ایران رهیاب Blog Archives

8 روش طلایی برای جلوگیری از سرقت خودرو

پیشگیری از سرقت خودرو

8 روش طلایی برای جلوگیری از سرقت خودرو

هر ساله ده ها هزار خودرو در ایران به سرقت می روند و آمارها نشان می دهد که سرقت خودرو به طور متوسط در ایران تنها 2.5 دقیقه زمان نیاز دارد! حتی بر اساس اطلاعات موجود در سال 1395 بالغ بر 40 درصد از سرقت ها مربوط به سرقت خودرو بوده اند. در ادامه با ایران رهیاب همراه باشید تا 7 روش برای جلوگیری از سرقت خودرو را به شما معرفی کنیم. در ادامه همراه ایران رهیاب باشید. 

نگاهی به آمار سرقت خودرو در ایران 

سرقت خودرو و روش های پیشرفته ای که هرروز برای سرقت به وجود می آیند دغدغه ای همیشگی برای مالکین خودروهاست. براساس آمار و ارقامی که سازمان آمار ایران در اختیار اعلام کرده است پنج استان تهران، خراسان رضوی، البرز، خوزستان و اصفهان به ترتیب بیشترین سرقت های کشور را به خود اختصاص می دهند. بیشترین خودروهای سرقتی هم در دسته خودروهای پراید و انواع پژو بوده است. با این تفاسیر چه راهکاری وجود دارد؟ نمی توان همواره در کنار خودرو حضور داشت و امنیت آن را تامین کرد.

بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل

سارقین از چه روش هایی اقدام به سرقت می کنند؟ 

راه های زیادی برای سرقت خودرو وجود دارد. برخی از سارقین با شکسن شیشه یا باز کردن درب خودرو، اقدام به سرقت ماشین می کنند. این روش ساده ترین روش سرقت خودرو است. از دیگر روش های سرقت خودرو می توان به از کار انداختن دزدگیر اشاره کرد. دزدگیر برخی اتومبیل ها را می توان به سادگی از کار انداخت. در ادامه راهکارهایی را برای جلوگیری از سرقت خودرو بررسی می کنیم. 

1- همواره خودرو را در محل های روشن پارک کنید

مکان های خلوت و تاریک برا همه ترسناک است. در این مکان ها همیشه احتمال سرقت وجود دارد. فارغ از اینکه خودرو را در پارکنیگ، کوچه و یا خیابان قرار می دهید، حتما محل روشنی را انتخاب نمائید. بهترین مکان پارک خودرو در نزدیکی و یا زیر چراغ های روشن است. خصوصا اگر در محله ای نا آشنا هستید و قصد دارید خودرو را بیرون از منزل پارک کنید مکان هایی که نزدیک به بانک هستند بهترین جای ممکن برای پارک کردن خودرو می باشند. در چنین محل هایی انواع تجهیزات امنیتی و دوربین های مدار بسته وجود دارد.

2- قراردادن خودرو در کنار خروجی ها اشتباه بزرگی است

قرار دادن خودرو در کنار خروجی ها بهترین فرصت ممکن برای سارقان را به وجود می آورد. چرا که فرایند سرقت و ربودن را در کمترین زمان ممکن برای آنها فراهم می کند. برای مثال اگر خودرو را در پارکینگ قرار می دهید، مکانی که بیشترین تراکم ماشین را داشته باشد بهترین فضای ممکن برای پارک خودرو است. چراکه در این مکان، سارق نمی تواند به راحتی و بدون جلب توجه اقدام به دزدیدن ماشین کند. 

جلوگیری از سرقت پراید

3- برای خرید ابزار امنیتی بودجه مناسبی در نظر بگیرید 

خوشبختانه هرروز ابزارهای امنیتی جدیدی به وجود می آیند تا امنیت را  در بهترین شیوه ممکن برقرار کنند. امروز انواع دزدگیر ها، قفل های پیشرفته و تجهیزات امنیتی وجود دارد که به خوبی در پیشگیری از سرقت موثر هستند.

امروز نسل جدیدی از ابزار های امنیتی وجود دارد که با نام ردیاب خودرو شناخته می شوند و بهترین راه برای آسودگی خاطر در برابر سرقت خودرو هستند. ردیاب خودرو جدیدترین نسل از دزدگیرهاست که قابلیت نصب برروی انواع خودروهای سواری سبک و سنگین و حتی موتورسیکلت ها را دارد.

نکاتی برای جلوگیری از سرقت خودرو

4- از قفل بودن تمام ردب ها اطمینان حاصل کنید

بارها پیش می آید که افراد فراموش می کنند درب خودرو را قفل کنند و فرقی نمی کند خودرو در خیابان باشد یا پارکنیگ، هرچند که این موضوع در پارکینگ ها مشهود تر است. افراد تصور می کنند که پارکینگ خودرو امن است و درها را از روی حواس پرتی باز می گذارند. این بهترین فرصت ممکن برای سارقان را به وجود می آورد تا خودرو را به راحتی سرقت کنند.

راه های جلوگیری از سرقت خودرو

5- از دزدگیر های با کیفیت استفاده کنید

دزدگیر ها ابزار مناسبی برای تامین امنیت خودرو هستند، اما مهمترین نکته خرید یک دزدگیر با کیفیت و نصب توسط افراد متخصص است. دزدگیر ماهواره ای خودرو بهترین نمونه از رشد و توسعه صنعت ابزارهای امنیتی است که انتخاب مناسبی در تامین امنیت خودروهاست.

حتی دزدگیر هایی وجود دارد که در صورت بروز سرقت به صورت خودکار با پلیس تماس می گیرند. در برخی دیگر از ردیاب های خودرو امکان خاموش کردن خودرو تنها با ارسال یک پیامک نیز وجود دارد. بدین طریق به راحتی می توانید خودرو را غیر فعال کرده و سارق را دستگیر کنید.

6- وسایل ارزشمند را درون خودرو قرار ندهید

قرار دادن هر چیز ارزشمندی درون خودرو نظیر گوشی های هوشمند، لب تاب،کیف و موارد مشابه بهترین انگیزه برای سرقت را در سارقان به وجود می آورد. حتی اگر یک کیف بی ارزش و خالی را هم درون خودرو قرار دهید ممکن است انگیزه سرقت را برای فردی به وجود بیاورد. حتی این وسیله ارزشمند می تواند پنل صوتی و ضبط خودرو شما باشد. رعایت این نکات یکی از رویکرد های مناسب برای تامین امنیت خودرو است.

روش های پیشگیری از سرقت خودرو

7- کلید های یدک را در مکان های مطمئن قرار دهید

احتمال فراموش کردن گم کردن کلید های خودرو بسیار بالاست. حتی ممکن است کلید ها را درون خودرو قرار دهید و درب خودرو به صورت خودکار بسته شود. به همین دلیل افراد بسیاری همواره یک کلید زاپاس یا یدک برای خودرو در نظر می گیرند.

اما توجه داشته باشید که کلید را در جای امنی قرار دهید، سارقان تمام سوراخ و سنبه های خودروی شما را بلدند. به هیچوجه کلید های یدکی را داخل خودرو قرار ندهید. صندوق عقب خودرو نیز یکی از بهترین مکان ها برای سارقان است، پس ایده قرار دادن کلید در صندوق عقب را هم به کلی فراموش کنید.

با اینکه هرروز تکنولوژی های جدیدی برای جلوگیری از سرقت خودرو به وجود می آیند اما شاید هیچ یک بهتر از ردیاب ها نباشند. در برخی موارد حتی ردیاب ها ارزان تر از انواع دزدگیر های پیشرفته هم هستند. حتی با خرید ارزانترین ردیاب خودرو می توانید امنیت اتومبیل خود را به بهترین نحوه ممکن تامین کنید.

8- جلوگیری از سرقت صندوق عقب، راهی که فراموش می شود 

زمانی که سارق از دزدیدن اتومبیل ناامید می شود، ممکن است اقدام به باز کردن و دزدی از صندوق عقب کند. برای جلوگیری از سرقت صندوق عقب به هیچ وجه وسایل با ارزشی مثل مدارک یا اشیاء گران خود را در این قسمت قرار ندهید. از طرف دیگر می توان با استفاده از قفل های ویژه از صندوق عقب نیز به راحتی محافظت کرد. 

ردیاب ماشین، بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل

در این مقاله به بررسی چگونگی جلوگیری از سرقت اتومبیل پرداختیم. همان طور که اشاره کردیم استفاده از ردیاب می تواند به سادگی تمامی دغدغه های امنیتی مالک را برطرف کند. از طرف دیگر ردیاب ماشین به سادگی هرچه تمام تر کنترل کاملی را بر روی اتومبیل ایجاد می کند. به همین دلیل می توانیم جی پی اس را بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل دانست. خوشبختانه با استفاده از ردیاب می توان از سرقت انواع اتومبیل مانند پراید یا سمند که بیشتر مورد استفاده مردم است، جلوگیری کرد. در انتها پیشنهاد می کنیم برای تهیه انواع ردیاب خودرو با شماره های اعلام شده در سایت تماس حاصل کنید. همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی پاسخگوی سوالات شما هستند و به شما کمک می کنند تا بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید. 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
8 روش طلایی برای جلوگیری از سرقت خودرو
4.1 از 54 رای

بهترین ابزار برای جلوگیری از سرقت خودرو چیست؟

امروزه ابزارهای بسیاری برای جلوگیری از سرقت خودرو وجود دارد، اما در کنار استفاده از انواع دزدگیر ها، ردیاب خودرو بهترین تکنولوژی ممکن برای تامنی امنیت خودرو و جلوگیری از سرقت اتومبیل ها است.

دزدگیر خودرو بهتر است یا ردیاب خودرو؟

دزدگیر ها تنها ابزاری برای جلوگیری از سرقت خودرو هستند. اما با استفاده از ردیاب علاوه بر پیشگیری، در صورت بروز سرقت امکان پیگیری سرقت خودرو نیز برای شما وجود دارد. به همین دلیل ردیاب خودرو ابزار بهترین در مقایسه با دزدگیر اتومبیل است.

ردیاب خودرو گران تر است یا دزدگیر اتومبیل؟

بر خلاف تصور انواع ردیاب خودرو گران تر از دزدگیر های هوشمند نیستند. حتی در برخی موارد ردیاب ها بسیار ارزان تر از دزدگیر های مورد استفاده برای اتومبیل هستند.

۱۶ دیدگاه برای “8 روش طلایی برای جلوگیری از سرقت خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 8 = 10

  1. Avatar
    رضا حشمتی

    سلام خسته نباشید
    لطفا یه ردیاب خوب برای مزدا 3 معرفی کنید که بتونم باهاش صدای تو ماشین بشنوم

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام وقت بخیر
      ردیاب خودرو IR180 یکی از کاربردی ترین انواع مسیریاب خودرو و موتور سیکلت است که قابلیت شنود دارد.

  2. Avatar
    سمیرا مجتهد

    سلام ایا ردیابی وجود داره که بتونیم طوری استفاده کنیم تا دزدا نتونن اونو از ماشین جدا کنن؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام وقت بخیر
      بله می توانید از انواع ردیاب دیاگ یا ردیاب فندکی استفاده کنید.

  3. Avatar

    واقعا تجربه بدیه
    من ماشینمو تو نیایش دزدین و هنوز بعد یه سال خبری نشده ازش
    حتما از ردیاب استفاده کنید هم برای ماشین هاتون هم موتور هم حیوون همه چی ردیاب بزنید تو این وضعیت که انقد دزدی زیاد شده

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام وقت بخیر
      متاسفیم و امیدواریم هر چه زودتر ماشین خود را پیدا کنید. بله توصیه ما هم این است که تمامی دارایی های مهم خود را به انواع ردیاب مجهز کنید.

  4. Avatar
    مونا سعادتی

    ببخشید اون قابلیتی که در ردیاب موتورها وجود داره و فرد می تونه از راه دور موتور خاموش کنه تو ردیاب ماشین هم هست؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام وقت بخیر
      بله شما می تونین با وارد شدن به پنل کاربری از راه دور خودرو خود را خاموش کنید. برای آشنایی بیشتر با قابلیت های انواع ردیاب خودرو می توانید مقاله مزایا استفاده از ردیاب خودرو را مطالعه کنید.

  5. Avatar
    یاور اشراف

    ردیاب ها بسیار گران هستند. برخی از مردم توان خرید ندارند و به همین دلیل است که آمار سرقت پراید اینقدر بالاست! چرا بنز نمی دزدند دزد ها؟ چون سیستم دزدگیر قوی دارند.

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام وقت بخیر
      با هزینه نه چندان زیاد می توانید یک ردیاب ارزان قیمت تهیه کنید. ردیاب خودرو IR59 از دسته ردیاب های کاربردی اما ارزان است.

  6. Avatar
    سعید سعادتیان

    سلام خسته نباشید
    من خیلی وقته که دنبال راهی برای جلوگیری از سرقت پراید هستم. متاسفانه امنیت این ماشین، خصوصا امنیت صندوق عقب پراید خیلی پایینه و به راحتی با چندتا ضربه میتونن صندوق عقب رو باز کنن. معمولا وسایل ارزشمندی نمیزارم صندوق عقب ماشین ولی جک و زاپاس ماشینم رو دزدیدن که خودشون مبلغ قابل توجهی میشن. اینکه چگونه ماشین خود را ضد سرقت کنیم واقعا به یک چالش برای من تبدیل شده.ممنون میشم یک ردیاب حرفه ای به من معرفی کنین که به طور کامل بتونه امنیت ماشین رو تامین کنه و راهی برای جلوگیری سرقت از صندوق عقب ماشین هم باشه

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام
      خیلی متاسفیم برای تجربه تلخی که داشتید. متاسفانه حق با شماست و بسیاری از خودروهای موجود در بازار از امنیت بالایی برخوردار نیستند. بهترین راه جلوگیری از سرقت خودرو استفاده از ردیاب ماشین است. ما پیشنهاد می کنیم از ردیاب پیشرفته خودرو استفاده کنید. این ردیاب علاوه بر ویژگی های ردیاب های معمولی، قابلیت هایی مانند هشدار باز شدن درب خودرو و اخطار ضربه به ماشین را هم دارد. بنابراین زمانی که سارق قصد سرقت از صندوق عقب ماشین را دارد، دستگاه اخطار ضربه به ماشین را برای شما ارسال می کند و با این کار از سرقت از صندوق عقب ماشین جلوگیری خواهد کرد.

  7. Avatar
    مجید مجیدی

    سلام این ردیابای خودرو گرونن؟ تقریبا چقدر باید براشون هزینه کنیم؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام دوست عزیز
      قیمت ردیاب‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و قیمت هر ردیاب بر اساس ویژگی‌های آن تعیین می‌شود.
      ردیاب IR59 ارزان ترین ردیاب خودرو هست که می‌تونین خریداری کنید و روی خودروی خودتون نصب کنید. این ردیاب رو می‌تونین روی خودروهای مختلف نصب کنید و چون عایق رطوبت و حرارت هست عمر بالایی هم داره.
      از طریق لینک می‌تونین از جزییات، ویژگی و قیمتش اطلاع پیدا کنید.
      اگر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری دارید با شماره تلفن 22410328-021 و همکاران ما در تیم فروش تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند.”

  8. Avatar
    مهدی اصلانی

    سلام
    من میخوام جی پی اس روی پراید نصب کنم اما بلد نیستم امکان نصب در محل هم ندارم نمیخوام کسی بفهمه میشه راهنمایی کنید؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام دوست عزیز
      اگر دستگاه جی پی اس را از ما خریداری کردید و مدل آن شخصی و یا اهنربایی نظامی است خودتان به راحتی در کمترین زمان میتوانید ردیاب را هرجا که بخواهید نصب کنید. اگر ردیاب مغناطیسی نیست و باید با سیم‌کشی نصب شود بهتر است از نصاب کمک بگیرید.

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328