ایران رهیاب Blog Archives

استفاده از ردیاب شنوددار غیرقانونی است؟

سافتاده از ردیاب قانونی است؟

استفاده از ردیاب شنوددار غیرقانونی است؟

اگر در مورد ردیاب ها و انواع امکاناتی که دارند اطلاعات داشته باشید، احتمالا در مورد قابلیت شنود در برخی از مدل های ردیاب خودرو و یا ردیاب های شخصی هم اطلاعاتی خواهید داشت. سوالی که ممکن است برای شما هم پیش بیاید ضوابط قانونی در زمینه استفاده از ردیاب های شخصی و شنود دیگران است. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور کامل به این سوال پاسخ دهیم که آیا استفاده از ردیاب شخصی شنوددار غیر قانونی است؟

حکم قانونی شنود چیست؟ تا چه اندازه مجاز است؟

شنود یا استراق سمع که در زبان فارسی هم معنی با فال گوش ایستادن نیز هست، به معنی شنیدن صحبت های دیگر افراد به صورت پنهانی می باشد. در قانون جزا شنود به صورت مخفیانه امری کاملا غیر قانونی است چرا که می تواند به هدف کنترل اشخاص مورد استفاده قرار بگیرد.

استفاده قانونی از ردیاب

البته در این تعریف منظور از شنود استفاده از تجهیزات خاص ضبط مکالمات روزانه افراد از طریق تلفن  یا قرار دادن میکروفون در دفتر کار دیگران می باشد. حریم خصوصی افراد حرمت بسیار بالایی دارد و هرگونه تعرض به این حریم توسط دیگران، در قانون منع شده و پیگیری قضایی به دنبال دارد.

حریم منزل، دفتر کار، نامه نگاری ها، ایمیل، پیامک و نامه های اداری و شخصی و تماس های تلفنی مصداق های حریم خصوصی هستند. رعایت اسرار و اطلاعات خصوصی مردم، یکی از مهم ترین مصادیق حقوق شهروندی است. با این تفاسیر حکم استفاده از انواع ردیاب خودرو و یا شخصی که دارای قابلیت شنود هستند چیست؟

استفاده از ردیاب شنوددار، شنود قانونی نام دارد!

زمانی که هدف استفاده از ردیاب های شنوددار استراق سمع برای دیگران باشد، این عمل مصداق بارزی از نقض قانون است و منجر به پیگیری های قضایی خواهد شد. اما زمانی که شما از ردیاب های شنوددار برای تامین امنیت دارایی خود و پیشگیری از تجاوز به حریم شخصی تان استفاده می کنید، هیچگونه منع قانونی برای شما وجود ندارد.

حکم استفاده از ردیاب

برای مثال استفاده از ردیاب شخصی شنوددار برای کنترل فرزندان، سالمندان و کودکان تان امری کاملا قانونی و منطقی است. بطورکلی می توان چنین بیان کرد که هر زمان هدف شما سو استفاده از اطلاعات ردیابی باشد کاری غیر قانونی انجام داده اید، در غیر این صورت به لحاظ کیفری منعی برای شما وجود ندارد.

مراجع قانونی توصیه به نصب ردیاب خودرو دارند

براساس اطلاعاتی که در سال 1396 در سایت ایرنا انتشار یافت، در مصاحبه با مدیر کل پیشگیری وضعی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، استفاده از ردیاب برای خودرو نه تنها که غیر قانونی نیست، که امری توصیه شده توسط مراجع قضایی برای کاهش سرقت خودرو است.

با توجه به فراوانی سرقت خودرو در کشور و اینکه در سال 1395 بین 80 تا 85 هزار خودرو سرقت شده است و همچنین با توجه به اینکه 95 درصد خودروهای سرقتی مربوط به مدل 88 و پایین تر از آن هستند، توصیه به نصب ردیاب به دارندگان چنین خودروهایی بوده است.

در آمار و ارقام منتشر شده بیشتر خودروهایی که مورد سرقت قرار می گرفتند به ترتیب پراید، سمند، پژو، نیسان و پیکان اند. لذا حتی مراجع قضایی نیز در راستای کاهش سرقت و تامین کامل امنیت دارایی افراد توصیه به استفاده از ردیاب ها دارند. با این توضیحات می توانیم به سوال بعدی بپردازیم.

حکم قانونی استفاده و خرید ردیاب

کدام ردیاب برای خودروی شما مناسب است؟

ردیاب ها دارای انواع مختلفی هستند و امکانات متفاوتی دارند. نوع ردیابی که برای خودرو استفاده می کنید وابستگی زیادی به نوع نیاز و هدف شما در استفاده از جی پی اس ها دارد. همچنین با توجه به امکاناتی که برروی ردیاب قرار دارد، قیمت ردیاب نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. از بهترین ویژگی های ردیاب های مورد استفاده برای خودرو و یا افراد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مشخص کردن محدوده جغرافیایی خودرو
  • امکان شنود صدای راننده با کیفیت بالا
  • اطلاع رسانی نسبت به باز شدن در خودرو
  • ارائه طول و عرض جغرافیایی و آدرس پستی
  • تعیین سرعت دقیق خودرو
  • ارائه تاریخچه مسیرهای پیموده شده
  • امکان خاموش کردن ACC
  • قابلیت تنظیم شماره SOS
  • امکان خاموش کردن خودرو با ارسال یک پیامک

البته این تنها امکانات موجود برروی ردیاب ها نیست و تنها به ذکر تعدادی از آنها اکتفا کرده ایم. ردیاب و جی پی اس خودرو درحال حاضر تبدیل به یکی از بهترین تکنولوژی های تامین امنیت اتومبیل ها شده اند و حتی در برخی موارد علاوه بر اینکه ارزان تر از دزدگیر هوشمند خودرو هستند، بسیار کارا تر از ابزاری مانند قفل فرمان، پدال و موارد مشابه نیز هستند. در پایان توجه شما را به مهمترین نکات در خرید ردیاب جلب می کنیم.

خرید و استفاده قانونی از ردیاب

مهمترین نکته در خرید ردیاب خودرو چیست؟

اگر تصمیم به خرید ردیاب خودرو دارید، در وهله اول حتما خرید خود را از شرکت های معتبر انجام دهید. پس از آنکه به خرید ردیاب می پردازید نیاز به پشتیبانی دائم و همیشگی برای تمدید اشتراک سرورهای اطلاع رسانی دارید.

شما باید به صورت سالیانه اشتراک خود را تمدید کنید تا برای همیشه امکان استفاده از ردیاب برای شما وجود داشته باشد. لذا باید خرید ردیاب را از شرکتی انجام دهید که از اعتبار کافی و لازم برخوردار باشد. همچنین به گارانتی ردیاب نیز توجه داشته باشید.

یکی دیگر از نکات مهم در حین خرید پشتیبانی مناسب در بحث گارانتی محصول است. ایران رهیاب به عنوان یکی از بهترین شرکت های فعال در زمینه ردیاب خودرو، مصحولاتی دقیق و با کیفیت را در اختیار شما قرار می دهد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های اعلام شده در تماس باشید و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
استفاده از ردیاب شنوددار غیرقانونی است؟
4.3 از 3 رای

حکم قانونی استفاده از ردیاب شنوددار چیست؟

بر اساس قانون کشور اگر هدف استفاده از ردیاب شنوددار برای خودتان و به منظور تامین امنیت دارایی تان باشد، هیچگونه مشکل قانونی برای شما به وجود نمی آید. اما اگر بدون تایید مراکز قضایی به استفاده از ردیاب شنوددار برای دیگران بپردازید مرتکب جرم شده اید.

آیا مراجع قضایی استفاده از ردیاب خودرو را تایید می کنند؟

بله، با توجه به افزایش آمار سرقت خودرو در شهرهای بزرگ و همچنین ضعف امنیت خودروهایی که مدلشان پایین تر از سال 1385 است، مراکز قانونی کشور برای جلوگیری از سرقت توصیه به نصب ردیاب خودرو دارند.

چه نوعی از انواع ردیاب خودرو را تهیه کنیم؟

ردیاب ها با توجه به نیاز و هدف استفاده شما دارای انواع مختلفی هستند. قیمت ردیاب ها نیز با توجه به امکانات و هدف استفاده شان متغییر است. برای اطلاع از قیمت می توانید به صفحه قیمت ردیاب مراجعه کنید. در این بخش اطلاعات لازم برای انتخاب بهترین ردیاب را هم به دست خواهید آورد. 

۲ دیدگاه برای “استفاده از ردیاب شنوددار غیرقانونی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 3 =

  1. Avatar
    دانا میرداماد اصفهانی

    salam vaqt bkheyr
    شنود دستگاه ردیاب کیفیتش چجوریه؟ با توجه به اینکه شنود غیز قانونی هست ، میخوام بدونم که بستگی داره برای چه موردی بخوایم؟ یعنی اگر ردیاب شنود دار برای سمند بخوایم موردی نداره؟

    1. ایران رهیاب
      ایران رهیاب

      سلام دوست عزیز
      ردیاب های شنود دار شرکت ایران رهیاب همگی قانونی هستند و شنود خوبی دارند. و بر روی انواع ردیاب مگنتی و سیکشی و یا ردیاب جی پی اس شخصی پرسنلی قابل پیاده سازی میباشد. برای مشاوره و خرید ردیاب میتوانید با شماره 02122410328 تماس بگیرید.

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328