ایران رهیاب Blog Archives

6 روش برای پیشگیری از سرقت موتور سیکلت

پیشگیری از سرقت موتور سیکلت

6 روش برای پیشگیری از سرقت موتور سیکلت

بیشتر صاحبان موتور سیکلت، همیشه نگران امنیت وسیله نقلیه خود هستند چرا که موتور سیکلت ها همیشه در معرض سرقت قرار دارند و در مقایسه با اتومبیل ها از امنیت کمتری برخوردار هستند. اگر این مشکل بزرگ برای شما هم یک دغدغه است پیشنهاد می کنم در ادامه با خواندن این مقاله همراه ایران رهیاب باشید تا با معرفی 6 روش کاربردی برای پیشگیری از سرقت موتور سیکلت اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

1- استفاده از دزدگیر برای تامین امنیت موتورسیکلت‌ها

استفاده از دزدگیر یکی از آسان ترین راه ها برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت به حساب می آید. با استفاده از این ابزار می توانید یک مانع بزرگ برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت خود داشته باشید و با فعال کردن آن هر سارقی را از وسیله نقلیه خود دور نگه دارید.

دزدگیر موتور سیکلت انواع مختلفی دارد که هر کدام با توجه به کارایی خاصی که دارند ویژگی های خاص خود را دارند. دزدگیر ماهواره ای یکی از بهترین و کاربردی ترین محصولاتی است که علاوه بر قابلیت های یک دزدگیر، جی پی اس فعال دارد و به کمک آن می توان ردیابی لحظه ای وسیله نقلیه را انجام داد. دزدگیر ماهواره ای ابزاری جدید در حوزه امنیت موتور سیکلت و یا خودرو ها است که دوکارایی مفید دارد. با استفاده از این دستگاه می توانید تا برای همیشه خیال خود را از امنیت موتور خود راحت کنید.

دزدگیر بهترین ابزار برای پیشگیری از سرقت موتور سیکلت

2- از قفل دیسک برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت استفاده کنید

یکی از راه های مطمئن جلوگیری از سرقت موتور، استفاده از انواع قفل موتور سیکلت است. یکی از انواع قفل موتور، قفل کردن دیسک است. استفاده از قفل دیسک یک راه مطمئن برای جلوگیری از به سرقت رفتن موتور سیکلت است. با استفاده از این قفل کوچک و سبک می توانید به خوبی امنیت موتورسیکلت خود را تامین کنید و خیال‌تان آسوده باشد. تنها کافی است پس از پیاده شدن و خاموش کردن موتور سیکلت خود این قفل را به دیسک جلویی موتور ببندید تا مانعی برای حرکت موتور توسط سارقین به وجود بیاورید.

قفل دیسک موتور سیکلت

3- قفل و زنجیر موتور، کند کردن حرکت سارق 

یکی از بهترین روش های سنتی برای امن نگه داشتن وسیله نقلیه ای مانند موتور، استفاده از قفل و زنجیر موتور است. سارقان حرفه ای حتی قفل و زنجیر را هم باز می کنند و رعایت این نکته سدی برای جلوگیری از به سرقت رفتن موتور به حساب نمی آید. اما استفاده از قفل های متعدد می تواند فرایند سرقت را کند تر کند؛ چرا که باز کردن و حتی بریدن هر یک از این قفل ها زمان زیادی می برد و این اتلاف وقت می تواند فرصتی طلایی برای به دام انداختن سارق نیز به حساب بیاید.

حال شما به کمک قفل و زنجیر می توانید چرخ های موتور سیکلت خود را به ستون و یا میله هایی که در خیابان وجود دارد قفل کنید و خیال خود را بابت امنیت وسیله نقلیه خود راحت کنید. استفاده از قفل و زنجیر ساده ترین روش برای حفظ امنیت موتور سیکلت است که به عنوان اولین ایده و پیشنهاد به دارندگان موتور سیکلت توصیه می شود. 

استفاده از قفل و زنجیر برای امن نگه داشتن موتور سیکلت

4- قفل فرمان موتور، نکته ای مهم برای حفظ امنیت موتور سیکلت ها 

نکته قابل توجهی که در مورد حفظ و نگهداری موتور سیکلت‌ها باید به یاد داشته باشید این است که بعد از پیاده شدن از موتورسیکلت با استفاده از سوئیچ موتور حتما فرمان خود را قفل کنید. دارندگان موتور سیکلت در بیشتر مواقع از رعایت این نکته مهم چشم پوشی می کنند. اما در نظر داشته باشید که رعایت نکردن این نکته می تواند فرصتی برای سارقین ایجاد کند تا به راحتی موتور را سرقت کنند. اگرچه در این روش امکان شکستن قفل فرمان موتور سیکلت وجود دارد اما استفاده از قفل فرمان می تواند امنیت موتور را بیشتر کند. 

قفل فرمان ابزاری برای پیشگیری از سرقت موتور

5- استفاده از ردیاب موتور سیکلت 

امروزه ابزارهای هوشمند جای روش های سنتی تامین امنیت وسائل نقلیه را گرفته است. یکی از به روزترین روش ها برای ردیابی موتور سیکلت ها استفاده از ردیاب موتور سیکت است. ردیاب موتور وسیله ای بسیار کوچک و کاربردی است که با استفاده و به کار گیری از آن می توانید هر لحظه و هر کجا موقعیت مکانی موتور سیکلت خود را کنترل کنید. ردیاب موتورسیکلت کوچکترین و کارآمدترین محصول برای کنترل وسیله شما در هر نقطه کشور است. این ردیاب کوچک اندازه و وزن بسیار سبکی دارد و به راحتی در زیر باک موتور جاسازی می شود.

پیگیری موتور سیکلت سرقتی با ردیاب 

یکی از مهم ترین کاربردهای استفاده از ردیاب موتور سیکلت برای زمانی است که موتور به سرقت رفته است. در این شرایط تنها کافی است موقعیت مکانی موتورسیکلت خود را که توسط جی پی اس موتور نشان داده می شود به اداره پلیس ارائه دهید و به سرعت موتور سرقت شده خود را پیدا کنید. به این ترتیب به راحتی می تواند تمام فرآیند پیگیری موتور سیکلت سرقتی را انجام دهید. 

پیگیری موتور سیکلت سرقتی با ردیاب

6- پارک کردن موتور سیکلت در مکان های امن و مناسب

گروه عمده ای از صاحبان موتور سیکلت در بیشتر مواقع برای پارک کردن اتومبیل خود مکان های مناسبی را انتخاب نمی کنند. این افراد مکان های ناامنی را برای پارک موقت موتور سیکلت خود درنظر می گیرند که موجب می شود نگاه تیز سارقان را به خود جلب کند. در ادامه برخی از مهم ترین مکان های نا امن جهت پارک کردن موتور سیکلت را بررسی و به اطلاع شما رسانده ایم تا هیچ وقت و حتی در زمان بسیار محدود موتور خود را در این مکان ها پارک نکنید.

  • کوچه های خلوت و خالی از سکنه
  • اطراف پارک های خلوت
  • کنار خیابان های بسیار شلوغ
  • در نزدیکی غرفه های بازار

بدون شک بهترین مکان برای نگهداری از موتور سیکلت ها پارکینگ است. شما می توانید در هر نقطه از شهر موتور سیکلت خود را به پارکینگ های عمومی سطح شهر بسپارید و با خیالی راحت از جای پارک وسیله خود به امور خود رسیدگی کنید.

پارک کردن اتومبیل و یا خودرو در پارکینگ های طبقاتی مشکلاتی نیز دارد. یکی از همین مشکلات پیدا کردن موتور سیکلت افراد در بین سایر وسائل نقلیه است. برای حل کردن این مشکل تنها کافی است با استفاده از جی پی اس محل پارک خودرو و یا اتومبیل خود را مشخص کنید تا در هنگام برگشت به پارکینگ مشکلی بابت پیدا کردن وسیله نقلیه خود نداشته باشید. برای استفاده و به کار گیری از این محصول، پیشنهاد می کنیم اطلاعات بیشتری را در مقاله جی پی اس موتورسیکلت به دست بیاورید.

از کجا ردیاب موتورسیکلت تهیه کنیم؟ 

در این مقاله سعی کردیم بهترین روش ها برای پیشگیری از سرقت موتور سیکلت را بررسی کنیم. همان طور که در طول مقاله اشاره کردیم، استفاده از ردیاب یکی از بهترین و مطمئن ترین راه ها برای حفظ امنیت و جلوگیری از دزدی موتور سیکلت است. برای تهیه این محصول می توانید با شماره های اعلام شده در ایران رهیاب تماس حاصل کنید. همکاران ما شما را تا انتخاب بهترین ردیاب موتور سیکلت برای تامین امنیت راهنمایی می کنند. 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
6 روش برای پیشگیری از سرقت موتور سیکلت
4.3 از 48 رای

ردیاب موتورسیکلت بهتر است یا دزدگیر؟

مسلما ردیاب موتورسیکلت ابزار بهتری برای جلوگیری و پیگیری سرقت است. دزدگیرها و لوازم ضد سرقت تنها برای جلوگیری از سرقت خودرو به کار می آیند اما با استفاده از ردیاب در صورت بروز سرقت می توانید وسیله نقلیه خود را در هرجای ایران پیدا کنید

بهترین مکان برای نصب ردیاب موتورسیکلت کجاست؟

ردیاب ها در دو نوع مغناطیسی و نیازمند به سیم کشی تولید می شوند. وابسته به اینکه چه ردیابی خریداری کنید محل نصب نیز متفاوت است. اما عموما جی پی اس موتورسیکلت قابلیت نصب در هر بخشی را داراست.

 

ردیاب موتورسیکلت گران قیمت است؟

خوشبختانه قیمت ردیاب هایی که برای انواع موتورسیکلت و یا بطورکلی وسایل نقلیه مورد استفاده اند اصلا زیاد نیست. حتی در برخی موارد هزینه ای که باید برای خرید دزدگیر صرف کرد بیشتر از قیمت یک ردیاب است.

 

۱۲ دیدگاه برای “6 روش برای پیشگیری از سرقت موتور سیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 3 =

  1. Avatar

    از این ردیاب ها برای همه موتورها میشه استفاده کرد؟ من موتور کی تی ام دوکه ولی بهم گفتن بخاطر مدل برق کشی خیلی مشکله و نمی تونم نصب کنم. چه ردیاب بهتری هست واسه این مدل موتور؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که سیم کشی برای نصب ردیاب روی مدل موتور شما کار سختی محسوب میشه، می تونید از مدل های دیگه ردیاب استفاده کنید که نیازی به سیم کشی ندارند.

  2. Avatar

    اومدیم و اقای دزد با یه ضربه جی پی اس رو از جا کند. اونوقت تکلیف چیه؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که به موتورسیکلت ضربه ای وارد شود به مالک هشدار ارسال می شود. همچنین اگر منبع برق ردیاب نیز قطع شود باید هشدار های لازم به مالک ارسال شود.

  3. Avatar

    این روشا هیچ کدوم فایده نداره
    از ردیاب استفاده کنید. نه یکی نه دو تا حتی سه تا ردیاب استفاده کنید و جاهایی بزارید که عقل شیطان بهش نمیرسه. اینو از کسی میشنوید که موتور صد میلیونیشو آذر 98 زیر پل حافظ دزدیدن و هنوز دزدای لعنتی پیدا نشدن. کاش منم ردیاب زده بودم ای خدا

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      امیدواریم موتور شما هم به زودی پیدا بشه.
      بله دقیقا به همین دلیل هست که تاکید میشه حتما از ردیاب استفاده شه برای وسایل نقلیه.

  4. Avatar

    میشه همزمان از دزدگیر وجی پی اس استفاده کرد برا موتور؟ آپاچی

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام وقت بخیر
      بله می تونین از جی پی اس و دزدگیر به صورت همزمان استفاده کنید.

  5. Avatar

    خب اگه ردیابی که به موتور نصب کردیم خیس بشه از کار میوفته؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      با سلام. این مسئله بستگی به مکانی دارد که برای نصب ردیاب انتخاب کرده اید اما می توانید ردیاب ضد آب خریداری کنید.

  6. Avatar
    حسین کارگر

    سلام خدمت همه دوستان در ایران رهیاب
    آقا من دقیقا یک هفته پیش این مقاله رو خوندم. تا قبل از خوندنش از قفل موتور سیکلت و دزدگیر استفاده می کردم اما نمی دونستم برای موتور ردیاب هم هست. خلاصه بعد از اینکه این رو خوندم فهمیدم. همون یک هفته پیش یک ردیاب هم خریدم. میخواستم از تجربه خودم بگم از خرید ردیاب موتور؛ واقعا توی این یک هفته خیلی خوب خوب کار کرده. از روی گوشی می تونم همیشه موتورم رو چک کنم. بعدش اینکه گارانتی داره و این برام خیلی مهم بود. البته توی این مدت که نیاز نشده اما به هر حال همین که بدونی گارانتی داره خوبه. قیمتش هم نسبت به بقیه بهتر بود. چند تا سایت رو چک کردم. حضوری هم پرسیده بودم. خلاصه من راضی ام از خریدم. امیدوارم همیشه همین قدر خوب باشه.

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام حسین عزیز
      خوشحالیم که این مقاله توانسته به شما کمک کند. بسیار خرسندیم که از محصول خریداری شده ایران رهیاب رضایت کامل دارید. ما هم تمام تلاش خود را می کنیم تا همیشه بهترین خدمات پشتیبانی را ارائه دهیم. همان طور که شما هم در ابتدای صحبتتان بیان کردید استفاده از دزدگیر، قفل موتور سیلکت و سایر روشهای دیگر پاسخگو نیست. خرید جی پی اس موتورسیکلت بهترین راه مراقبت از موتور است و خوشحالیم که این موضوع را شما در عمل احساس کردید. امیدواریم همیشه شما را در جمع مشتریان گرانقدر ایران رهیاب داشته باشیم.
      با آرزی موفقیت و سربلندی شما

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328