ایران رهیاب Blog Archives

LBS چیست؟ معرفی سیستم موقعیت یابی در نقاط کور ردیاب

ردیاب تقاط کور

LBS چیست؟ معرفی سیستم موقعیت یابی در نقاط کور ردیاب

یکی از مهم ترین موارد استفاده از ردیاب، برای زمانی است که هیچ امکانات خاصی در یک موقعیت زمانی مشخص وجود ندارد و کاربران به دلیل مسائل امنیتی نیاز به ردیابی افراد و وسایل خاص خودشان را دارند. بله درست متوجه شدید در این مقاله قرار است تا با سیستم موقعیت یابی در نقاط کور با شما صحبت کنیم و از این تکنولوژی به عنوان راه حلی مفید و کاربردی در شرایط خاص حرف بزنیم.

چه مناطقی را نقاط کور می نامند؟

بهتر است قبل از اینکه در مورد موقعیت یابی در نقاط کور صحبت کنیم به یک جمع بندی کلی در خصوص مناطقی که به عنوان نقاط کور شناخته شده اند برسیم.

 به صورت کلی تمام نقاطی که خارج از دسترسی ماهواره های جی پی اس باشند و به نوعی هیچ گونه آنتن مخابراتی در آن نقطه وجود نداشته باشد را نقاط کور می نامند. این مناطق گاهی پارگینگ های طبقاتی زیر زمینی هستند و گاهی هم اعماق اقیانوس هایی که هیچ کس به آن دسترسی ندارد.

آیا سیستم LBS یک دستگاه مجزا است؟

در نظر داشته باشید که بسیاری از کابران در هنگام خرید و تهیه ردیاب بر این باورند که برای ردیابی در نقاط کور بایستی یک دستگاه جداگانه تهیه کنند. در صورتیکه این یک باور اشتباه است چرا که سیستم موقعیت یابی در نقاط کور یک تکنولوژی کاربردی است و در تمامی دستگاه های ردیاب وجود دارد.

جی پی اس نقاط کور چگونه کار می کند؟

سیتسم جی پس اس در نقاط کور، یک تکنولوژی کاربردی و مفید است که به واسطه آن می توان در هر نقطه از دنیا فرآیند ردیابی را انجام داد. این تکنولوژی با استفاده از سیستم پشتیبانی به نام LBS، در صورت عدم ارسال اطلاعات به ماهواه های جی پی اس، اطلاعات و داده ها را به مرکز دریافت داده های جی پی اس ارسال می کند. به این صورت تمام نقاطی که خارج از محدوده دسترسی به موقعیت یاب ها هستند را تحت پوشش خود قرار می دهد. شما می توانید تنها با خرید جی پی اس ارزان تا همیشه از این تکنولوژی استفاده کنید. 

موارد استفاده از سیستم ردیابی در نقاط کور

حالا که با این تکنولوژی مفید و ارزنده آشنایی پیدا کرده اید، بهتر است تا در مورد موارد استفاده از آن هم صحبت کنیم تا از ویژگی های منحصر به فرد این سیستم جهانی در کاربرد های روزانه بیشتر آشنایی پیدا کنیم.

ردیابی در نقاط کور

ردیابی کامیون های باربری در جاده های دور افتاده

ردیابی در نقطه کور با استفاده از ردیاب مغناطیسی خودرو برای کامیون دارهای جاده ای که روزانه کالاها و اجناس با ارزشی را در جاده های دورافتاده جا به جا می کنند بسیار مناسب است. چرا که بسیاری از جاده ها از نقاط ارتباطی دور هستند و به سبب عدم امنیت و وجود راهزن های بین راهی، امکان به وجود آمدن مشکلات خطرناک برای رانندگان این کامیون ها به شدت بالاست. به همین دلیل و با توجه به وجود سیستم با قدرتی به نام موقعیت یابی در نقاط کور، دیگر رانندگان کامیون نگرانی خاصی در خصوص امنیت خود نخواهند داشت و می توانند حتی وسیله نقلیه خود را به سایر رانندگان نیز اجاره دهند.

ردیابی در عمق اقیانوس ها ویژه غواص ها

یکی دیگر از کاربردهای مهم و ضروری موقعیت یابی در نقاط کور به ردیابی در عمق اقیانوس ها بر میگردد. با استفاده از این سیستم، غواص هایی که در عمق اقیانوس ها در حال کاوش هستند، می توانند تا همیشه خیال خود را از اینکه توسط یک سیستم مجهز، ردیابی و کنترل می شوند راحت کنند تا در صورت ایجاد خطرات احتمالی بتوانند راه نجاتی آسان پیدا کنند.

ردیاب هواپیما در نقاط کور

ردیابی کارگران معدن که در عمق زمین کار می کنند

کارگران معدن به دلیل شرایط سخت شغلی که دارند، مجبور هستند تا برای انجام فعالیت های روزانه خود به نقاط کوری راه پیدا کنند که شاید هیچ وسیله ارتباطی در آنجا آنتن دهی نداشته باشد. به همین منظور استفاده از ردیاب شخصی بدون نصب در نقاط کور می تواند ایده جالبی باشد چرا که کارفرمای کارگران می تواند در کورترین نقاط ممکن هم از موقعیت مکانی کارگر خود اطلاع لازم داشته باشد.

ردیابی کارگران معدن

ردیابی نقاط کور برای ماموریت های سری پلیس

بیشتر ماموران پلیس گاهی برای انجام عملیات سری مانند به دام انداختن قاچاق چی ها در نقاط مرزی، نیازمند استفاده از ابزاری هستند تا با استفاده از آن تمامی عبور و مرورشان کنترل شود. به همین جهت پلیس های انتظامی می توانند با استفاده از ردیاب آهنربایی نظامی در هنگام انجام عملیات های پلیسی و مهم تمامی ماموران نظامی را به ردیاب مجهز کنند تا با موقعیت یابی آن ها بتوانند به انجام هر چه بهتر عملیات کمک کنند.

ردیابی آتش نشان ها در حین ماموریت

بدون شک ردیابی آتش نشان های فداکار در حین ماموریت از مهم ترین کاربردهای دستگاه های جی پی اس است. چرا که با توجه به حساسیت شغلی این دسته از افراد، احتمال گیر کردن آتش نشانان در حریق بسیار بالاست. در این موقعیت بسیار حساس و با توجه به خارج از دسترس شدن سرویس مخابراتی جی پی اس ها سیستم ردیابی در نقاط کور می توان ناجی جان بسیاری از آتش نشانان عزیز نیز باشد.

ردیابی آتش نشان ها

ردیابی هوایی برای شرایط خاص

حتما شما هم هر چند وقت یکبار با شنیدن اخبار تلخی مانند سقوط هواپیما دچار ناراحتی می شوید. احتمالا در خصوص پیدا کردن لاشه هواپیما و اینکه دقیقا در چه نقطه ای قرار گرفته نیز دچار سردرگمی شده اید. در پاسخ به این مورد باید در نظر داشته باشید که یکی دیگر از موارد استفاده از ردیاب ها برای زمانی است که هواپیماها از مسیر خود خارج شده اند و یا خدای نکرده سقوط کرده اند. در چنین شرایطی ردیاب هواییر . می توانند با اتصال به سیستم LBS دور ترین و کورترین مناطق را تشخیص دهند و راهی برای پیدا کردن هواپیما پیدا کنند.

ردیابی در نقاط کور یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن موقعیت مکانی در مناطق دور افتاده است. با استفاده و به کارگیری از این سیستم به راحتی می توانید در هر نقطه از دنیا موقعیت یاب خود را فعال و استفاده کنید. امیدواریم این مقاله توانسته باشد اطلاعات مفیدی در خصوص این تکنولوژی کاربردی به شما ارائه دهد.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
LBS چیست؟ معرفی سیستم موقعیت یابی در نقاط کور ردیاب
4.6 از 5 رای

LBS چیست؟

تکنولوژی که به کمک آن ردیاب ها حتی در نقاط فاقد اینترنت و پوشش دهی مناسب می توانند فرایند مکان یابی را انجام دهند، LBS یا سیستم موقعیت یابی نقاط کور نامیده می شود. واژه LBS مخفف عبارت Location based services است.

بهترین کاربرد سیستم LBS در ردیاب چیست؟

با استفاده از این تکنولوژی در ردیاب، به خصوص برای مشاغل سختی مانند کارگران معدن، غواص ها و آتش نشان ها می توان برای همیشه از محل حضور افراد اطلاع پیدا کرد. در چنین مشاغلی تامین امنیت جانی افراد نیز به خوبی فراهم می شود.

چگونه بهترین ردیاب ممکن را خریداری کنیم؟

برای خردی ردیاب در ابتدا باید به بررسی نیاز و هدف استفاده خود بپردازید. برای انتخاب ردیاب نیز پیشنهاد می کنیم نگاهی به مقاله خرید ردیاب داشته باشید.

۴ دیدگاه برای “LBS چیست؟ معرفی سیستم موقعیت یابی در نقاط کور ردیاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 1 = 3

  1. Avatar

    salam
    ردیاب مگنتی رمز داره که فقط خود فرد بتونه کنترلش کنه ؟ منظورم اینه که امنیت پنل ها تضمینه؟

    1. ایران رهیاب
      ایران رهیاب

      سلام دوست عزیز
      بله پس از خرید gps پنل ردیابی در اختیارتان قرار میگیرد که دارای رمز ورود است و امنیت آن جهت استفاده برای موقعیت یابی شخص مورد نظر تامین شده است. پنل های ردیابی ایران رهیاب مادام العمر رایگان است. همچنین برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 02122410328 تماس بگیرید.

  2. Avatar
    نامجو زماني

    با سلام
    اين سيستم lbs روي تمام رديابهاتون هست؟ من براي ماشين سنگين ردياب جي پي اس ميخوام. تحقيق كه كردم گفتن حتما lbs داشته باشه . ميشه راهنمايي بفرماييد؟

    1. ایران رهیاب
      ایران رهیاب

      سلام دوست عزیز
      بله همان طور که در مقاله توضیح داده شده ، تمامی ردیابها دارای سیستم lbs نقاط کور هستند. برای خرید ردیاب ماشین سنگین مثل کامیون و تراکتور و غیره باتوجه به مگنتی و یا سیمکشی بودن نوع جی پی اس می توانید از طریق اپلیکیشن موقعیت خودرو خود را مشاهده کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ردیاب کامیون را مطالعه بفرمایید و یا با شماره 02122410328 تماس بگیرید.

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328