ایران رهیاب Blog Archives

5 روش استعلام خلافی خودرو

راه‌های استعلام تخلفات خودرو

مهم‌ترین اقدام قبل از خرید ماشین استعلام خلافی خودرو است. اگر شما اتومبیلی را بدون استعلام خلافی، خریداری کنید، در آینده مجبور خواهید شد تا همه جریمه‌ها را خودتان بپردازید. امروزه راه‌های زیادی برای استعلام آنی خلافی خودرو بدون نیاز به مراجعه حضوری به‌وجود آمده که راه را برای همه آسان کرده است. با مطالعه این مقاله نحوه استعلام خلافی خودرو را به صورت حضوری و غیر حضوری آموزش می دهیم.

۱- نحوه استعلام خلافی خودرو از سامانه پلیس راهور ناجا 

در سایت پلیس راهور ناجا و در منوی خدمات سایت، قسمتی برای استعلام خلافی خودرو وجود دارد. بعد از انتخاب این گزینه، وارد صفحه‌ای می‌شوید که با وارد کردن بارکد پستی روی کارت خودرو، اطلاعاتی مانند جزئیات تخلفات، شناسه پرداخت و شناسه قبض را مشاهده خواهید کرد. با شناسه‌های ارائه‌شده، می‌توانید نسبت به پرداخت خلافی اقدام کنید. در این روش نیازی به پلاک و کد VIN خودرو نخواهید داشت. 

این روش همیشه جوابگو نیست؛ زیرا گاهی به‌دلیل ازدحام ترافیک، سایت با مشکل روبه‌رو می‌شود و ممکن است صفحه ورود اطلاعات برای دریافت خلافی باز نشود. بعد از استعلام تخلفات و خرید خودرو، نوبت به افزایش امنیت آن می‌رسد. یکی از راه‌های افزایش امنیت، خرید جی پی اس خودرو است. با کمک ردیاب در همه موقعیت‌ها، امنیت خودرو خریداری‌شده تضمین می‌شود. 

استعلام خلافی با کد‌پستی کارت خودرو در سایت پلیس راهور

۲- مراکز پلیس ۱۰+؛ روش استعلام خلافی خودرو به صورت حضوری

برای پرداخت خلافی کمتر از یک میلیون تومان، مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ امکان‌پذیر است. با پرداخت کارمزد استعلام خلافی در دفاتر پلیس ۱۰+، می‌توانید جرایم خودرو خود را با جزئیات مشاهده کنید. برای این کار باید کارت خودرو، سند ماشین یا بیمه‌نامه را همراه خود داشته باشید. برای پرداخت و بررسی جزئیات خلافی ماشین بیش از یک میلیون تومان، باید به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید.

برخی اوقات جرایم ثبت‌شده اشتباه است. حتی ممکن است در آن تاریخ از ماشین خود استفاده نکرده باشید. بهترین راه برای اثبات ادعای خود، استفاده از انواع روش های ردیابی ماشین است. با نصب ردیاب، به گزارش مسیر‌های طی‌شده و عبور از سرعت مجاز کاملاً دسترسی خواهید داشت. با ثبت شکایت در‌مورد مقدار خلافی خودرو و ارائه مستندات، جریمه‌های اشتباه از لیست خلافی خودرو حذف خواهد شد.

استعلام خلافی به‌صورت حضوری در شعب پلیس ۱۰+

۳- خلافی خودرو با کد USSD؛ طریقه استعلام خلافی خودرو از طریق پیامک

کد‌های USSD، شماره‌های امنیتی هستند که خدمات مختلفی را می‌توان  به کمک آن‌ها ارائه داد. شماره‌گیری کد دستوری #110* نحوه استعلام خلافی خودرو است. بعد از شماره‌گیری این کد، دو گزینه پیش روی شما قرار خواهد گرفت. با انتخاب گزینه «۱- خدمات قابل ارائه» گزینه‌ استعلام خلافی خودرو برای شما نمایش داده می‌شود. در این مرحله باید شماره VIN خودرو را سریع وارد کنید؛ زیرا فعال ماندن کد‌های USSD زمان محدودی دارد و بعد از گذشت چند دقیقه باید دوباره مراحل گفته‌شده را طی کنید. این روش نیازی به اینترنت ندارد و فقط با یک سیم‌کارت خلافی خودرو بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می‌شود. 

سیم‌کارت‌ها فقط برای تماس یا استعلام خلافی خودرو کاربرد ندارند؛ بلکه با گذاشتن سیم‌کارت درون ردیاب، می‌توان همه اطلاعات مربوط به خودرو را در گوشی خود مشاهده و ذخیره کرد. استفاده از ردیاب شخصی و شنود سیم کارتی بیشتر محدودیت‌ها را از سر راه ما بر‌می‌دارد. 

ارسال پیامک به کد USSD و استعلام تخلفات خودرو

۴- سایت‌های آنلاین استعلام و پرداخت جریمه خودرو 

آخرین روش استعلام جریمه خودرو، سایت‌های معتبر آنلاین هستند. با پرداخت کارمزد استعلام خلافی و احراز هویت با وارد کردن پلاک ماشین، می‌توان از جزئیات تخلفات آگاه شد. روش دیگری که این سایت‌ها در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند، استعلام خلافی بدون جزئیات است. اگر نیازی به دانستن جزئیات خلافی ندارید، با انتخاب این روش بدون نیاز به احراز هویت، به‌صورت آنی از مبلغ خلافی خودرو آگاه خواهید شد.

در هر دو روش، شناسه پرداخت در اختیار شما قرار می‌گیرد. هزینه کارمزد در این روش استعلام خلافی خودرو در سامانه‌های مختلف یکسان است و در قیمت نهایی تفاوتی نخواهد داشت؛ برعکس ردیاب‌ها که امکانات متفاوت و کشور سازنده آن‌ها در قیمت نهایی آن تاثیر دارد. بااین‌حال، خرید جی پی اس کوچک ارزان نیز امکانات گسترده‌ای دارد که امنیت را به اتومبیل شما هدیه می‌دهد. 

۵- نحوه پرداخت خلافی خودرو؛ روش‌های آنلاین بدون نیاز به مراجعه حضوری

طریقه استعلام خلافی خودرو از پلیس راهور، پلیس ۱۰+، سامانه پیامکی و سایت‌های آنلاین، امکان پرداخت خلافی را نیز دارند؛ اما متداول‌ترین راه پرداخت خلافی، سامانه بانک ملی است. بعد از انتخاب منوی خدمات الکترونیک، گزینه پرداخت قبوض را انتخاب کنید. با وارد کردن شناسه پرداخت و شناسه قبض دریافتی از سایت‌های گفته‌شده، می‌توانید خلافی خودرو را بپردازید. در‌صورتی‌که با میزان تخلفات خودرو مشکل دارید، باید در سایت پلیس راهور یا مراکز پلیس ۱۰+ برای بررسی مجدد درخواست دهید. اگر خودرو بعد از سرقت پیدا شده باشد، حتماً از خلافی استعلام بگیرید. در‌صورت استفاده از دستگاه جی پی اس مخفی، می‌توانید نسبت به صفر کردن خلافی خودرو با مدارک به‌دست‌آمده از ردیاب شنود‌دار، اقدام کنید. 

پرداخت آنلاین خلافی خودرو در بانک ملی

خلاصه مطالب

در این مقاله نحوه استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن را بررسی کردیم. یکی از ساده‌ترین راه‌های استعلام‌گیری از خلافی، سامانه تلفنی یا پیامکی است. همچنین با مراجعه حضوری به پلیس ۱۰+، می‌توان جزئیات خلافی خودرو را مشاهده و آن را پرداخت کرد. بعد از خرید خودرو باید نسبت به برقراری امنیت آن اقدام کنیم. یکی از بهترین سیستم‌های امنیتی خودرو، ردیاب است. جی پی اس‌ها با کاربردهای متنوعی که دارند، امنیت را در جنبه‌های مختلف تامین می‌کنند. 

شرکت ایمن ردیاب با ارائه انواع جی پی اس خودرو با ضمانت اصالت کالا و خدمات پس از فروش، قدمی برای تامین امنیت و محافظت از اموال مردم عزیز ایران برداشته است. اگر شما نیز تجربه خرید ردیاب یا استعلام خلافی خودرو دارید، در قسمت نظرات با ما در‌ میان بگذارید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
امتیاز شما به این محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× 9 = 54

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328