودرو نیز می‌توانید استفاده کنید.

شنود موبایل؛ روش کشف شنود

4-استفاده از موبایل، راه‌حلی آسان پیدا کردن دستگاه شنود

اگر به رادیو دسترسی ندارید، می‌توانید از موبایل به عنوان دستگاه شناسایی ابزار جاسوسی استفاده کنید. همه دستگاه‌های الکترونیکی را از پریز جدا کنید و یک تماس برقرار کنید. از فردی که به او زنگ زنده‌اید بخواهید تا در محیطی آرام و دور از ابزار‌های الکترونیکی قرار بگیرد. حالا به آرامی در خانه حرکت کنید. هر نویز یا تغییر صدای ناگهانی می‌تواند نشانه‌ای از وجود یک دستگاه شنود باشد. این کار را با حوصله انجام دهید. دنبال کردن نویز‌ها شما را به محل جاسازی دستگاه می‌رساند. این کار را درون خودرو نیز تکرار کنید.

علائم شنود تلفن همراه؛ بررسی انواع شنود صدا از طریق موبایل

از کجا بفهمیم گوشیمون شنود میشه؟ اگر نمی‌خواهید از طریق تلفن همراه شنود شنوید، بهتر است که علائم شنود تلفن همراه را بدانید. سالیانه میلیون‌ها تلفن همراه در سراسر جهان تولید می‌شود. تلفن همراه یکی از آسان‌ترین شیوه‌ها برای شنود است. اگر در هنگام مکالمه با گوشی صدای غیرمعمول شنیدید یا در پنل نوتیفیکیشن خود آیکن ناشناسی را مشاهده می‌کنید، سریعاً منشا ارسال اپلیکیشنی که این نوتیفیکیشن را ایجاد کرده چک و آن را حذف کنید.

از دیگر علائم شنود از طریق گوشی می‌توان به خالی شدن زودهنگام باتری، فعال بودن برنامه‌ها در پس زمینه،دریافت نوتیفیکیشن و پیام‌های ناشناس، تغییر زبان گوشی و هنگ کردن تلفن همراه پس از فعال کردن موبایل دیتا اشاره کرد. همیشه از اطلاعات گوشی خود شامل ویدیو، مخاطبان، عکس و فایل و اسناد بکاپ داشته باشید تا در صورت حذف شدن اطلاعات‌تان از بکاپ استفاده کنید. قبل از هر چیزی حتماً اپ‌های خود را از فروشگاه‌های معتبر دانلود و نصب کنید. بهتر است که اطلاعات سری و مهم خود را در حافظه گوشی نگه داری نکنید. 

دسترسی اپلیکیشن‌های خود را چک و محدود کنید

چگونه بفهمیم صدایمان ضبط می‌شود؟ امروزه دستگاه شنود موبایل دیگر سخت‌افزاری نیست! با وجود تلفن هوشمند از طریق نصب اپ‌ها و بدافزار‌ها می‌توان به شنود صدا افراد مختلف پرداخت. برای اینکه بدانید که آیا از طریق موبایل‌تان شنود می‌شوید یا نه، بهتر است که به مدیریت برنامه‌های گوشی خود بروید.

در بخش مدیریت برنامه‌ها هر اپلیکیشنی که نصب کرده‌اید را باز کنید در بخش دسترسی‌ها یا permission دسترسی اپ مورد نظر به امکانات و قابلیت‌های گوشی خود را مشاهده می‌کنید.

اگر اپ مورد نظر هیچ نیازی به دسترسی به دوربین، میکروفون، لوکیشن و … ندارد اما این قابلیت‌ها فعال است، روی هر کدام تپ بزنید و در مرحله بعد Deny را انتخاب کنید. با غیرفعال کردن دسترسی‌های غیرضروری از شنود صدا به راحتی جلوگیری می‌کنید. لازم به ذکر است که کد تشخیص شنود گوشی وجود ندارد و ضروری است که اجازه ندهید که افراد ناشناس از تلفن همراه شما استفاده کنند.

شنود خودرو؛ راه های جلوگیری از شنود شدن

راه حل‌های کاربردی برای جلوگیری از شنودشدن

اگر نگران امنیت خود و خانوادتان هستید، بهتر است به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از ورود دستگاه‌های جاسوسی یا شنود به محیط زندگی خود باشید. با نصب دوربین امنیتی، نرده، حفاظ در، قفل‌های ضد سرقت و دزدگیر محیط خانه را تا احد امکان امن کنید. به این ترتیب امکان نفوذ به خانه را توسط جاسوسان تا حد زیادی محدود می‌کنید.

برای محافظت از خودرو نیز پیشنهاد می‌کنیم، تا حد امکان خودرو را در پارکینگ شخصی خود قرار دهید و یک دزدگیر قوی تهیه کنید. اگر مجبور به پارک ماشین در خیابان یا پارکینگ‌های عمومی هستید همیشه احتمال دستبرد سارقان یا جاسازی کردن دستگاه شنود در خودروی شما وجود دارد. در بسیاری از موارد، دیده شده است که خودرو ابتدا به سرقت رفته؛ دستگاه شنود روی آن نصب شده و سپس بدون اینکه شما متوجه شوید در محل قبلی پارک شده است. با نصب دستگاه ردیاب از جابه جایی خودرو یا مسیر‌های طی شده توسط خودرو مطلع شوید.

مزایای استفاده از شنود را فراموش نکنید، دستگاه شنود قانونی

دستگاه شنود می‌تواند یک ابزار امنیتی مناسب برای مراقبت از خانواده و اموال شما باشد. ردیاب‌های دارای شنود که درون خودرو نصب می‌شوند می‌توانند شما را از وضعیت خانواده با خبر کنند یا حتی با ضبط صدای سارقان در پیدا کردن خودرو بعد از سرقت نیز نقش بسزایی داشته باشند. طبق قانون نیز استفاده از دستگاه‌های شنود برای تأمین امنیت اموال و اشخاص منعی ندارد.

با نصب دستگاه شنود در منزل، هنگامی که در مسافرت هستید یا در خانه پرستاری از والدین یا فرزند شما مراقبت می‌کند، به راحتی می‌توانید از راه دور مدیریت کاملی به منزل خود داشته باشید. بعد از خرید ردیاب، نرم‌افزار ردیابی دستگاه شنود روی گوشی شما نصب می‌شود و در هر لحظه می‌توانید کابین راننده را شنود کنید و در مواقع ضروری در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهید.

دستگاه شنود را از کجا تهیه کنیم؟ خرید شنود بدون نیاز به مجوز

در این مقاله روش‌های شناسایی دستگاه شنود مخفی و علائم شنود تلفن همراه را بررسی کردیم. ایران رهیاب بزرگ‌ترین عرضه‌کننده ردیاب با قابلیت شنود در ایران است. شما نیز می‌توانید با تهیه قیمت دستگاه شنود سیم کارتی از خودرو، فرزندان، سالمندان و خانواده خود محافظت کنید.

اگر قصد خرید انواع ردیاب خودرو را دارید با همکاران ما در ایران رهیاب به شماره تلفن 22410328-021 تماس بگیرید. کارشناسان حرفه‌ای ما برای راهنمایی و پاسخ به سؤالات شما آماده هستند.

 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
چگونه می‌توان دستگاههای شنود را کشف کرد؟
4.3 از 518 رای

چگونه وجود دستگاه شنود در محل زندگی را تشخیص دهیم؟

وجود تغییرات در محل زندگی، اضافه شدن وسایل جدید یا تغییرات غیر عادی در سیم کشی خودرو می تواند نشانه های وجود دستگاه شنود باشد. در مقاله به طور کامل توضیحاتی در مورد نحوه پیدا کردن دستگاه شنود ارائه کرده ایم.

بهترین راه برای پیدا کردن دستگاه شنود چیست؟

بهترین راه برای پیدا کردن دستگاه شنود، استفاده از دستگاه های پیشرفته ضد شنود است که می توانند امواج الکترومغناطیس دستگاه جاسازی شده تشخیص دهند. با این حال علاوه بر دستگاه ضد شنود می توانید از رادیو یا موبایل نیز برای پیدا کردن شنود استفاده کنید.

چگونه مانع شنود و جاسوسی از خود شویم؟

تامین امنیت خانه و خودرو بهترین راه برای جلوگیری از شنود و جاسوسی است. شما می توانید با خرید بهترین و با کیفیت ترین ردیاب های ضد سرقت از ایران رهیاب، به بهترین شکل از اموال و خانواده خود مراقبت کنید.

۴ دیدگاه برای “چگونه می‌توان دستگاههای شنود را کشف کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

  1. Avatar
    سیامک کیا

    سلام وقت شما بخیر. ممنون بابت مقاله مفیدتون. ببخشید من مدتی هست که حس میکنم رقیبم برام شنود گذاشته چون از همه اقداماتم قبل از نهایی کردن کار خبر داره! بعد از خوندن این مقاله سعی کردم همانطور که گفته بودین توی متن برای پیدان کردن دستگاه شنود از گوشی استفاده کنم. اما چیزی پیدا نکردم. ممکنه این روش خطا داشته باشه؟ من رادیو ندارم. برای اطمینان از اینکه دستگاه شنود داخل خودرو یا اتاق شرکت هست یا نه از چه راه های دیگه ای پیشنهاد میدین؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام سیامک عزیز
      در این مقاله سعی کردیم روش های ساده برای پیدا کردن دستگاه شنود و پیدا کردن دستگاه جاسوسی را معرفی کنیم. اگر این روش ها برای شما کارساز نبود و فکر می کنید نیاز به تجهیزات قدرتمند تری برای بازرسی خانه یا ماشین خود نیاز دارید، می توانید از دستگاه های شنودیاب یا ضدردیاب استفاده کنید. دستگاه ضد شنود قدرتمند بهترین راه پیدا کردن ابزارهای جاسوسی ریز پنهان شد در ماشین یا خانه شما است.

  2. Avatar

    چه مقاله جالبی بود. مرسی واسه روش های ساده ای که آموزش داده بودین. واقعا کاربردی هستن. من با روش رادیو تونستم بفهمم که توی ماشین خانومم دستگاه شنود هست. حالا میخوام بفهمم کار کی بوده. چطور میتونم دستگاه شنود سیم کارتی بدون نیاز به شارژ رو که توی متن بهش اشاره کردین رو برای خانومم بخرم؟ و اینکه روش نصب دستگاه شنود چطور هست؟ خودمون میتونیم نصبش کنیم؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام پرهام عزیز
      خوشحالیم که اطلاعات ارائه شده در مقاله پیداکردن دستگاه شنود به شما کمک کرده است. شما می توانید برای مراقبت بیشتر از خانواده خود از دستگاه شنود سیم کارتی بدون نیاز به شارژ از نوع ردیاب کابل شارژ اندرویدی استفاده کنید. این ردیاب مانند یک شارژر ساده است و به شارژر فندکی خودرو متصل می شود. به همین دلیل نیاز به دانش خاصی برای نصب آن نخواهید داشته و استفاده از آن نیز بسیار ساده است.

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328