ایران رهیاب Blog Archives

بررسی مبلغ پرداختی خسارت بیمه سرقت خودرو

بیمه سرقت خودرو چقدر خسارت می دهد

بررسی مبلغ پرداختی خسارت بیمه سرقت خودرو

تورم، گرانی و افزایش نرخ قیمت خودرو، این وسیله نقلیه را به هدفی ارزشمند برای سارقان تبدیل کرده است؛ طبیعتاً همین موضوع، استرس و نگرانی صاحبان خودرو نسبت به از دست دادن ماشینشان را بیش از پیش کرده است. استفاده از بیمه سرقت ماشین یا بیمه بدنه خودرو به کاهش این استرس کمک بسیاری می‌کند. چنانچه قصد دارید از بیمه سرقت خودرو استفاده کنید، آشنایی با پوشش این بیمه و سقف پرداخت خسارت آن برای شما ارزشمند خواهد بود. در این مقاله سقف پرداخت بیمه سرقت خودرو و موارد تحت پوشش آن را بررسی می‌کنیم تا برای خرید بیمه سرقت ماشین بهترین انتخاب را داشته باشید.

معرفی انواع بیمه سرقت خودرو باتوجه‌به سقف پوشش‌دهی خسارت

به‌طور‌کلی، پوشش‌دهی سرقت خودرو به دو دسته تقسیم می‌شود؛ دسته اول سرقت کلی و دسته دوم سرقت جزئی یا درجای خودرو نام دارد. سقف بیمه و هزینه‌ای که برای این دو دسته پرداخت می‌کنید، با هم متفاوت است. پیش از آشنایی با سرقت کلی و درجای خودرو باتوجه‌به سقف پوشش بیمه، پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش امنیت ماشین از GPS ماشین استفاده کنید. جی‌پی‌اس خودرو این امکان را فراهم می‌کند تا در هر نقطه‌ای از جهان، ماشینتان را ردیابی و در صورت سرقت، آن را از چنگ سارقان خارج کنید.

پوشش دادن خسارت‌های سرقت کلی و درجا توسط بیمه بدنه

سرقت کلی؛ جابه‌جایی خودرو از محل پارک به مقصدی نا‌معلوم

اگر خودرو از محلی که پارک بوده به مقصدی نامعلوم انتقال داده شود، سرقت کلی ماشین رخ داده است؛ چنانچه خودرو بعد از اعلام سرقت کلی پیدا و فقط وسایل آن دزدیده شده باشد، باز هم به آن سرقت کلی گفته می‌شود. در بیمه سرقت کلی،  شرکت بیمه خسارت خودروی به‌سرقت‌رفته را تا سقف تعهدات قرارداد به بیمه‌گذار پرداخت می‌کند که باتوجه‌به شرکت بیمه‌گذار، این عدد متفاوت است. به‌طور‌معمول، سقف تعهدات بیمه سرقت کلی حدود ۸۰‌ درصد از قیمت کلی ماشین در روز سرقت است.

پرداخت هزینه بیمه سرقت خودرو برای حفظ اموال نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با پرداخت هزینه‌‌های جزئی مانند خرید بیمه و جی‌پی‌اس ماشین از پرداخت هزینه‌ برای ضرر‌های سنگین‌تر، جلوگیری کنید. با استعلام قیمت ردیاب ماشین بهترین ردیاب را خریداری و ماشینتان را به وسیله‌ای ضد‌سرقت تبدیل کنید.

منظور از سرقت درجا در بیمه بدنه چیست؟

سرقت درجا نوعی از سرقت اتومبیل به حساب می‌آید که در آن قطعات ماشین بدون جا‌به‌جا کردن خودرو دزدیده می‌شود. سرقت رینگ و لاستیک، زاپاس، سیستم صوتی، کامپیوتر ماشین و سایر متعلقات در این دسته قرار می‌گیرند. برای استفاده از پوشش سرقت درجا بیمه بدنه، بیمه‌‌شونده باید هزینه‌ای جداگانه پرداخت کند که این موضوع بر قیمت بیمه سرقت خودرو تأثیر‌گذار است.

سرقت درجا، دزدیدن وسایل جانبی خودرو بدون جابه‌جا کردن ماشین

برای سرقت درجا بیمه بدنه چقدر خسارت می‌دهد؟

در سرقت درجا، شرکت بیمه با مشاهده گزارش پلیس، خسارت ناشی از آن را پرداخت می‌کند. هر شرکتی سقف خاصی برای پرداخت خسارت سرقت خودرو در نظر می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال، برخی از شرکت‌های بیمه تا سقف ۱۰ درصد از ارزش خودرو را به‌عنوان خسارت پرداختی برای پوشش بیمه سرقت درجا در بیمه‌نامه بدنه لحاظ می‌کنند؛ دو درصد از این سقف پوششی برای لوازم صوتی و ۸ درصد آن برای رینگ و لاستیک در نظر گرفته شده است.

شرایط و مدت زمان پرداخت بیمه سرقت خودرو

اگر خودرو شما دزدیده شود، باید در یک بازه ۴۵‌ روزه دوبار آگهی سرقت ماشین خود را در نشریات کثیرالانتشار منتشر کنید. این ۴۵ روز را می‌توان به‌عنوان مدت زمان پرداخت بیمه سرقت خودرو معرفی کرد. چنانچه در این بازه زمانی وسیله مسروقه پیدا نشد، ماشینتان به نام شرکت بیمه‌کننده منتقل می‌شود. در چنین حالتی شرکت بیمه تا سقف تعهداتش خسارت را پرداخت می‌کند که در اکثر موارد این عدد حدود ۸۰ درصد از مبلغ خودرو خواهد بود. 

در‌صورتی‌که بیمه‌گر قبل از سرقت خودرو از خسارت بیمه بدنه استفاده کرده باشد، خسارت بیمه سرقت تا ۷۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. در نهایت ۲۰ تا ۳۰‌ درصد باقی‌مانده به‌عنوان فرانشیز به عهده خود بیمه‌گذار خواهد بود؛ به‌عنوان‌مثال، اگر قیمت خودرو شما ۲۰۰‌ میلیون تومان باشد، شرکت بیمه‌گر حدود ۱۶۰ میلیون از مبلغ را به‌عنوان خسارت پرداخت می‌کند. در کنار همه این هزینه‌ها می‌توانید پرفروش ترین ردیاب خودرو را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید تا خیالتان از امنیت خودرو در برابر سرقت راحت شود.

هشتاد درصد قیمت خودرو به‌عنوان خسارت سرقت ماشین پرداخت می‌شود

پیشگیری بهتر از درمان است؛ استفاده از انواع ردیاب برای جلوگیری از سرقت خودرو

چرا از بیمه سرقت خودرو استفاده می‌کنیم؟ به زبان ساده، بیمه سرقت را تهیه می‌کنیم تا پس از سرقت خودرو بخشی از خسارت وارده به اموالمان را جبران کرده باشیم. آیا پیشگیری بهتر از درمان نیست؟ اگر امنیت ماشینمان را افزایش دهیم، دیگر نگران سرقت آن نخواهیم بود. هرچند که بیمه بدنه علاوه‌بر سرقت، خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه را پوشش می‌دهد؛ با‌این‌حال، استفاده از انواع ردیاب به جلوگیری از سرقت خودرو کمک می‌کند تا هیچگاه به بیمه سرقت خودرو احتیاجی نداشته باشید.

استفاده از ردیاب خودرو فقط مخصوص ماشین‌های شخصی نیست؛ ارگان‌های دولتی مانند شهرداری‌ها که از ردیاب خودرو شهرداری استفاده می‌کنند تا از جرائم احتمالی جلوگیری کنند.

در صورت استفاده از جی‌پی‌اس خودرو، سارقان آرزوی سرقت خودرو شما را به گور خواهند برد

در این مقاله سقف پوشش خسارت بیمه خودرو و شرایط و عوامل تأثیر‌گذار بر قیمت بیمه سرقت خودرو را بررسی کردیم؛ همچنین در ادامه استفاده از ردیاب‌ها را برای جلوگیری از سرقت خودرو پیشنهاد دادیم. چنانچه برای خرید انواع ردیاب ماشین نیاز به راهنمایی داشتید، با شماره تلفن ۲۲۴۱۰۳۲۸-۰۲۱ تماس بگیرید. کارشناسان حرفه‌ای ایران رهیاب آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان هستند تا برای خرید مناسب‌ترین جی‌پی‌اس شما را راهنمایی کنند.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
بررسی مبلغ پرداختی خسارت بیمه سرقت خودرو
3.5 از 6 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 2 = 8

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328