ایران رهیاب Blog Archives

بهترین روش پیدا کردن موقعیت مکانی افراد

روش های ردیابی افراد

بهترین روش پیدا کردن موقعیت مکانی افراد

افراد بسیاری وجود دارند که نیازمند کسب اطلاعات دقیق در رابطه با موقعیت مکانی اعضای خانواده خود هستند. به عنوان مثال دانستن موقعیت مکانی فردی که به بیماری آلزایمر مبتلا است، اهمیت زیادی برای خانواده او دارد. همچنین والدینی که فرزندان بیش فعال دارند، باید در هر لحظه از موقعیت فرزند خود آگاهی داشته باشند. خانواده‌هایی که چنین مسائلی در خانه خود دارند، در جست‌وجوی روشی برای حل این مشکل هستند. در همین راستا تصمیم داریم تا در این مطلب به معرفی بهترین روش پیدا کردن موقعیت مکانی افراد بپردازیم. در صورت تمایل تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

روش‌های مختلف دستیابی به موقعیت مکانی افراد چیست؟

راه‌های زیادی برای پیدا کردن موقعیت مکانی افراد وجود دارد. استفاده از جی پی اس تلفن همراه، نرم‌افزارهای موقعیت یاب و ردیاب از جمله این موارد هستند. هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

لازم به ذکر است که برخی افراد مدعی‌اند که می‌توان با استفاده از شماره تلفن همراه به لوکیشن افراد دسترسی پیدا کرد. اما باید بدانید که این ادعا صحیح نیست.

ردیابی افراد

استفاده از جی پی اس تلفن همراه برای ردیابی افراد

تقریبا تمامی تلفن‌های هوشمند به فناوری جی پی اس مجهز هستند. گوگل مپ یکی از برنامه‌هایی است که به صورت پیشفرض روی بیشتر تلفن‌های هوشمند نصب شده است. قابلیت اعلام موقعیت مکانی افراد یکی از قابلیت‌های اصلی گوگل مپ به شمار می‌رود. اما باید بدانید که در این برنامه، دسترسی به موقعیت افراد تنها با اجازه آن‌ها امکان پذیر است.

برای استفاده این قابلیت باید ابتدا داخل برنامه شده و روی پروفایل خود کلیک کنید. در مرحله بعد گزینه Location Sharing را انتخاب کنید. پس از آن باید مدت زمان اشتراک موقعیت را مشخص کنید. در مرحله آخر با استفاده از مخاطبین خود، افرادی را که باید به لوکیشن شما دسترسی داشته باشند را تعیین کنید. البته طی کردن این مراحل برای کودکان و افراد مسن دشوار است. بنابراین پیش از ترک کردن منزل، این مراحل را شخصا طی کنید و سپس تلفن همراه را در خدمت عزیزان خود قرار دهید.

استفاده از جی پی اس خودرو برای دریابی موقعیت افراد

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان به عنوان بهترین روش پیدا کردن موقعیت مکانی افراد نام برد، استفاده از جی پی اس خودرو است. این وسیله موقعیت خود را به رایانه‌ای که به آن اتصال پیدا کرده، ارسال می‌کند. همچنین نیازی به تایید راننده برای ارسال موقعیت مکانی ندارد. قیمت جی پی اس خودرو به گونه‌ای است که بیشتر افراد توانایی ماالی کافی برای تهیه آن را دارند. افراد می‌توانند از این وسیله برای پیدا کردن خودروی گمشده یا به سرقت رفته هم استفاده کنند. اما نکته اصلی اینجاست که این وسیله تنها در زمانی کاربرد دارد که فرد داخل خودرو باشد. به عبارت بهتر، در صورت ترک کردن خودرو، امکان پیگیری موقعیت مکانی افراد وجود نخواهد داشت.

موقعیت یابی افراد

استفاده از ردیاب برای موقعیت‌یابی افراد

در سال‌های گذشته استفاده از ردیاب برای پیدا کردن موقعیت مکانی افراد گسترش پیدا کرده است. از این وسیله مخصوصا برای ردیابی کودکان استفاده می‌شود. ردیاب یا مکان یاب کودک، وسیله‌ای کوچک و سبک است. والدین عزیز می‌توانند دستکاه ردیاب را در کیف و جیب فرزند خود قرار دهند. این دستگاه موقعیت مکانی کودک دلبندتان را در هر لحظه برای تلفن همراه شما ارسال می‌کند.

بهتر است بدانید که دستگاه ردیاب در مقایسه با تلفن همراه مدت بیشتری را بدون نیاز به شارژ شدن، کار می‌کند. همچنین قیمت معقول و مناسبی دارد. در ادامه باید ذکر کنیم که دستگاه ردیاب برای فعالیت خود نیازی به اتصال به اینترنت ندارد. به همین دلیل استفاده از ردیاب به عنوان بهترین روش پیدا کردن موقعیت مکانی افراد معرفی می‌شود.

استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی برای ردیابی موقعیت افراد

استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی مکان‌یاب یکی دیگر از روش‌های پیدا کردن موقعیت مکانی افراد است. این اپلیکیشن‌ها از سیستم جی پی اس استفاده می‌کنند. خانواده‌ها باید نسخه رایگان اپلیکیشن مکان‌یاب مورد نظر خود را روی تلفن همراه اعضای خانواده نصب کنند. از این طریق امکان دسترسی به موقعیت مکانی فرزندان خود را پیدا خواهند کرد.

دقت کنید که این اپلیکیشن‌ها نیاز به اتصال به اینترنت دارند و شارژ مصرفی تلفن همراه را تا حدودی افزایش می‌دهند. به همین دلیل پیش از خروج از منزل باید از شارژ شدن تلفن همراه فرزندان خود اطمینان حاصل کنید. برخی از والدین در کنار این اپلیکیشن‌ها و برای اطمینان بیشتر از انواع دستگاه شنود مخفی هم کمک می‌گیرند.

استفاده از واتس آپ برای ردیابی افراد

اپلیکیشن واتس آپ یکی از برنامه‌های پیام‌رسان است که به و,رت گسترده توسط مردم استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های این برنامه، قابلیت به اشتراک گذاری موقعیت مکانی افراد در مدت زمانی مشخص است. این قابلیت Live Location نام دارد. استفاده از این روش در کنار مزایای خود، معایبی نیز به همراه دارد. به عنوان مثال لایو لوکیشن تنها در زمانی مشخص و پس از اجازه کاربر برای مخاطبین فرد ارسال می‌شود. ارسال لایو لوکیشن برای افراد مسن و کودکان کمی دشوار است. به همین علت در شرایط ضروری کاربرد زیادی برای خانواده‌ها ندارد.

ایران رهیاب، ارائه دهنده انواع دستگاه ردیاب و جی پی اس شخصی و خودوریی به خانواده‌ها

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با بهترین روش پیدا کردن موقعیت مکانی افراد آشنا کنیم. در همین راستا اطلاعاتی را در خصوص روش‌هایی مانند: استفاده از جی پی اس، دستگاه ردیاب، اپلیکیشن‌های موبایلی و لایو لوکیشن واتس آپ ارائه دادیم. همچنین اعلام کردیم که دستگاه‌های ردیاب نسبت به اپلیکیشن‌های موبایلی و جی پی اس موبایل برتری دارند. چراکه شارژ خود را بیشتر نگه داشته و نیازی به اینترنت ندارند.

در صورتی که شما هم به دنبال مرکزی برای خرید یک ردیاب باکیفیت و با قیمت مناسب هستید، حتما از صفحه محصولات سایت ایران رهیاب دیدن کنید. در ایران رهیاب انواع ردیاب خودرو، ردیاب شخصی، ردیاب آهنربایی و جی پی اس خودرو به صورت تخصصی به فروش می‌رسد. همچنین هماکاران ما در واحد فروش آماده‌اند تا به سوالات شما پاسخ داده و شما را برای یک خرید خوب و به‌صرفه راهنمایی کنند.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
بهترین روش پیدا کردن موقعیت مکانی افراد
2.9 از 30 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 1 = 3

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328