ایران رهیاب Blog Archives

ردیابی خودرو با موبایل؛ آموزش نصب جی پی اس خودرو روی گوشی

ردیابی خودرو با موبایل

آیا می توان از موبایل به عنوان ردیاب خودرو استفاده کرد؟

اگر مالک یک خودرو باشید حتما از دغدغه های امنیتی و محاظفت از اتومبیل ها به خوبی آگاهی دارید. به این موضوع هم واقف هستید که سرقت برخی خودروها برای افراد حرفه ای چقدر ساده است. لذا حتما به استفاده از تجهیزات امنیتی روی می آورید که البته خیلی هم کار ساز نیست. در این شرایط ممکن است به فکر استفاده از روش های ارزان و خلاقانه ای مثل تبدیل گوشی به ردیاب بیفتید. در ادامه با ایران رهیاب همراه باشید تا به بررسی این سوال بپردازیم که آیا می توان از موبایل به عنوان ردیاب خودرو استفاده کرد؟

سرقت خودرو، دل نگرانی همیشگی مالکین

اگر نگاهی به آمار سرقت خودرو در کشور بیاندازید متوجه خواهید شد که سرقت اتومبیل به خصوص در کلان شهر ها چه تعداد بالایی دارد. در بین خودروهای سرقتی نیز همانطور که انتظار می رود آمار سرقت پراید، پژو 405 و پژو 206 به مقدار قابل توجهی بالاتر است.

اما قسمت قابل توجه این قضیه آنجاست که تمام مالکین این خودروهای سرقتی اعلام کرده اند که برروی خودروی خود از ابزارها امنیتی استفاده می کرده اند. با این حال باز هم خودرویشان به سرقت رفته و با معضلات بعدی پیدا کردن خودرو روبرو شده اند.تبدیل گوشی به جی پی اس دستی

برخی افراد خوش شانس بوده اند و اتومبیل خود را مجددا پیدا کرده اند، برخی دیگر نیز هرگز موفق به پیدا کردن خودرویشان نشده اند. پس باید به استفاده از ابزارهای امنیتی بروزتری برای جلوگیری از سرقت خودرو پرداخت. ردیاب ماشین یکی از بهترین تکنولوژی هایی است که در این زمینه به کمک شما می آید، اما آیا با استفاده از موبایل نیز می توان به ردیابی خودرو پرداخت؟

ردیاب ماشین با گوشی؛ با گوشی های هوشمند خودرویتان را ردیابی کنید

اگر تابحال نمی دانستید خبر خوبی برایتان داریم، از هر گوشی هوشمندی می توانید به عنوان یک جی پی اس آنلاین استفاده کنید. امروزه تمام گوشی های هوشمند که در بازار وجود دارند دارای امکاناتی نظیر GPS و GPRS هستند. با استفاده از این دو تکنولوژی می تواند به اینترنت وصل شوید و از قابلیت های مکان یابی در نرم افزارهای مختلف استفاده کنید.

با استفاده از همین دو ویژگی برروی گوشی هوشمند و نصب نرم افزارهایی خاص می توانید از گوشی هوشمند خود به عنوان یک ردیاب ماشین استفاده کنید. اما چگونه؟

ردیاب خودرو چگونه کار میکند؟ تبدیل گوشی به ردیاب خودرو

اساس کار ردیاب ها با استفاده از فناوری gps تعریف می شود و تمام فرایند های ردیابی به کمک این تکنولوژی فراهم می شود. تمام گوشی های هوشمند با استفاده از ماژول Gps و استفاده از نرم افزارهای صحیح قابلیت تبدیل به یک ردیاب خودرو را دارند. بدین صورت که از طریق اینترنت و اتصال به سرورهای ردیابی فرایند موقعیت یابی اتومبیل را انجام می دهند. در مقاله جی پی اس چیست و چگونه کار میکند توضیحات تکمیلی درباره عملکرد ردیاب ها را می توانید مطالعه کنید. 

ردیابی خودرو

خوشبختانه برای انجام این فرایند نیازی به استفاده از گوشی های به روز و پیشرفته هم نیست و حتی می توانید از یک گوشی قدیمی ثانویه نیز برای انجام ردیابی بهره ببرید. تنها لازمه کار وجود سیستم GPS برروی دستگاه و نصب یک سیمکارت است.

پس از فعال سازی سیمکارت و اینترنت برروی گوشی باید به نصب یکی از بی شمار نرم افزارهایی بپردازید که موبایلتان را تبدیل به یک ردیاب می کند. پس تابدین جای کار تمام چیزهایی که برای ردیابی خودرو با موبایل نیاز دارید عبارتند از:

  • یک گوشی هوشمند ثانویه
  • سیمکارت با اینترنت فعال
  • یک نرم افزار مناسب

گوشی هوشمند ثانویه ای که مورد استفاده قرار می دهید باید همواره در خودرو حضور داشته باشد و نیازی به استفاده روزمره از آن نداشته باشید. همچنین GPS و اینترنت همراه یا موبایل دیتا نیز باید همواره برروی دستگاه روشن باشد. اما برویم به سراغ نرم افزار مناسب برای ردیابی!

ساخت ردیاب خودرو با موبایل

چه نرم افزاری برای ردیابی خودرو مناسب است؟

سومین چیزی که برای تبدیل گوشی هوشمند به ردیاب به آن نیاز دارید یک نرم افزار مناسب برای موقعیت یابی اتومبیل شماست. اپلیکیشن های بسیاری در این زمینه وجود دارد و که از جمله آنها می توانیم به MapME، Hurdlr ، EverTrack، TripLog و InstaMapper اشاره کنیم.

البته نحوه کار و استفاده هریک از این اپلیکیشن ها با یکدیگر متفاوت است، اما همچنان همگی یک روند کلی دارند. در اولین گام باید گوشی هوشمند خود را آماده کنید و همواره آن را در خودرو قرار دهید. همچنین توصیه می کنیم به منظور تمام نشدن شارژ دائما به منبع برق خودرو متصل باشد.

همچنین بهتر است این گوشی دور از دید سارقین باشد تا اگر خودرو به سرقت رفت متوجه وجود گوشی در خودرو نشود. پس از آنکه یکی از نرم افزارهای معرفی شده را برروی گوشی خود نصب کردید به ایجاد یک حساب کاربری در نرم افزار بپردازید و فرایند نصب جی پی اس خودرو روی گوشی و تکمیل اطلاعات را انجام دهید. در نهایت نیز گوشی اصلی خودتان را به عنوان یک دستگاه جدید برروی گوشی ثانویه تعریف کنید.

تبدیل گوشی به ردیاب خودرو

فرایند مکان یابی خودرو با استفاده از گوشی های هوشمند

با نصب یک نرم افزار ردیابی برروی گوشی همراه و اتصال به سیستم جهانی جی پی اس امکان ردیابی خودرو برای شما فراهم می شود. هریک از نرم افزارهای معرفی شده دارای وبسایت اختصاصی خود هستند و می توانید پس از نصب و فعال سازی یک حساب کاربری، تمام اطلاعات موقعیت یابی را با استفاده از سایت مادر و اپلیکیشن های اختصاصی انجام دهید. به این ترتیب و با صرف هزینه کم و صرفا با استفاده از دو تلفن همراه می توانیم گوشی را تبدیل به جی پی اس کنیم. اما همه چیز همین جا تمام نمی شود.

ساخت ردیاب خودرو با موبایل، معایب پنهانی که دیده نمی شوند 

اگرچه استفاده از گوشی به عنوان ردیاب یک ایده هوشمندانه و عالی است اما نباید از معایب این روش غافل شویم. سارقین این روزها با هوش تر از گذشته هستند و به سادگی می توانند تلفن مخفی شده در داخل کابین خودرو را پیدا کنند. مشکل بعدی مربوط به کیفیت عملکرد این دستگاه ها است. طبعیتا نمی توان انتظار داشت یک گوشی به اندازه یک جی پی اس تخصصی عملکرد قابل قبولی ارائه دهد. به همین دلیل ممکن است در مواقع حساس یا در مکان هایی که آنتن دهی تلفن همراه مناسب نباشد، دستگاه دچار افت عملکرد شود. از طرف دیگر باتری جی پی اس خودرو نیز ممکن است به سرعت تمام شود و همیشه دغدغه شارژ باتری همراه مالک خودرو است. اما آیا راه دیگری وجود ندارد؟ 

استفاده از ردیاب به جای ساخت ردیاب خودرو با موبایل

خرید جی پی اس ماشین راه حلی بهتر از تبدیل گوشی به ردیاب خودرو

در این مقاله به بررسی تبدیل گوشی به جی پی اس دستی و استفاده از آن برای تامین امنیت خودرو پرداختیم. اما هنوز به آخرین سوال پاسخ نداده ایم. بهترین راه حل برای مراقبت از خودرو استفاده از جی پی اس ماشین است. به کمک یک جی پی اس مطمئن می توانیم خیال خود را از سرقت خودرو راحت کنیم. ردیاب های تخصصی با داشتن امکانات متعدد و سنسورهای حساس می توانند امنیت کامل تمامی دارایی ها از جمله اتومبیل را تامین کنند. ما در مجموعه ایران رهیاب مفتخر هستیم امکان خرید انواع ردیاب را برای خریداران گرامی فراهم کرده ایم. برای تهیه محصولات ایران رهیاب و اطلاع از ویژگی ها و دریافت لیست قیمت ردیاب خودرو می توانید با شماره 22410328-021 تماس حاصل کنید. همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی پاسخگوی سوالات شما هستند. 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
ردیابی خودرو با موبایل؛ آموزش نصب جی پی اس خودرو روی گوشی
4.4 از 21 رای

چگونه از موبایل به عنوان ردیاب استفاده می شود؟

برای تبدیل گوشی به جی پی اس دستی نیاز به دو دستگاه موبایل داریم. یکی از این دستگاه ها در داخل اتومبیل و دیگر در دست مالک است. فرآیند کامل تبدیل موبایل به جی پی اس را در داخل مقاله مفصلا توضیح داده ایم. 

دقت ردیابی با موبایل چقدر است؟

مسلما میزان دقت ردیابی با استفاده از گوشی های هوشمند در مقایسه با ردیاب خودرو کمتر است، اما می توان تا حدی بر کارایی آن اعتماد کرد اما ما به جای استفاده از موبایل ، خرید جی پی اس را راه حل مطمئن تری در مراقبت از اتومبیل می دانیم. 

ردیابی خودرو با موبایل چه معایبی دارد؟

تمام شدن باتری موبایل، دقت نسبتا پایین و کیفیت متوسط از جمله مشکلات دستگاه موبایل برای ردیابی است. به جای استفاده از موبایل به عنوان جی پی اس خودرو می توانیم مستقلا یک دستگاه ردیاب تهیه کرده و خیال خود را از سرقت ماشین راحت کنیم. در مقاله مفصلا این دو مورد را با یکدیگر مقایسه کرده ایم. 

۴ دیدگاه برای “ردیابی خودرو با موبایل؛ آموزش نصب جی پی اس خودرو روی گوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 3 = 3

  1. Avatar

    ببخشید یه ردیاب درحد 1 میلیون معرفی میکنید که بتونیم صدای اطارفم بشنویم به کمک اون

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام وقت بخیر برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.
      02122171062
      02122410328
      09018019192

  2. Avatar

    سلام خب منطقی نیست که به جای دو موبایل ردیاب بخریم؟ یعنی قیمت ردیاب ها انقدر گران است؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام وقت بخیر
      خیر ردیاب های ارزان قیمت هم موجود است که برای آگاهی از قیمت آن ها و ثبت سفارش باید با شماره های زیر تماس بگیرید.
      02122171062
      02122410328
      09018019192

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328