ایران رهیاب Blog Archives

چگونه امنیت خودرو را بالا ببریم؟ مهمترین نکات برای افزایش ایمنی خودرو

چگونه ماشین خود را ضد سرقت کنیم

خودرو یکی از وسایلی است که همیشه از طعمه های اصلی سارقین بوده و صاحبان خودرو دغدغه زیادی برای تامین امنیت آن دارند. البته خود خودرو به تنهایی مورد بحث نیست، وسایل و تعلقاتی که درون آن وجود دارد هم نیازمند تامین امنیت هستند. در این مقاله به بررسی بهترین ابزارها و راه های تامین امنیت اتومبیل می پردازیم. پیشنهاد می کنیم اگر شما نیز نگران سرقت خودرو خود هستید در ادامه همراه ایران رهیاب باشید تا برای همیشه مشکل تامین امنیت اتومبیل خود را حل کنید. 

چگونه امنیت خودرو را بالا ببریم؟ راه های تامین امنیت اتومبیل

در سال های گذشته استفاده از یک قفل فرمان یا قفل پدال ساده کافی بود تا کسی به خودرو شما نزدیک نشود اما این روزها دیگر استفاده از انواع دزدگیر، قفل های پدال، سیستم های ایموبلایزر و موارد مشابه به تنهایی کافی نیست. با پیشرفته شدن روش های سرقت باید به دنبال مدرن ترین تجهیزات امنیتی برویم. در ادامه نگاهی دقیق تر به انواع تجهیزات امنیتی داریم. 

1- جی پی اس خودرو، حرف اول و آخر در تامین امنیت اتومبیل

جی پی اس خودرو به عنوان جدیدترین نسل از وسایل امنیتی مناسبترین راهکار ممکن برای افزایش ایمنی خودروست. به کار بردن وسایلی مانند قفل پدال و یا دزدگیر فقط می توان از به سرقت رفتن خودرو پیشگیری کرد. اما با استفاده از ردیاب خودرو علاوه بر اینکه خیال آسوده تری برای امنیت خودرو دارید، در صورت به سرقت رفتن خودرو به راحتی می توانید از ردیاب استفاده کرده و خودرویتان را پیدا کنید. سیستم جی پی اس را می توان در حال حاضر برترین سیستم امنیتی دنیا در تامین امنیت به حساب آورد. 

جی پی اس خودرو

2- قفل کاپوت، مراقب دستگاه های داخلی خودرو باشید

وسایلی مانند باتری، رایانه خودرو و موارد مشابه از جمله ارزشمند ترین و قطعاتی است که درون کاپوت یا محفظه موتور خودرو وجود دارد، وسایلی که به راحتی توسط سارقین دزدیده می شود. معمولا از پشت شبکه پنجره نیز امکان دسترسی به قفل نگهدارنده درب موتور وجود دارد و سارقین حرفه ای توانایی دسترسی به آن را دارند.

یک راهکار مناسب برای تامین امنیت بیشتر لوازم موجود در محفظه موتور استفاده از قفل کاپوت است. قفل کاپوت دارای اهرمی است که به دماغه خودرو متصل می شود و در کنار قفل نصب شده توسط کارخانه تولیدی برروی خودرو، امنیت را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

قفل کاپوت برای افزایش امنیت خودرو

3- تجهیزات صوتی تان را با قفل پنل ضبط ایمن کنید

یکی دیگر از وسایل محبوب در بین سارقین ضبط و سیستم صوتی خودروست. به خصوص که با پیشرفت تکنولوژی شاهد استفاده از سیستم های صوتی پیشرفته تر و طبعا گران قیمت تری در خودرو هستیم. به همین دلیل بیشتر سارقین ابزاری مانند ضبط خودرو را بیشتر طعمه خود قرار می دهند. اگر به فکر راه چاره ای برای امنیت بیشتر سیستم صوتی خودرویتان هستید پیشنهاد می کنیم از قفل پنل ضبط استفاده کنید. قفل پنل ضبط می تواند تا حدی زیادی خاطر شما را بابت سرقت اتومبیل راحت کند. 

4- قفل پدال و فرمان، راهکاری مناسب برای افزایش امنیت خودرو

قفل فرمان و پدال از جمله وسایلی هستند که به خوبی در تامین امنیت خودرو و کاهش سرقت موثر هستند. باز کردن قفل فرمان و پدال کار ساده ای نیست و معمولا بسیار زمان بر است.با وجود قفل فرمان و پدال سارق حتی ممکن است از ارتکاب به سرقت منصرف هم بشود. چرا که امکان استفاده از مهمترین ابزارهای خودرو یعنی فرمان، پدال های گاز، ترمز و کلاج دیگر ممکن نیست. چنین قفل های انواع مختلفی دارند و پیشنهاد می کنیم از آن دست قفل هایی استفاده کنید که بطور همزمان به فرمان و پدال ها متصل می شوند.

در حقیقت کار اصلی قفل پدال و فرمان، افزایش زمان سرقت است که طبیعتا سارقان از آن هراس دارند. این مساله خصوصا در بین خودروهای ایرانی بیشتر کاربرد دارد. در حقیقت به دلیل ضعف پایه ای خودروهایی مانند پراید استفاده از قفل پدال پراید می تواند به تامین بهتر امنیت کمک کند. 

استفاده از قفل فرمان و پدال برای امنیت خودرو

5- رینگ های گران قیمت، وسوسه کردن سارقان 

قفل رینگ یکی دیگر از ابزاری است که در تامین امنیت خودرو به خوبی نقش خود را ایفا می کند. قفل رینگ به خصوص برای افرادی مناسب است که خودروهایی گران قیمت و اسپرت دارند و یا به تازگی لاستیک های خود را تعویض کرده اند.

قفل رینگ در دو نوع مختلف در بازار وجود دارد. در یک نوع که مدل ساده تری است قفل حالتی پیچ مانند دارد و به رینگ متصل می شود. اما برای باز کردن آن باید از آچار مخصوص استفاده کرد و با آچار های معمولی باز نمی شود. نوع دیگری از قفل رینگ نیز که مشابه با چنگال است وجود دارد که با استفاده از آن می توانید لاستیک و رینگ را به صورت همزمان قفل کنید.

قفل رینگ

6- مواظب لاستیک زاپاس خود باشید

یکی دیگر از اجزای جانبی خودرو که به راحتی به سرقت می رود، لاستیک زاپاس خودروست. معمولا در بیشتر خودروها و به خصوص تولیدات داخلی فضای در نظر گرفته شده برای نگهداری لاستیک خودرو صندوق عقب است. صندوق خودرو نیز دارای قفل تقریبا ساده ای است و به راحتی توسط سارقین حرفه ای باز می شود.قفل زاپاس یکی دیگر از ابزاری است که در تامین و افزایش ایمنی خودرو شما نقش موثری دارد. این نوع از قفل ها برروی زاپاس و محل نگهداری لاستیک نصب می شود و خطر سرقت را کاهش می دهد.

دزدگیر خودرو برای تامین امنیت خودرو

7- سیستم ضد سرقت و دزدگیر، راه حل همیشگی تامین امنیت خودرو 

دزدگیر معمولا بر روی تمامی خودروها وجود دارد. اما می توان با خرید دزدگیرهای پیشرفته تر، سطح بالاتری از تامین امنیت را تجربه کرد. دزدگیرها بسته به انواع و قیمت، امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهند. برای مثال دزدگیر سیم کارت خور و تصویری ماشین مانند ردیاب دیاگ خودرو امکان خاموش کردن خودرو از فاصله بسیار دور را در اختیار کاربر قرار می دهد. در انتخاب دزدگیر نیز باید به نوع اتومبیل و امکانات آن توجه کنیم. 

ردیاب و دزدگیر، بهترین راه افزایش امنیت خودرو

در پایان مقاله و پس از بررسی همه راه ها، بد نیست مطالبی که گفتیم را جمع بندی کنیم. در بین تمامی روش هایی که به بررسی آن ها پرداختیم، ترکیب استفاده از ردیاب و دزدگیر بهترین راه افزایش امنیت اتومبیل است. حتی خرید یک ردیاب کوچک و ارزان در کنار دزدگیر، می تواند امنیت اتومبیل را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. در حقیقت دزدگیر و ردیاب را باید ترکیب طلایی امنیت ماشین دانست. 

در انتهای مقاله پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با محصولات ایران رهیاب و خرید انواع جی پی اس ماشین با شماره 22410328-021 و 22171062 -021 تماس حاصل کنید. ایران رهیاب بزرگترین عرضه کننده ردیاب اتومبیل و انواع جی پی اس های شخصی در بازار ایران است. همکاران ما در ایران رهیاب آماده گفتگو و راهنمایی شما عزیزان هستند. 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
چگونه امنیت خودرو را بالا ببریم؟ مهمترین نکات برای افزایش ایمنی خودرو
4 از 28 رای

چگونه ماشین خود را ضد سرقت کنیم؟

برای افزایش امنیت اتومبیل می توان از ابزارهای مختلفی مانند ردیاب، دزگیر و ابزارهایی ساده تری مانند قفل پدال استفاده کرد. در این مقاله تمامی راه های افزایش امنیت اتومبیل را بررسی کرده ایم. 

قیمت ردیاب خودرو چقدر است؟

استفاده همزمان از ردیاب و دزدگیر می تواند تا حد زیادی خیال ما را از سرقت ماشین راحت کند. در حقیقت با وجود ردیاب حتی پس از سرقت اتومبیل می توان به راحتی مکان دقیق خودرو را شناسایی و سارق را دستگیر کرد. 

قیمت ردیاب خودرو چقدر است؟

قیمت ردیاب خودرو بسته به نوع جی پی اس و امکانات آن متنوع است. برای انتخاب بهترین ردیاب خودرو و آشنایی بیشتر با ردیاب ها می توانید با شماره تلفن 22410328-021 تماس حاصل کنید. 

۳ دیدگاه برای “چگونه امنیت خودرو را بالا ببریم؟ مهمترین نکات برای افزایش ایمنی خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

87 + = 95

  1. Avatar

    خسته نباشید
    مرسی از مقاله خوبتون به نظرم راه کارهای خوبی رو برای امنیت خودرو معرفی کرده بودین

  2. Avatar
    Fatemeh hastam

    نکات جالبی تو مقالتون دیدم که توجهم رو به خودش جلب کرد اما سوالی داشتم ، اینکه آیا حقیقت دارد که دزدگیر های هوشمند جدید قابل هک شدن هستند و دزدگیر های قدیمی گزینه های ایمن تری میباشند و پرسش بعدی اینکه ، ردیاب ها فقط قابلیت ردیابی را دارند یا میتوانند از راه دور ماشین را خاموش کنند و آنرا قفل کنند ؟! چرا که تا زمان پیدا کردن ماشین میتوان ردیاب ها را از بین برد ، گزینه دیگر اینکه آیا ردیاب ها جای خاصی در ماشین تعبیه میشوند یا در هر قسمتی قابلیت نصب شدن دارند!

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام فاطمه عزیز
      ما در مقاله دزدگیر بهتر است یا ردیاب به طور کامل به مقایسه دزدگیر های نسل قبل و ردیاب های پیشرفته امروزی پرداخته ایم. اگر ردیاب هوشمند را از یک ارائه دهنده خدمات معتبر تهیه کنید، لازم نیست به هیچ وجه نگران هک شدن ردیاب باشید.
      بعضی از ردیاب ها مانند ردیاب پیشرفته ماهواره ای قابلیت قفل کردن در و خاموش کردن موتور از راه دور را دارند. این ردیاب ها را می توان در هر قسمتی از خودرو که به سیم کشی برقی دسترسی داشته باشد نصب کرد. با این حال معمولا زیر خودرو، زیر صندلی ها و پشت داشبورد مکان های بهتری برای نصب دزدگیر های سیمکارت خور جی پی اسی هستند.

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328