ایران رهیاب Blog Archives

جی پی اس تارا؛ یک دستگاه مدرن برای امنیت ماشین شما

آشنایی با انواع جی پی اس تارا

هرچقدر که تکنولوژی ساخت ماشین‌ها مدرن باشد، دزدگیر فابریک در برابر سرقت مصونیت ایجاد نخواهد کرد. خودروی ملی تارا یکی از جدیدترین محصولات بازار است که با ظاهر شیک و جدیدترین فناوری‌ها عرضه می‌شود؛ همین ماشین نو هم از گزند سارقان در امان نیست. ایران رهیاب با درک نگرانی بابت دزدی ماشین، یک راه‌حل فوق‌العاده ارائه کرده‌ است. در این مقاله ویژگی‌های ردیاب ماشین و انواع جی پی اس تارا را بررسی کرده‌ایم. با استفاده از راهکار معرفی‌شده در نوشته زیر، ریسک سرقت خودرو به حداقل می‌رسد.

جی پی اس تارا، تکمیل‌کننده سیستم امنیتی خودرو 

خودروی تارا یکی از جدیدترین مدل‌های موجود در بازار است. تارا هم از نظر طراحی ظاهری و هم از نظر سیستم‌های داخلی مثل دزدگیر و ریموت بر اساس جدیدترین استانداردها طراحی شده است. آمار خرید ماشین تارا به‌خاطر ظاهر زیبا و امکاناتش روزبه‌روز بیشتر می‌شود؛ اما درست مثل مالکان سایر خودروها، کابوس سرقت ماشین برای دارندگان تارا نیز وجود دارد. یک حقیقت تلخ این است که وسیله نقلیه، هرچقدر هم که پیشرفته باشد در برابر سارقان آسیب‌پذیر است. 

با رواج استفاده از وسایل نقلیه، ترفندهای ضدسرقت مختلفی معرفی شده‌اند اما با گذشت زمان تأثیر همه روش‌ها کاهش یافته است. حتی دزدگیرها نیز دیگر نمی‌توانند جلوی نفوذ سارقان را بگیرند. همزمان با پیشرفت ترفندها، سارقان نیز راه‌های مختلفی برای از کار انداختن دزدگیر پیدا می‌کنند. بااین‌وجود، ابداع یک ترفند نوین خیال مالکان وسایل نقلیه را راحت کرده است. ردیاب خودرو نوعی دستگاه ضدسرقت است که از دید سارقان پنهان می‌ماند و به‌سختی غیرفعال می‌شود.

ردیاب ماشین؛ وسیله‌ای بهتر از دزدگیر برای جلوگیری از سرقت

طرز کار جی پی اس خودرو تارا؛ اطلاع از موقعیت مکانی ماشین در هر نقطه 

انواع دزدگیرهای ساده و پیشرفته تصویری، جزو نخستین وسایل مدرن و پیشرفته بودند که برای جلوگیری از سرقت عرضه شدند. دزدگیرها که نسبت به لرزش و ضربه حساس بودند، باز شدن درب ماشین را به راننده هشدار می‌دادند. این ترفند ضدسرقت به مرور زمان کاربردش را از دست داد. سارقان اکنون برای از کار انداختن دزدگیر فقط به چند ثانیه نیاز دارند. 

در سال‌های اخیر، تکنولوژی یک‌بار دیگر به کمک انسان آمد. شرکت‌های فعال در زمینه امنیت خودرو، اکنون وسایلی با نام ردیاب (Tracker) عرضه می‌کنند.  ردیاب پیشرفته ماشین علاوه‌برآنکه مثل دزدگیر در برابر ضربه به بدنه ماشین حساس است، قابلیت نظارتی فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کند. برخلاف تصور برخی از افراد، جی پی اس خودرو با مسیریاب‌های نصب‌شده روی ماشین‌ها تفاوت دارد. 

درست مثل جی پی اس دنا پلاس، جی پی اس تارا نیز به‌خاطر استفاده از فناوری پیشرفته از دزدگیرهای معمولی گران‌تر است. ردیاب تارا یک دستگاه کوچک است که به بخش‌های مختلفی از ماشین متصل می‌شود. مکان‌یاب به سامانه موقعیت‌یابی جهانی وصل می‌شود و اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی ماشین را به مالک ردیاب ارسال می‌کند.

کاربرد ردیاب ماشین تارا برای پیدا کردن خودرو

انواع ردیاب تارا، تنوع مدل‌ها بر اساس ویژگی‌های مختلف 

ردیاب‌های ماشین در انواع مختلفی عرضه می‌شوند. محصولات متنوع از نظر ویژگی‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. از نحوه اتصال جی‌پی‌اس به ماشین تارا گرفته تا نوع طراحی، مدل‌های مختلفی وجود دارد که ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

1- ردیاب دیاگی، نصب جی پی اس تارا در یک چشم برهم‌زدن

همان‌طور که از اسم ردیاب دیاگی ماشین مشخص است، این دستگاه به دیاگ خودرو (پورت OBD) وصل می‌شود. برای نصب جی پی اس دیاگ خودرو نیازی به سیم‌کشی اضافه نیست. برق ردیاب پس از اتصال به دیاگ از باتری ماشین تأمین می‌شود. ابعاد کوچک جی‌پی‌اس OBD تارا و شباهتش با سایر قطعات ماشین امکان شناسایی ردیاب توسط سارقان را به صفر می‌رساند. قیمت ردیاب خودرو در مدل‌های دیاگی کاملاً مقرون‌به‌صرفه است.

2- جی پی اس فندکی، ردیاب مخفی خودروی تارا

برای پنهان‌کردن ردیاب حتماً لازم نیست دستگاه را در قسمت‌های مختلف ماشین جاسازی کرد. برخی از مدل‌های دستگاه در دیدرس کامل قرار می‌گیرند اما به‌خاطر ظاهر معمولی، توجه سارق را جلب نمی‌کنند. ردیاب فندکی تارا، به‌خاطر شباهت ظاهری با شارژر فندکی اشتباه گرفته می‌شود. ابعاد این دستگاه کوچک است و حتی مثل شارژرها، پورت یواس‌بی دارد. 

3- جی پی اس آهنربایی، ردیاب حرفه‌ای خودروی تارا

ردیاب‌های آهنربایی، به‌خاطر سادگی نصب و پنهانی‌بودن یکی از محبوب‌ترین انواع محصولات هستند. در بدنه ردیاب آهنربایی تارا چند قطعه مگنت بسیار قوی وجود دارد که به سطح فلزی ماشین متصل می‌شوند. ردیاب مگنتی باتری قدرتمندی دارد و برخی از مدل‌ها شارژ را تا بیشتر از یک سال حفظ می‌کنند. بهترین محل نصب ردیاب آهنربایی ماشین، زیر کف خودرو است. 

جی پی اس تارا از نوع آهنربایی معمولاً با لایه حفاظت ضدآب و ضد گردوغبار تولید می‌شود. پیش از نصب باید بدنه ماشین را تمیز کرد چون گردوخاک، اتصال بین مگنت و فلز را تضعیف می‌کند. همچنین بهتر است که این محصولات دور از بخش‌های گرم ماشین مثل باک بنزین و زیر کاپوت نصب شوند. حرارت زیاد موجب ایجاد جرقه در مگنت و آتش‌سوزی خواهد شد.

4- ردیاب شخصی پرسنلی، یک دستگاه چند منظوره برای مکان‌یابی ماشین

انواع مختلف ردیاب جی پی اسی فقط برای جلوگیری از سرقت ماشین تولید نمی‌شوند. برای مثال، ردیاب‌های شخصی، محصولات کوچکی هستند که در حفاظت از کودکان و سالمندان کاربرد دارند. ردیاب شخصی را به‌خاطر ابعاد بسیار کوچکش می‌توان در بخش‌های مختلفی از ماشین جاسازی کرد. برای مثال، هنگام جابه‌جایی با خودرو کافی است ردیاب جیبی را درون صندوق‌عقب یا زیر روکش صندلی جاسازی کنید. ردیاب کوچک و قوی با باتری کار می‌کند و از 12 ساعت تا 10 روز شارژ نگه می‌دارد.

ردیاب جیبی؛ وسیله‌ای کاربردی برای جلوگیری از سرقت ماشین تارا

کاربرد ردیاب خودرو؛ ارسال هشدارهای مختلف برای راننده 

حالا که با طرز کار و انواع مختلف جی پی اس تارا آشنا شدیم، باید نحوه تأثیر دستگاه هنگام سرقت را بررسی کنیم. برخی از مدل‌های ردیاب سنسور تشخیص حرکت و ضربه دارند. این محصولات مثل دزدگیرهای قدیمی هنگام باز شدن درب یا خرد شدن شیشه توسط سارقان به مالک هشدار می‌دهند. ارسال هشدار از طریق پیامک یا نوتیفیکیشن اینترنتی انجام می‌شود. 

مهم‌ترین کاربرد جی پی اس تارا، اطلاع از موقعیت مکانی ماشین است. تا زمانی که دستگاه شارژ داشته باشد، راننده می‌تواند مکان ماشین را پیدا کند. بیشتر ردیاب‌ها، قبل از اتمام شارژ، پیام هشدار و آخرین موقعیت مکانی را برای راننده می‌فرستند. پس از وقوع سرقت، با مراجعه به پلیس و ارائه این اطلاعات می‌توان خودرو سرقتی را به‌سرعت پیدا کرد. 

مزایای ردیاب خودرو، فراتر از جلوگیری سرقت تارا

کاربردهای اصلی یک ردیاب، هشدار هنگام سرقت، آگاهی از محل ماشین و پیدا کردنش پس از دزدی است. رانندگان با خرید ردیاب تارا، از امکانات مختلف و مزایای پیشرفته دیگری هم بهره‌مند می‌شوند. در ادامه با مزایای جی پی اس ماشین بیشتر آشنا می‌شویم. 

1- شنود صدای کابین و راننده با ردیاب‌ ماهواره‌ای ماشین

مدل‌های مختلف ردیاب خودرو مثل جی پی اس جیبی، امکان شنود صدا را نیز فراهم می‌کنند. با ضبط صدای درون کابین، می‌توان اطلاعات بیشتری از سارقان خودرو کسب کرد. این اطلاعات در شناسایی هویت دزدها، آگاهی از نقشه و مکان‌یابی دقیق کاربرد دارد.  

2- هشدار سرعت غیرمجاز، مزیت نجات‌دهنده جی پی اس تارا 

یکی از قابلیت‌های ردیاب ماشین، هشدار بالا رفتن سرعت از میزان مجاز است. این قابلیت برای افرادی که نگران رانندگی اعضای خانواده هستند یک مزیت نجات‌دهنده است. در صورتی که سرعت راننده از حد مجاز تعریف‎شده بیشتر شود، پیام هشدار و موقعیت مکانی برای مالک دستگاه ارسال خواهد شد.

3- تعریف محدوده جغرافیایی برای جی پی اس خودرو  

یکی دیگر از مزایای جی پی اس ماشین، قابلیت تعیین محدوده جغرافیایی مجاز است. این قابلیت برای حفاظت از رانندگان نوجوان و همچنین سالمندان کاربرد دارد. اگر ماشین از یک محدوده خاص خارج شود، پیام هشدار بلافاصله ارسال خواهد شد. از جمله ردیاب های مناسب برای هر موقعیت مکانی می توان خرید ردیاب آهنربایی را پیشنهاد داد.

4- کنترل درب‌ها و استارت خودرو از راه دور

بسیاری از عاشقان ماشین دوست دارند بازوبسته‌شدن درب خودرو یا حتی استارت موتور را از دور کنترل کنند. امکان باز شدن درها و روشن‌کردن موتور در ردیاب‌های پیشرفته وجود دارد.

تعیین محدوده جغرافیایی مجاز با استفاده از ردیاب ماشین

با خرید جی پی اس تارا از ایران رهیاب، دست سارقان را در پوست گردو بگذارید

در این مقاله سعی کردیم بهترین روش حفاظت از خودروی تارا در برابر سارقان را توضیح دهیم. تارا یکی از جدیدترین محصولات بازار است که درست مثل همه ماشین‌ها در برابر سرقت آسیب‌پذیر است. استفاده از انواع سنتی دزدگیر دیگر فایده ندارد. امروزه حتی ماشین‌های خارجی نیز در کمتر از یک دقیقه دزدیده می‌شوند. مؤثر‌ترین شیوه برای پیشگیری از دزدی ماشین، استفاده از ردیاب است. جی پی اس تارا در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود که پس از نصب، مالک را از موقعیت ماشین مطلع می‌کنند. 

شرکت ایران رهیاب یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های فعال در زمینه عرضه محصولات ردیابی است. متخصصان ایران رهیاب با تکنولوژی روز دنیا، امکان موقعیت‌یابی ماشین را برای شهروندان فراهم کرده‌اند. مدل‌های مختلف دستگاه GPS مخصوص ماشین تارا عرضه می‌شوند که ویژگی‌های خاصی دارند. تجربه شما درباره استفاده از ردیاب چیست؟ هرگونه سؤال و نظر ارزشمندتان درباره این محصولات را در بخش زیر با سایر خوانندگان و مشاوران حرفه‌ای ایران رهیاب در میان بگذارید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
جی پی اس تارا؛ یک دستگاه مدرن برای امنیت ماشین شما
4 از 7 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 × 1 =

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328