ایران رهیاب Blog Archives

بررسی و معرفی نکات مهم که هنگام خرید خودرو صفر باید بدانید

نکات خرید خودرو صفر

بررسی و معرفی نکات مهم که هنگام خرید خودرو صفر باید بدانید

لذت خرید خودرو صفر بر هر‌کسی خوشایند و شیرین است. برای این‌که این هیجان و خوشی به ناراحتی و دل‌زدگی تبدیل نشود، هنگام خرید خودرو باید نکات مهمی را مد‌نظر قرار داد. در اکثر کشور‌های دنیا خودرو یک کالای مصرفی است و بعد از گذشت چند سال با پایان یافتن عمر مفید ماشین، آن را کنار گذاشته یا با خودرویی صفر جا‌به‌جا می‌کنند؛ اما در ایران این‌طور نیست. خودرو در ایران به‌عنوان سرمایه شناخته می‌شود و اگر در خرید، معاوضه و معامله آن دقت نکنید، مشکلات بسیاری دامن‌گیر شما خواهد شد.

با توجه به این توضیحات از اهمیت توجه به نکات خرید خودرو صفر آگاه شدید. اگر تجربه‌ای در خرید خودرو صفر ندارید، جای نگرانی وجود ندارد. در این مقاله همه نکاتی که برای خرید خودرو صفر باید به آن توجه کنید را بررسی می‌کنیم تا بدون دغدغه وسیله نقلیه مورد‌نظر خود را خریداری کنید.

رانندگی با ماشین مشابه؛ مهم‌ترین نکته قبل از خرید خودرو نو

اولین و مهم‌ترین نکته در مورد خرید خودرو صفر انتخاب دقیق آن است. هیچ‌گاه تبلیغات، شنیده‌ها و ظاهر خودرو را اولویت انتخاب قرار ندهید. مجموعه بازار‌یابی کمپانی‌های خودروسازی همواره نکات مثبت خودرو را بزرگ کرده و معایب خودرو را پشت مزایای آن می‌پوشانند. از طرفی ممکن است تعریف خودرو‌یی را از یکی از دوستان یا همکاران معتمد‌تان شنیده باشید، درصورتی‌که آن خودرو با اولویت‌های شما برای خرید ماشین هماهنگی نداشته باشد؛ با توجه به این توضیحات، لازم است حتما پیش از خرید خودرو مورد نظر، حتما با اتومبیل مشابهی با همان مدل رانندگی کنید.

رانندگی با خودرو شبیه به ماشین مدنظرتان به شما آگاهی و تجربه کافی از عملکرد آن می‌دهد تا با دید باز و هوشمندانه‌تر ماشین محبوبتان را خریداری کنید و بعد از خرید از انتخاب آن پشیمان نشوید. 

خودرو صفر همیشه طعمه خوب و جذابی برای سارقان است؛ بنابراین بعد از خرید خودرو صفر به افزایش امنیت و ضد‌سرقت کردن خودرو توجه ویژه‌ای داشته باشید. یکی از مهم‌ترین نکات برای افزایش امنیت ماشین استفاده از ردیاب خودرو است. با استفاده از جی پی اس در هر نقطه‌ای از جهان از موقعیت جغرافیایی خودرو  مطلع می‌شوید. یکی از مزایای نصب جی پی اس کمک به پیشگیری از سرقت خودرو است.

تست سواری خودرو، مهم‌ترین نکته پیش از خرید خودرو نو

بررسی قیمت خودروهای صفر را فراموش نکنید

گام بعدی پس از انتخاب دقیق خودرو موردنظرتان بررسی قیمت ماشین است. خودرو در بازار ایران دست‌کمی از دلار ندارد؛ زیرا قیمت آن به‌صورت روزانه تغییر می‌کند. با توجه به این توضیحات می‌توان گفت که قیمت خودرو جزو نکاتی است که هنگام خرید خودرو صفر باید مدام آن را زیر نظر داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید خودرو، سایر ماشین‌های هم‌رده از لحاظ قیمتی با خودرو مورد نظر خود را بررسی کنید. این بررسی می‌تواند از نظر برند، کیفیت ساخت، مصرف سوخت و از این قبیل موارد باشد. این کار به شما اطمینان می‌دهد با بودجه‌ای که در اختیار دارید، بهترین خودرو بازار در این رنج قیمت را خریداری خواهید کرد.

پیشنهاد می‌کنیم کل بودجه خود را برای خرید خودرو در نظر نگیرید؛ یعنی بخشی از پول را حفظ کرده و از آن برای خرید لوازم جانبی ماشین مانند دزدگیر، ضبط و باند، جی پی اس خودرو و روکش صندلی استفاده کنید. ردیاب اتومبیل یکی از مهم‌ترین وسایلی است که برای هر خودرویی لازم خواهد بود. قیمت یک ردیاب فقط برابر با یک تا ۲ درصد قیمت ماشین است، اما نقش مهمی در حفظ امنیت آن ایفا می‌کند. با استعلام قیمت جی پی اس خودرو، مناسب‌ترین ردیاب را برای ماشین خود بخرید.

بررسی تغییرات قیمت خودرو

بررسی امکانات و آپشن‌های ماشین پیش از تحویل گرفتن

هنگام تحویل خودرو حتما آپشن‌ها و امکانات آن را به‌طورکامل چک کنید. در شرکت خودروهای متعددی با مدل ماشینی که شما سفارش داده‌اید، موجود است که در ظاهر با هم تفاوتی ندارند؛ اما وقتی به امکانات آن‌ها دقت می‌کنید، متوجه می‌شوید که هر کدام آپشنی خاص دارد؛ با توجه به این توضیحات اگر هنگام تحویل گرفتن خودرو به امکانات آن توجه نکنید و با برگه تحویل خودرو آن را تطبیق ندهید با مشکل مواجه خواهید شد. 

برخی از امکانات را نیز خودتان می‌توانید به خودرو اضافه کنید. به‌عنوان مثال برخی افراد با جاسازی دستگاه شنود در ماشین، امنیت خودرو را افزایش می‌دهند. این کار باعث می‌شود تا در صورت سرقت خودرو از گفت‌و‌گوی سارقان باخبر شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از دزدیده شدن ماشین جلوگیری کنید.

بررسی مشخصات فنی خودرو؛ مهم‌ترین نکته هنگام خرید ماشین جدید

خرید خودرو صفر از کارخانه به‌صرفه‌تر است یا از بازار؟

خودرو صفر را می‌توان هم از کارخانه خرید و هم از نمایشگاه. هرکدام از این دو مورد نسبت به یکدیگر معایب و مزایایی دارد که به شما قدرت انتخاب بیشتری می‌دهد. برای خرید خودرو از کارخانه باید وارد سامانه مربوطه شده و ثبت‌نام کنید. تحویل خودرو در این روش از طریق قرعه‌کشی بین خریداران انجام می‌شود.

خرید ماشین از کارخانه قیمت کمتری از بازار آزاد دارد؛ اما خرید از بازار یک مزیت دارد و آن تحویل به‌موقع خودرو است. چنانچه قصد دارید پس از خرید خودرو آن را در برابر سرقت حفظ کنید، ردیاب پلیسی بدون نیاز به نصب چاره کار شما خواهد بود. 

ردیاب آهنربایی؛ بهترین ابزار برای تقویت سیستم امنیتی ماشین نو

بدنه ماشین صفر را به‌خوبی بررسی کنید

از مهم‌ترین موارد هنگام تحویل خودرو صفر توجه به بدنه آن است. کوچک‌ترین خوردگی و رنگ‌پریدگی بدنه خودرو، باعث اُفت قیمت آن می‌شود. برای تحویل خودرو حتما زمان مناسب در نظر بگیرید تا به بهترین شکل ممکن بتوانید موارد این‌چنینی را بررسی کنید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از ظهر به مراکز تحویل خودرو بروید تا نور کافی برای چک کردن رنگ ماشین وجود داشته باشد. چنانچه فرورفتگی و ضربه خوردگی مشاهده کردید، در همان لحظه به مسئول مربوطه گزارش دهید؛ زیرا در صورت خروج از مرکز تحویل خودرو، شرکت هیچ مسئولیتی در قبال این آسیب‌ها قبول نمی‌کند.

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که بعد از تحویل خودرو، استرس سرقت به سراغتان می‌آید؛ پیشنهاد می‌کنیم با خرید جی پی اس ماشین و آشنایی با روش‌های ردیابی ماشین دزدیده شده خیالتان را از امنیت ماشینتان راحت کنید.

میزان مصرف سوخت خودرو را در نظر بگیرید

میزان مصرف سوخت خودرو جزو مهم‌ترین نکات خرید خودرو صفر است که در همه جای جهان به آن توجه می‌کنند؛ زیرا همین موضوع بخش مهمی از هزینه‌های جانبی خودرو به‌حساب می‌آید. مصرف سوخت خودرو بر‌اساس مسافت طی‌شده محاسبه می‌شود. به‌عنوان مثال، وقتی می‌گویند «خودرو‌یی صدی – ده می‌سوزاند»، یعنی این خودرو در طول ۱۰۰‌کیلومتر، ۱۰‌لیتر بنزین مصرف می‌کند؛ با توجه به این توضیحات، هرچه این عدد کمتر باشد، به نفع شما خواهد بود و هزینه‌ای که برای سوخت خودرو پرداخت می‌کنید، کمتر خواهد شد.

ماشین صفر را نقد بخریم یا اقساطی؟ کدام مورد به‌صرفه‌تر است؟

خرید اقساطی یا نقدی از مهم‌ترین نکات خرید خودرو صفر به‌شمار می‌رود. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر دارند و انتخاب هریک به بودجه‌ای که در اختیار دارید، مربوط می‌شود. اگر درآمد خوبی دارید و با پرداخت اقساط مشکلی ندارید، خرید قسطی خودرو گزینه مناسبی برای شما خواهد بود؛ زیرا می‌توانید با همان میزان پولی که امروز در اختیار دارید، خودرویی بهتر بخرید و هزینه آن را به مرور زمان پرداخت کنید. اگر پرداخت اقساطی برای شما مقدور نیست، خرید نقدی خودرو گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

مدل، مدارک و مشخصات خودرو صفر را به‌خوبی بررسی کنید

در این مقاله به‌طور‌کامل نکات خرید خودرو صفر را معرفی کردیم تا در مواقع ضرورت با مشکلی مواجه نشوید. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید و تحویل گرفتن خودرو حتما مدل و مدارک ماشین را با دقت چک کنید؛ مخصوصا اگر می‌خواهید خودرو را از بازار آزاد بخرید. بررسی مدل، شماره شاسی و مشخصات فنی اتومبیل باعث می‌شود تا از شر کلاهبرداران خلاص شوید.

از شما دعوت می‌کنیم تا اگر تجربه‌ای از خرید خودرو صفر دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا سایر کاربران هم بتوانند از تجربیات شما استفاده کنند.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
بررسی و معرفی نکات مهم که هنگام خرید خودرو صفر باید بدانید
1.5 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 × 1 =

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328