ایران رهیاب Blog Archives

ردیاب آتش نشان، ابزاری ضروری برای محافظت از جان آتش‌نشانان

کاربرد جی پی اس برای آتش نشان ها

ردیاب آتش نشان، ابزاری ضروری برای محافظت از جان آتش‌نشانان

آتش نشانی یکی از حساس ترین شغل های دنیاست. چرا که افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند به دلیل شرایط خاص شغلی که دارند به مراقبت و محافظت بیشتری نسبت به سایر افراد نیازمند هستند تا برای اعزام به ماموریت های خود امنیت جانی بیشتری داشته باشند. به همین دلیل استفاده از ابزاری کاربردی مانند ردیاب آتش نشان و سیستم های جی پی اس برای این گروه خاص از افراد امری ضروری به نظر می آید. برای درک بهتر کاربرد سیستم های موقعیت یاب برای آتش نشان ها، خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

پیدا کردن هر چه سریعتر مسیر محل حادثه با استفاده از جی پی اس

امروزه کاربرد جی پی اس در زندگی معمولی همه افراد نقش پررنگی دارد اما این تکنولوژی کاربردی برای برخی از مشاغل خاص اهمیت بالاتری دارد. برای مثال با استفاده از سیستم جی پی اس ماموران آتش نشانی می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه برسانند و بدون فوت وقت برای عملیات امداد و نجات اقدامات لازم را انجام دهند.

همانطور که می دانید آتش سوزی و حادثه هایی هولناک از این قبیل در هر ثانیه می تواند تلفات بیشتری را به همراه داشته باشد به همین دلیل استفاده از ردیاب آتش نشان که به کمتر کردن خسارات احتمالی از طریق حفظ زمان کمک می کنند می تواند ثاثیر به سزایی در کمتر کردن تلفات احتمالی به همراه داشته باشد.

حفظ موقعیت مکانی گروه های آتش نشانی برای اعزام نیروهای پشتیبانی

یکی از دیگر از کاربردهای سیستم های موقعیت یاب و ردیاب آتش نشان این است که با ذخیره سازی محل حادثه و افراد اعزام شده به محل، نیروهای اعزامی می توانند در خواست اعزام نیروی پشتیبانی کنند و آتش نشانان بدون فوت وقت و تنها با دنبال کردن موقعیت ارسال شده توسط جی پی اس در کوتاه ترین زمان ممکن خود را به مقصد می رسانند.

استفاده از ردیاب خودرو برای ماشین های آتش نشانی

مهم ترین کاربردهای ردیاب آتش نشان به استفاده و به کار گیری آن در ماشین های آتش نشانی مربوط است. ماموران آتش نشانی با نصب و به کار گیری جی پی اس آهنربایی به روی ماشین های آتش نشانی که مخصوص عملیات اطفا حریق هستند، می توانند موقعیت مکانی خود را به مرکز اطلاع رسانی در سازمان آتش نشانی اطلاع دهند.

استفاده از ردیاب  برای ماشین های آتش نشانی موجب می شود تا در صورت بروز مشکلات و خطرات احتمالی، نیروهای سازمان مرکزی هر چه سریعتر ماموران خود را اعزام کنند.

نصب ردیاب روی ماشین آتش نشانی

استفاده از ردیاب شخصی مخصوص ماموران آتش نشانی  

استفاده از ردیاب افراد برای ماموران اعزامی آتش نشانی به ماموریت های هولناک، یکی از ضروری ترین اقداماتی است که سازمان آتش نشانی برای حفظ جان و امنیت ماموران خود استفاده می کند. با استفاده و به کار گیری از این ابزار در لباس فرم آتش نشانان، نیروهای سازمان مرکزی به راحتی می توانند از حرکت لحظه به لحظه ماموران اعزامی اطلاع پیدا کنند و در صورت بروز مشکلات احتمالی سریعا خود را به محل حادثه برسانند.

تمامی ردیاب های شخصی قدرت بالایی در مقابله با آتش دارند و خاصیت ضد حریق بودن این دستگاه ها موجب می شود تا آن ها برای ماموریت های خطرناک و پر دردسر نگرانی بابت از بین رفتن خاصیت ردیابی دستگاه ها در مقابله با حرارت را نداشته باشند.

استفاده از ردیاب شخصی برای آتش نشان ها

ویژگی های ردیاب شخصی برای آتش نشان ها

یکی از بهترین کاربردهای ردیاب شخصی برای آتش نشان ها استفاده از ویژگی مخصوص این دستگاه یعنی قابلیت شنود آن است چرا که ماموران آتش نشانی در صورت از دست دادن امنیت خود و یا گیر کردن در حریق می توانند درخواست کمک کنند تا سازمان مرکزی با استفاده از قابلیت شنود دستگاه بتواند به راحتی برای نجات جان ماموران آتش نشانی دست بجنباند.

همچنین قابلیت دکمه sos این دستگاه ها موجب می شود تا در صورت خرابی بی سیم های آتش نشانی ماموران زحمت کش آتش نشان اعلام خطر خود را تنها با فشردن این دکمه به اطلاع فرمانده خود برسانند.

قابلیت نگهداری شارژ هر یک از ردیاب های ویژه برای اشخاص بین 3 تا 10 روز با توجه به نوع و مدل دستگاه متفاوت است. به این ترتیب ماموران آتش نشانی در صورت گیرکردن زیر آواری مانند حادثه دردناک پلاسکو، و یا ناپدید شدن طی عملیات های پر خطر، می توانند تا 10 روز از موقعیت ماموران خود اطلاعات لازم کسب کنند و برای نجات جان آتش نشان ها چاره اندیشی کنند.

اطفا حریق آتش نشان با ردیاب شخصی ها

کنترل لحظه ای مراحل ماموریت توسط فرماندهان عملیاتی

فرماندهان عملیاتی می توانند با نصب اپلیکیش مخصوص ردیاب ها به روی گوشی موبایل خود از حرکت لحظه به لحظه ماموران خود اطلاع لازم کسب کنند و با به کار گیری از سیستم شنود دستگاه ها، از خطرات، ابهامات و مشکلات ماموران اعزامی خود اطلاع لازم کسب کنند تا در صورت بروز مشکلات و خطرات احتمالی سریعا چاره اندیشی کنند.

ردیاب شخصی آتش نشان ها

به کار گیری ردیاب در نقاط کور کلید طلایی نجات آتش نشان ها

مهم ترین مشکلی که نیروهای آتش نشانی در هنگام اعزام به ماموریت های خطرناک دارند این است که برخی از مناطق اعزامی فاقد هرگونه سیستم ارتباطی است و هیچ بی سیم و تلفنی در آن جا آنتن دهی ندارد. به عبارتی برخی نقاط حادثه خیر کاملا یک نقطه کور به حساب می آیند که هیچ راه ارتباطی در آن جا قابل دسترسی نیست.

در این شرایط آتش نشان ها تنها کافی است وارد ماموریت شوند و بدون در نظر گرفتن نقاط کور احتمالی برای حفظ جان افراد و از بین بردن حریق بکوشند چرا که تمامی دستگاه های ردیاب به سیستم LBS مجهز هستند. به همین سبب حتی در کورترین نقاط ممکن امکان ردیابی موقعیت مکانی وجود دارد.اگر نمیدانید سیستم LBS چیه به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله lbs چیست را مطالعه کنید.

استفاده از ابزاری به نام ردیاب، برای مشاغل سخت و پر خطر امری ضروری به حساب می آید چرا که در صورت عدم به کار گیری از این دستگاه ها امکان بروز خطرات بیشتر و بیشتر می شود به همین جهت گروه آتش نشان ها به عنوان یکی از حساس ترین شغل های دنیا بایستی استفاده از این تکنولوژی برای امنیت جانی خود در طول عملیت جدی بگیرند.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
ردیاب آتش نشان، ابزاری ضروری برای محافظت از جان آتش‌نشانان
4.5 از 2 رای

۲ دیدگاه برای “ردیاب آتش نشان، ابزاری ضروری برای محافظت از جان آتش‌نشانان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

22 − = 16

  1. Avatar
    فاطمه رعنایی

    سلام. واقعا ممنون از شما که به فکر این قشر زحمتکش و مظلوم هستید. برادر من آتش نشان هستند و برای هدیه تولدشون تصمیم گرفتم یک ردیاب خیلی خوب براشون تهیه کنم تا در ماموریت‌های سخت و پیچیده همراهشون باشه. ممنون میشم اگه در این مورد کمکم کنید.

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      فاطمه عزیز سلام و وقت به خیر. تهیه ابزار کاربردی و موردنیاز تنها کار کوچکی است که برای جبران خدمت این عزیزان از دست ما بر میاد. امیدوارم برادرتون و کلیه همکاران عزیزشون همواره سلامت باشند. پیشنهاد ما برای شما خرید ردیاب شخصی است. این ردیاب در جیب لباس فرد قرار می‌گیرد و به طور لحظه‌ای شما را از موقعیت فرد مطلع می‌سازد. این ردیاب با داشتن دکمه SOS در شرایط اضطراری شما را سریعا در جریان قرار می‌دهد.

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328