ایران رهیاب Blog Archives

استعلام بیمه شخص ثالث

ساده‌ترین راه استعلام بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث جزو بیمه‌های اجباری خودرو و موتور‌سیکلت محسوب می‌شود. تمدید نکردن آن، جریمه دیر‌کرد و در‌نهایت افزایش قیمت نهایی را به همراه دارد. علاوه‌بر این، جریمه شدن از سوی پلیس راهور نیز قطعی خواهد بود. پس استعلام اعتبار بیمه شخص ثالث برای جلوگیری از جریمه و آسیب‌های احتمالی مانند تصادف، اهمیت بسیار بالایی دارد. در این مقاله هفت راه استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک، با کد ملی، با پیامک و سایر روش ها را بیان کردیم تا به‌راحتی بتوانید از اعتبار آن آگاه شوید. 

۱- استعلام با سامانه سنهاب؛ سایت اصلی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی

بیمه مرکزی ایران راه‌های متعددی برای استعلام بیمه شخص ثالث به وجود آورده است. راحت‌ترین روش، استفاده از سامانه سنهاب است. در این سامانه به کمک کد‌ملی، شماره شاسی خودرو، نام شرکت بیمه یا شماره بیمه می‌توانید اطلاعات مهمی مانند زمان انقضای بیمه، مبلغ پرداختی و سابقه خسارت را به دست آورید. برای این کار کافی است تا به سایت سامانه سنهاب مراجعه کرده و روش دلخواه خود را برای به دست آوردن اطلاعات بیمه، انتخاب کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات، کد تایید هویت به شماره موبایل وارد‌شده فرستاده می‌شود.

با وارد کردن کد، اطلاعات و استعلام تاریخ بیمه شخص ثالث به شما نمایش داده خواهد شد. مهم‌ترین اقدام تمدید به‌موقع بیمه است. در‌صورت تمدید نکردن بیمه و بروز تصادف، جریمه سنگینی شامل راننده متخلف می‌شود. در این سامانه امکان استعلام بیمه بدنه خودرو نیز وجود دارد. بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث صرفا برای جبران خسارت ناشی از حوادث رانندگی کاربرد دارند و جلوی سرقت خودرو را نمی‌گیرند. با استفاده از جی پی اس در کنار بیمه، می‌توانید امنیت ماشینتان را در برابر انواع اتفاقات ناگوار چندبرابر کنید.

روش‌های مختلف استعلام بیمه شخص ثالث در سامانه سنهاب

۲- درگاه ملی خدمات دولت هوشمند؛ استعلام بیمه با اطلاعات شرکت بیمه

درگاه ملی خدمات دولت سایت دیگری است که برای استعلام بیمه شخص ثالث خودرو وجود دارد. برای استفاده از درگاه ملی خدمات دولت هوشمند باید به همه اطلاعات بیمه شخص ثالث دسترسی داشته باشید. شماره موتور، شماره شاسی، کد VIN، شماره بیمه، پلاک خودرو، کد‌ ملی و نام شرکت بیمه برای دسترسی به اطلاعات بیمه شخص ثالث یا بدنه واجب است.

در درگاه ملی نیز امکان استعلام بیمه بدنه وجود دارد. بیمه بدنه هنگام دزدی یا خساراتی که به ماشین وارد شده است، هزینه‌ای را پرداخت می‌کند؛ ولی با بیمه فقط قسمتی از خسارت جبران می‌شود. بهترین راه برای جلوگیری از سرقت خودرو یا سرقت سایر قطعات خودرو، استفاده از جی پی اس است. ردیاب در‌صورت وارد شدن ضربه به خودرو، یا خروج از محدوده جغرافیایی مشخص شده، به مالک هشدار می‌دهد.

۳- استعلام بیمه شخص ثالث با کد ملی؛ مناسب‌ترین روش برای سامانه سنهاب

مشخص کردن وضعیت بیمه را می‌توان به پیدا کردن موقعیت مکانی افراد تشبیه کرد. موقعیت افراد را می‌توان با نصب ردیاب و استفاده از نرم‌افزار برای فردی که جی پی اس را نصب کرده، ردیابی کرد و استعلام بیمه شخص ثالث با کد‌ ملی فردی که مالک بیمه‌نامه است، در سامانه‌های مختلف انجام می‌شود.

برای خرید بیمه‌نامه شخص ثالث، کد ملی مالک نیز در سامانه سنهاب ثبت می‌شود. استفاده از روش کد ملی در سامانه سنهاب کوتاه‌ترین راه استعلام بیمه شخص ثالث به حساب می‌آید. با کمک روش کد‌ ملی، وضعیت بیمه شخص ثالث مشخص می‌شود و میزان تخفیف‌ها و زمان تمدید بیمه قابل‌پیگیری است.

 ۴- استعلام بیمه شخص ثالث با پیامک؛ بدون نیاز به اینترنت  

همه افراد همیشه به اینترنت دسترسی ندارند. به همین دلیل، به‌دنبال روشی هستند که بدون اینترنت نیز بتوانند از وضعیت بیمه شخص ثالث خودرو آگاه شوند. بهترین راه، بهره‌گیری از روش استعلام بیمه شخص ثالث با پیامک است. سامانه پیامکی استعلام بیمه نیز از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایجاد شده است. شما می‌توانید با ارسال کد ملی بیمه‌گذار با شماره بیمه‌نامه به ۳۰۰۰۲۶۲۱، منتظر دریافت وضعیت بیمه شخص ثالث خودرو باشید. علاوه‌بر روش استعلام بیمه با شماره بیمه‌نامه، از کد یکتای بیمه و کد VIN خودرو نیز می‌توان استفاده کرد. 

نحوه نگارش متن پیام برای استعلام پیامکی بیمه شخص ثالث

۵- استعلام بیمه شخص ثالث با کد یکتا بیمه؛ با کمترین اطلاعات مورد‌نیاز

روش استعلام بیمه شخص ثالث با کد یکتای بیمه‌نامه روشی آسان است که اطلاعات کمی نیاز دارد. معمولاً همه بیمه‌ها از سال ۱۳۹۷ تا الان، کد یکتا دارند. اگر بیمه‌نامه خودرو در دسترس باشد، در سامانه سنهاب به‌راحتی می‌توانید از بیمه شخص ثالث استعلام بگیرید.

۶- استعلام وضعیت بیمه شخص ثالث آنلاین؛ سریع‌ترین راه با کمک سایت‌ها

سایت‌های متعددی وجود دارد که دسترسی به اطلاعات بیمه را آسان کرده‌اند. در این سایت‌ها می‌توانید فقط با وارد کردن شماره پلاک، در سریع‌ترین زمان ممکن، برای تمدید بیمه شخص ثالث یا استعلام قیمت بیمه خودرو اقدام کنید. این روش بسیار آسان است و در مدت زمان کوتاهی توانست نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند. همچنین اگر به‌تازگی خودرویی خریداری کرده‌اید که بیمه ندارد، بیمه‌ شخص ثالث یا بدنه را می‌توانید از طریق سایت‌های آنلاین مقایسه کرده و بهترین‌ آن را انتخاب کنید. یکی دیگر از کار‌هایی که باید برای خودرو صفر خود انجام دهید، نصب ردیاب است. ساده‌ترین راه تامین امنیت قرار دادن ردیاب کوچک و ارزان در خودرو است تا در سریع‌ترین زمان، خودرو خود را در‌ مقابل خطرات مختلف حفظ کنید. 

تمدید و مشاهده وضعیت بیمه شخص ثالث در سایت آنلاین

۷- استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک خودرو

در سامانه سنهاب امکان استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک وجود ندارد. برای اینکه بتوانید با پلاک خودرو از وضعیت و شرایط کامل بیمه آگاه شوید، بهترین راه استفاده از سامانه ملی خدمات دولت هوشمند به حساب می‌آید. یکی دیگر از راه‌های استعلام بیمه یا تمدید آن با پلاک، مراجعه به سایت‌های آنلاین است. راه‌های متعددی برای استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک در‌نظر گرفته شده که همین موضوع اهمیت این بیمه اجباری را نشان می‌دهد. یکی دیگر از اقدامات الزامی برای امنیت خودرو، جی پی اس است. قیمت ردیاب آهنربایی خودرو تخصصی‌ترین جی پی اس برای خودرو محسوب می‌شود که امکانات متعدد آن، امنیت را برای خودرو شما به ارمغان می‌آورد. 

شماره پلاک، یکی از راه‌های استعلام بیمه شخص ثالث

تامین امنیت خودرو صفر با خرید جی پی اس از ایران رهیاب

در این مقاله به بررسی راه‌های مختلف برای استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک، با کد ملی و سایر روش ها پرداختیم. کامل‌ترین سامانه برای این کار، سایت اصلی بیمه‌نامه مرکزی ایران است. در این سایت، راه‌های مختلفی برای استعلام بیمه خودرو در نظر گرفته شده که شامل استعلام با کد‌ملی، کد یکتا بیمه، VIN خودرو و پیامک می‌شود. استعلام بیمه با شماره پلاک نیز ممکن است. برای این کار می‌توان به‌راحتی به سامانه خدمات ملی دولت یا سایت‌های آنلاین استعلام بیمه مراجعه کرد. 

بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری برای هر خودرو است. این بیمه در شرایط خطر‌ناک به کمک صاحب خودرو می‌آید تا خساراتی را که به فرد یا ماشین دیگری وارد شده است، جبران کند. ردیاب نیز امنیت را برای خودرو تامین می‌کند. هنگامی که خودرو دزدیده می‌شود، هشداری برای مالک آن ارسال شده و محدوده ماشین لحظه‌به‌لحظه روی نقشه نرم‌افزار ردیابی نمایش داده می‌شود. اگر شما نیز تجربه‌ای در زمینه استفاده از ردیاب برای جلوگیری از سرقت خودرو یا موتور‌سیکلت دارید، در قسمت نظرات، با ما و سایر خوانندگان در‌ میان بگذارید. 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
استعلام بیمه شخص ثالث
2.4 از 5 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 2 =

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328