ایران رهیاب Blog Archives

ردیاب دماسنج دار؛ بهترین راه حل شرکت های مواد غذایی

ردیاب دماسنج دار برای ردیابی مواد غذایی

ردیاب دماسنج دار؛ بهترین راه حل شرکت های مواد غذایی

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که صاحبان صنایع برای رفع آن تلاش می کنند، کاهش توزیع مواد غذایی آلوده است. یک محصول غذایی می تواند کاملا ایمن از تولید بیرون آید؛ اما این اولین و آخرین مرحله نیست. در حقیقت یک ماده غذایی ایمن، نتیجه به سلامت عبور کردن از همه مراحل، از تولید تا حمل و نقل است. با وجود گرما و آلودگی های محیط، تولیدکنندگان مواد غذایی در کشورهای پیشرفته، به راه هایی ساده تر دست زده اند. یکی از این راه ها استفاده از ردیاب های دماسنج دار است. اگر می خواهید تاثیر این ردیاب های منحصر به فرد در صنعت را بدانید، این مقاله از ایران رهیاب را از دست ندهید.

ردیاب دماسنج دار چیست؟

نام ردیاب در دنیای تکنولوژی امروز، نامی آشنا است. ما معمولا ردیاب ها را به عنوان یک وسیله کاربردی برای موقعیت یابی می شناسیم. اما این وسیله، می تواند استفاده های متنوع و البته مفیدی در صنایع مختلف داشته باشد. ردیاب دماسنج دار همانطور که از نامش پیداست، نوعی از ردیاب است که می تواند به وسیله دماسنجی که در آن کار گذاشته شده، اطلاعاتی از موقعیت و وضعیت دمایی مورد نظر را برای گیرنده ارسال کند.

ردیابی مواد غذایی با ردیاب دماسنج دار

کاربردهای ردیاب مجهز به دماسنج؛ یک ابزار کارآمد برای صنایع حساس

کاربرد این ردیاب بسیار وسیع است و می توان با توجه به نیاز صنعت های مختلف، از آن ها در ردیابی استفاده کرد. اما به دلیل وجود دماسنج، مهم ترین کاربرد آن برای ردیابی ماشین های حمل و نقل غذا و دارو شناخته شده است.

ردیاب دماسنج دار، می تواند مجهز به سنسورهای هشدار بالا یا پایین رفتن دما باشد. به همین دلیل است که این روزها استفاده از آن برای کنترل سلامت مواد غذایی، به کارخانه ها و شرکت های حمل و نقل غذا و دارو پیشنهاد می شود. در ادامه به شما خواهیم گفت که این ردیاب در صنایع غذایی و دارویی، دقیقا چه نقشی را به عهده دارد.

1- ردیاب دماسنج دار برای ردیابی مواد غذایی؛ تضمین سلامت محصولات

شرکت های مواد غذایی، در تلاش برای جذب مشتری بیشتر هستند و این فرایند تنها زمانی اتفاق می افتد که محصولات غذایی با کیفیت بالا به دست آنان برسد. اما مهم ترین مشکلی که در فرایند ارسال وجود دارد، این است که نمی توان برای همه مراحل، از بسته بندی تا انتقال و واگذاری به فروشگاه ها، نماینده ای برای تست سلامت این محصولات گذاشت. این عامل یکی از دلایلی بود که باعث شد شرکت های تولید کننده (به ویژه تولیدکنندگان موادی که زودتر فاسد می شوند و مصرف روزانه دارند) به فکر استفاده از تکنولوژی در مسیر انتقال بیفتند.

ردیاب دماسنج دار وسیله ای مانند دزدگیر و ردیاب خودرو است که اغلب در کابین حمل مواد غذایی نصب می شود و می تواند در فرایند انتقال، اطلاعات به دست آمده از هر مرحله را به گیرنده منتقل کند. این اطلاعات می تواند شامل موقعیت جغرافیایی دقیق ماشین حمل بار یا دمای کلی محیط داخل کابین باشد.

انتقال مواد غذایی مانند گوشت، مرغ و ماهی، انتقال سبزیجات و میوه ها و به طور کلی مواد غذایی پروتئینی و گیاهی که برای سالم ماندن به دمای خاصی از محیط احتیاج دارند، به وسیله این دستگاه ردیاب متخصص، ساده تر خواهد بود. چرا که بسیاری از هزینه هایی که برای خرابی محصولات ایجاد می شود، با این ردیاب دماسنج دار از بین خواهد رفت. علاوه بر آن بحران بیماری هایی که از فساد مواد غذایی (مانند گوشت فاسد) به وجود می آیند با این وسیله تا حد زیادی کاهش می یابد.

کاهش احتمال فساد مواد پروتئینی با ردیاب مواد غذایی

2- حل معضل انتقال دارو با ردیاب دماسنج دار

یکی دیگر از مهم ترین کاربردهای ردیاب دماسنج دار در فرایند انتقال دارو است. بسیاری از داروها تنها در دمای خاصی ماندگاری دارند. این داروها در صورت فاسد شدن می توانند به جای نجات بخشیدن به جان بیماران، عملکردی منفی در سلامت آن ها داشته باشند.

فرایند تولید دارو و البته توزیع آن آنقدر حساسیت زا و دشوار است، که وجود اطلاعات دقیق و کاربردی از همه مراحل آن ضروری است. ردیاب مجهز به دماسنج همان وسیله کوچک و کاربردی است که می تواند مانند یک جی پی اس خودرو آهنربایی روی سطوحی مانند دیواره کابین ماشین حمل نصب شود. این ردیاب ها انواع مختلفی دارند. معمولا می توان همه اطلاعات مورد نیاز را از سنسورهای مختلف این ردیاب منحصر به فرد پردازش کرد.

مزایای استفاده از ردیاب برای ماشین های حمل مواد غذایی

مهم ترین و اصلی ترین وظیفه ردیاب دماسنج دار، پایش سلامت مواد غذایی است. صاحبان کسب و کار و کنترل کنندگان کیفیت، در همه مراحل فرآوری و توزیع، به اطلاعات دقیقی از محصولات نیاز دارند. ارائه این اطلاعات، کوچکترین وظیفه یک ردیاب دماسنجی خواهد بود. با این حال وظایف این ردیاب تنها به بررسی سلامت محصولات محدود نمی شود.

مدیریت همه ماشین های حمل و نقل در یک مانیتور

یکی دیگر از کاربردهای این ردیاب که یک مزیت بزرگ هم محسوب می شود، ردیابی ماشین های حمل و نقل است. تصور کنید که یک کارخانه دار چگونه می تواند همه ماشین های انتقال را به درستی مدیریت کند و نقص کار هرکدام را بدون داشتن اطلاعات دقیق به آن ها یادآور شود؟

مهم ترین مزیت ردیابی مواد غذایی، این است که می توان پیش از آنکه یک مشکل زیرساختی ایجاد شود، شرایط را با کمک اطلاعات به دست آمده از ردیاب بهبود بخشید.

از طرفی با استفاده از این ردیاب ها می توان با یک تیر دو نشان زد. به این معنی که ردیاب دماسنج دار علاوه بر بهبود کیفیت حمل و نقل، می تواند بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل نیز باشد.

مدیریت ماشین های حمل و نقل با جی پی اس دماسنج دار

تنوع ردیاب ها و کاربری های آن ها بسیار زیاد است. به دلیل همین کاربری وسیع و متنوع، ردیاب ها می توانند همراه شما را در همه مراحل کار باشند. ما در ایران رهیاب، بهترین محصولات را با توجه به نیاز و با قیمت های مناسب به شما معرفی می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و گپ و گفت با مشاوران فروش ما، با شماره 02122171062 تماس بگیرید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
ردیاب دماسنج دار؛ بهترین راه حل شرکت های مواد غذایی
4.3 از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× 8 = 64

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328