ایران رهیاب Blog Archives

راهنمای نصب ردیاب خودرو و موتورسیکلت

نصب ردیاب خودرو

راهنمای نصب ردیاب خودرو و موتورسیکلت

با پیشرفت تکنولوژی و تجیهزات امنیتی خودرو و منازل، مسلما روش های جدیدی برای سرقت نیز به وجود می آیند. تنها نگاهی گذار به آمار سرقت خودرو در استان های مختلف کشور به خصوص کلان شهرهایی همانند تهران بیانگیر این مدعاست که دزدگیر، قفل فرمان و ابزارهای امنیتی مشابه دیگر کارایی لازم را ندارند. امروزه ردیاب خودرو به عنوان جدیدترین تکنولوژی برای جلوگیری از سرقت خودروهاست و در ادامه به بررسی راهنمای نصب ردیاب خودرو و موتورسیکلت خواهیم پرداخت، با ایران رهیاب همراه باشید.

ردیاب ماشین، فرشته نجات خودروی شماست

حتما به خوبی می دانید که تجهیزاتی مانند دزدگیر هوشمند خودرو فقط برای پیشگیری از سرقت به کار می آید و اگر خودرویتان به سرقت برود دیگر کاری از دستتان بر نمی آید. تقریبا تمام ابزارهای امنیتی که برای خودرو و موتورسیکلت ها استفاده می شود به همین منوال هستند و تجهیزاتی برای فراری دادن سارقین یا سخت کردن کار آنها هستند.

به همین دلیل ردیاب ها به عنوان جدیدترین نسل از ابزارهای امنیتی مطرح شدند و کاربران بسیاری را به سوی خود جلب کردند. ردیاب خودرو ابزاری است که در صورت بروز سرقت نیز به کمک شما می آید و می توانید اتومبیل خود را به راحتی پیدا کنید. اما چگونه ردیاب خودرو را نصب کنیم؟

راهنمای نصب ردیاب

آموزش نصب ردیاب موتورسیکلت و خودرو در چند گام ساده

در همین ابتدا باید بیان کرد که برای نصب ردیاب خودرو می توانید به تمام افراد باتری ساز و یا کسانی که با برق خودرو سروکار دارند مراجعه کنید. اما نصب ردیاب خودرو کار خیلی سختی نیست و با کمی اطلاعات خودتان نیز می توانید ردیاب را برروی خودرو نصب کنید.

مهم نیست که ردیاب خریداری شده تان چه تعداد سیم دارد، معمولا سیم ردیاب ها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • برق اصلی
  • سوئیچ پله
  • اتصال به بدنه

وابسته به نوع ردیابی که خریداری می کنید، پیشنهاد می کنیم که برق را از زیر فرمان و درون خودرو برای ردیاب بگیرید. در هر مدل خودرویی که داشته باشید جعبه فیوز بهترین جای ممکن برای تامین برق و نصب اتصالات لازم در برق خودرو است. با این توضیح می توانیم به سراغ مراحل بعدی نصب ردیاب خودرو برویم.

چگونه ردیاب خودرو را نصب کنیم؟

طریقه نصب جی پی اس روی ماشین، راهنمای نصب سوئیچ پله ردیاب خودرو

شاید بپرسید که کلید یا سوئیچ پله چیست؟ سوئیچ پله سیستمی است که با فعال شدن آن می توانید متوجه روشن و یا خاموش بودن خودرو بشوید. برای تعیین اتصال سوئیچ ردیاب نیاز به یک فازمتر و یا یک ولت سنج دارید.

ابتدا جعبه فیوز را از زیر فرمان باز کنید و سپس سوئیچ خودرو را هم در حالت باز قرار دهید. سپس با استفاده از فازمتر یا ولت سنج فیوز ها را بررسی نمائید. در هر اتصالی که چراغ فازمتر روشن شد منبع برق مورد نیاز را پیدا کرده اید.

برای اطمینان بیشتر زمانی که فازمتر برروی محل مورد نظر قرار دارد یکبار سوئیچ خودرو را ببندید و دوباره باز کنید. اگر هم از ولت سنج استفاده می کنید با توجه به اینکه ولتاژ اکثر خودرو ها 12 ولت است، باید در حین بررسی همین عدد را برروی ولت سنج ببینید.

راهنمای نصب ردیاب موتورسیکلت و خودرو

پیدا کردن محل برق اصلی؛ آشنایی با نحوه سیم کشی ردیاب خودرو

تفاوت پیدا کردن محل برق اصلی برای نصب ردیاب با مرحله قبلی این است که در این مرحله باید به دنبال فیوز اصلی باشید. بدین معنا که باید فیوزی را پیدا کنید که چراغ فازمتر را روشن کند. معمولا در بیشتر ردیاب ها سیم قرمز مربوط به برق اصلی ردیاب خودرو است.

توجه داشته باشید که محل اتصال سوئیچ پله و برق اصلی در ردیاب اشتباه نشوند. در غیر این صورت ردیاب به خوبی کار نخواهد کرد. مهمترین تفاوت در فیوز برق اصلی و سوئیچ پله این است که حتی وقتی سوئیچ خودرو در حالت بسته قرار دارد، اگر فازمتر را برروی فیوز برق اصلی قرار دهید، چراغ آن روشن می شود.

برق کشی ردیاب خودرو چگونه است؟

سیم های اتصال به بدنه ردیاب خودرو کدام است؟

فیوزی که برای اتصال به بدنه در نظر گرفته شده است چراغ فازمتر را روشن نمی کند و معمولا سیم مشکی رنگ در ردیاب ها همان سیم اتصال به بدنه است. پس از یافتن این سه اتصال اصلی بوسیله سیم آنها را به ردیاب متصل نمائید. چنانچه ردیاب ماشین شما دارای امکانات دیگری مانند سیستم اعلام خطر، خاموش نمودن موتور خودرو از راه دور و یا میزان مصرف بنزین و … باشد، سیمهای دیگری وجود دارد که از ردیاب به پشت فیوز خودرو متصل می گردند.

به عنوان مثال سیم سبز رنگ به ECC، سیم بنفش به سیم بنزین پشت آمپر، سیم سفید به سیم سفید رله خودرو و یا سیم زرد رله خودرو به سیم قرمز دستگاه متصل خواهد شد. پس از اتصال برق ردیاب ماشین جهت فعالسازی آن باید پیامکی را به سیم کارت دستگاه ارسال نمائید.

شرکتها و سازنده های مختلف از انواع کدها و حروف مختلف برای اینکار استفاده می نمایند. با فعالسازی ردیاب دستگاه آماده بکار است. جهت ردیابهایی که دارای سیستم ردیابی آنلاین هستند، پس از راه اندازی باید با رمز عبور و کاربری وارد سایت شده و ثبت نام و راه اندازی صورت پذیرد.

به طور کلی بهتر است ردیاب هایی را انتخاب کنید که با سیستم ماشین شما هماهنگ هستند تا فرایند نصب ساده تر پیش برود. برای مثال بهترین ردیاب ماشین ایرانی، سیستمی ساده تر از ماشین هایی با سیستم پیچیده دارد.

خرید ردیاب خودرو

بهترین ردیاب خودرو برای شما کدام است؟

ردیاب ها انواع مختلفی دارند و با توجه به نیاز شما دارای ویژگی های متفاوتی نیز هستند. اما حتی ارزانترین ردیاب خودرو نیز می تواند به خوبی فرایند موقعیت یابی را با دقت بالایی انجام دهد. لذا حتما نیازی نیست که هزینه های هنگفتی را برای خرید ردیاب اختصاص دهید. 

انتخاب اینکه کدام ردیاب مناسب خودروی شماست کاملا بستگی به نیاز شما از ردیاب دارد. لذا باید ابتدا به این سوال پاسخ دهید که هدفتان از خرید ردیاب چیست و چه انتظاراتی از ردیاب خودرو دارید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های اعلام شده تماس بگیرید و با کارشناسان ما مشاوره کنید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
راهنمای نصب ردیاب خودرو و موتورسیکلت
3.9 از 27 رای

آیا نصب ردیاب ماشین به تخصص نیاز دارد؟

خیر. انواع مختلفی از جی پی اس ها در بازار وجود دارند که روش نصب آن ها ساده است و نیازی به متخصص ندارد.

برای نصب ردیاب باید حتما آن را به سیستم برق ماشین وصل کرد؟

خیر به طور کلی سه روش کاربردی برای نصب و فعال سازی انواع ردیاب و جی پی اس وجود دارد که در این مقاله به طور کامل به آن ها پرداخته ایم.

آیا محل نصب ردیاب تاثیری در عملکرد آن دارد؟

خیر عملکرد ردیاب های تخصصی و با کیفیت با مکان نصب تغییر نمی کند.

۶ دیدگاه برای “راهنمای نصب ردیاب خودرو و موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× 8 = 24

  1. Avatar
    سبحان پورمیرزایی

    سلام
    نصب ردیاب رو بهمون خودتون اموزش میدید؟ یا اینکه کسی هست نصب کنه؟ من راننده تاکسی هستم و ماشینم سمنده . حالا هر مدل که پیشنهاد میدید با توجه به ماشینم بگید و تخفیف هم برام در نظر بگرید روی قیمتش ..ممنون.

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام دوست عزیز
      ردیاب های اهنربایی به راحتی توسط خودتان قابل نصب هستند. برای نصب ردیاب های سیمکشی هم میتوانید پس از خرید با تیم پشتیبانی برای نصب هماهنگ کنید. برای مشاوره و خرید میتوانید با شماره 02122410328 تماس بگیرید.

  2. Avatar
    مسلم جعفرپور

    من خیلی وقته دنبال یه ردیاب خوبم. چند بارم تصمیم گرفتم ردیاب شما رو بگیرم ولی چون بلد نیستم خودم وصلش کنم پی گیر نشدم. چن روز پیش نزدیک بود موتورمو بدزدن دیگه واجب شد که بگیرم. فقط میخواستم بدونم نحوه نصب ردیاب روی موتورسیکلت چطوریه؟ خودم میتونم نصب کنم یا خودتون کسی رو میفرستین برا نصب یا باید ببرم پیش برق کار و تعمیرکار؟ سیستم برقی موتور قاطی نمیکنه با نصب ردیاب؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام دوست عزیز
      خرید ردیاب خودرو و موتور سیکلت در حال حاضر بهترین راه برای جلوگیری از سرقت وسایل نقلیه است. انواع مختلفی از ردیاب ها وجود دارند که شما می توانید برای موتورسیکلت خود از آن ها استفاد کنید. اگر از ردیاب های کوچک و ردیاب مغناطیسی استفاده کنید نیازی به سیم کشی نیست. نصب ردیاب موتور سیکلت کوچک و مغناطیسی به سیستم برقی موتور آسیبی وارد نمی کند. اگر نیاز به راهنمایی بیشتری در این زمینه دارید می توانید به صفحه ردیاب موتور سیکلت مراجعه کنید یا با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

  3. Avatar
    مصطفی کامکار

    سلام. من قصد دارم یک ردیاب بخرم از سایت شما ولی قبلش چنتا سوال دارم. من تا حدودی از سیستم برقی خودرو سر در میارم ولی مطمئن نیستم که بتونم ردیاب رو نصب کنم. شما خودتون طریقه نصب ردیاب روی ماشین رو یاد میدین؟ من ماشینم ایرانی هست. دنا پلاس دارم. نصب ردیاب روی دنا پلاس هم مثل بقیه ماشینای ایرانی هست؟ اگر نتونستم خودم نصب ردیاب روی ماشین رو انجام بدم شما کارشناسی برای این کار دارین؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام مصطفی عزیز
      باعث افتخار ماست که به ما برای خرید ردیاب خودرو اعتماد کردید. نصب ردیاب خودروهای ایرانی به سادگی قابل انجام هست و اگر آگاهی نسبی با سیستم برقی خودرو داشته باشید می توانید به راحتی انواع ردیاب را روی خودروهای ایرانی نصب کنید. ما پیشنهاد می کنیم برای ردیابی دنا پلاس از ردیاب پیشرفته و دزدگیر ماهواره ای خودرو استفاده کنید. همکاران ما راهنمایی های لازم در مورد نحوه نصب ردیاب را در اختیار شما قرار می دهند. با این حال اگر تسلط کافی بر روی سیستم الکتریکی خودروی خود ندارید توصیه می کنیم به یک برقکار خودرو مراجعه کنید. آن ها به راحتی می توانند بدون آسیب رساندن به سیستم برقی خودرو ردیاب را برای شما نصب نمایند.

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328