ایران رهیاب Blog Archives

تفاوت ردیاب آنلاین و آفلاین

تقاوت ردیاب آنلاین و آفلاین

ردیاب آنلاین و آفلاین چه تفاوتی با هم دارند؟

این روزها استفاده از ابزارهای کاربردی و مهمی مانند سیستم های موقعیت یاب و ردیاب ها به عنوان یکی از تکنولوژی های کاربردی در دنیا نام برده می شود. چرا که این دستگاه ها با کاربردهای متفاوتی که دارند شرایط زندگی را برای افراد به گونه ای راحت کرده اند تا آن ها بتوانند با استفاده درست از این تکنولوژی راحت تر زندگی کنند. دستگاه های ردیابی که در بازار وجود دارد انواع و اقسام متفاوتی وجود دارد. به صورت کلی ردیاب ها تنها به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم بندی می شوند. حالا اگر برای بررسی تفاوت های این دو نوع ردیاب نیازمند اطلاعات بیشتر هستید، پیشنهاد می کنم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

ردیاب آفلاین چیست؟

برای شناخت تفاوت های میان سیستم ردیابی آنلاین و آفلاین ابتدا بهتر است تا تعریف دقیقی از هر یک داشته باشیم تا با شناخت ویژگی های هر کدام بتوانیم در مورد تفاوت های این دو نوع ردیاب بیشتر صحبت کنیم.

ردیاب آفلاین به آن دسته از دستگاه های ردیاب گفته می شود که بدون اتصال به اینترنت کار می کند. این نوع از ردیاب ها شامل یک کارت حافظه داخلی هستند که پس از بررسی موقعیت مکانی مسیر را در مموری خود ذخیره می کنند.

ردیاب آفلاین برای ردیابی از یک ماژول جی پی اس تشکیل شده که موجب می شود پس از دریافت اطلاعات مربوط به یک موقعیت مکانی خاص اطلاعات را در حافظه خود ذخیره کند. ردیاب آفلاین پس از تشخیص موقعیت مکانی کلی سوژه مورد نظر، اطلاعات را به ماهواره های جی پی اس ارسال می کند و پس از آن اطلاعات ردیابی در سیستم حافظه داخلی به صورت آفلاین ذخیره می شود. 

ردیاب آفلاین چیست

کاربرد ردیاب آفلاین در راهنمایی و رانندگی

یکی از مهم ترین کاربردهای ردیاب آفلاین برای سازمان راهنمایی و رانندگی است چرا که این سازمان به کمک ردیاب آفلاین خودرو، تمامی اطلاعات از جمله سرعت ماشین و اطلاعات مربوط به خودرو را در حافظه خود ثبت می کند. به این صورت اطلاعات روزانه مربوط به ترددها در حافظه داخلی ثبت و تحویل ماموران انتظامی خواهد شد. 

بهترین مسیریاب خودرو آفلاین در نقاط کور

ردیاب آفلاین برای مناطق خاصی که فاقد پوشش جی پی اس هستند بسیار مناسب است چرا که با استفاده از این نوع ردیاب می توان مشکل ردیابی در نقاط کور را به راحتی حل کرد.

برای استفاده از سیستم موقعیت یاب نقاط کور، تمامی اطلاعات را دخیره کرده و به LBS می رساند. پس از ارسال اطلاعات به این سیستم و ذخیره سازی آن، به راحتی می توان پس از دسترسی به اینترنت به اطلاعات دست پیدا کنیم.

ردباب برای مسیریابی خودرو

مقایسه سیستم رهیابی آنلاین با آفلاین

برای اینکه هر دو سیستم جی پی اس آفلاین و آنلاین را از نظر مشخصات ظاهری و اطلاعات فنی مقایسه کنیم. اطلاعات هر دو سیستم را در کنار هم قرار می دهیم تا بتوانیم به راحتی به تفاوت ویژگی های هر یک پی ببریم.

ردیاب آنلاین

ردیاب آفلاین

نیاز به اتصال به اینترنت دارد

نیاز به اتصال به اینترنت ندارد

گزارش لحظه به لحظه مسافت طی شده

گزارش مسافت طی شده

گزارش لحظه به لحظه با تاریخ و ساعت دقیق

گزارش زمان پیموده شدن مسیر

قابلیت جابجایی 

قابلیت جا به جایی همراه با مموری

اتصال به LBS در نقاط کور و بدون اینترنت

اتصال به LBS در نقاط کور

تفریف محدوده جفرافیایی دارد

تعریف محدوده جغرافیایی ندارد

دارای سیستم هشدار دهنده

قاقد سیستم هشدار دهنده

سیستم ردیابی آنلاین یا برخط، به آن دسته از دستگاه های ردیاب گفته می شود که با اتصال به اینترنت فعال می شوند و تمام اطلاعات از جمله موقعیت لحظه به لحظه خودرو، وضعیت باز و یا بسته بودن درب های اتومبیل و سرعت خودرو را به صورتی آنی و آنلاین به افراد ارائه می دهند. با استفاده از سیستم ردیابی آنلاین می توانید از وضعیت لحظه ای خودرو و یا افراد مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.

جی پی اس آنلاین چیست؟

ردیاب ماهواره ای خودرو از مهم ترین محصولاتی است که بین مردم برای استفاده شخصی طرفداران زیادی دارد. اگر شما هم برای ردیابی و حفظ امنیت اتومبیل خود نیازمند یک ردیاب مناسب هستید، پیشنهاد می کنم حتما از این سرویس ردیابی آنلاین استفاده کنید، چرا که با استفاده و به کار گیری از این سیستم می توانید به اپلیکیشن مخصوص برای تلفن های همراه متصل شوید و آمار ثانیه ای رفت و آمد خودرو خود را چک کنید.

همچنین استفاده از ردیاب آنلاین برای آن دسته از افرادی که اتومبیل خود را اجاره می دهند و یا مدیریت آژانس و یا تاکسی های اینترنتی را بر عهده گرفته اند بسیار مناسب و کاربردی است.

ردیاب آنلاین بهتر است یا ردیاب آفلاین؟

انتخاب ردیاب آنلاین و یا آفلاین با توجه به نیاز افراد متفاوت است چرا که گاهی افراد برای ردیاب افراد و یا اشخاص نیاز به سیستمی لحظه ای دارند تا در قدم به قدم سوژه مورد نظر خود را به صورت آنلاین چک کنند.

در این بین گروه دیگری از افراد هستند که برای ردیابی سوژه خود نیاز به اطلاعات کلی دارند و نیازی به ردیابی دقیق و لحظه ای ندارند. این دسته از افراد با استفاده و به کار گیری از ردیاب آفلاین، به راحتی نیاز خود را رفع می کنند.

نکات مهم در خصوص خرید ردیاب

برای خرید ردیاب مطمئن و استاندارد مطابق با نیاز خود می توانید سفارش خود را در سایت ایران رهیاب ثبت کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین و با کیفیت ترین موقعیت یاب را خریداری کنید. یکی از بهترین ویژگی های خرید ردیاب از سایت معتبر ایران رهیاب، این است که پس از خرید محصول مورد نظر خود می توانید از خدمات پس از فروش و همچنین پشتیبانی این سایت استفاده کنید و تجربه خوبی را از خرید این دستگاه کاربردی داشته باشید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
تفاوت ردیاب آنلاین و آفلاین
3 از 5 رای

تفاوت ردیاب آنلاین و آفلاین در چیست؟

همانطور که از نام این دو ردیاب انتظار می رود، در ردیاب های آفلاین اتصال به اینترنت وجود ندارد. در حالی که در ردیاب آنلاین فرایند موقعیت یابی را با استفاده از اینترنت انجام می دهد.

ردیاب آنلاین بهتر است یا ردیاب آفلاین؟

مسلما ردیاب های آنلاین اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند و حتی می توانید فرایند ردیابی را به صورت لحظه ای انجام دهید. اما در ردیاب های آفلاین وابسته به نیازی که دارید می توانید در زمانی خاص فرایند ردیابی را بررسی کنید.

بهترین کاربرد ردیاب آنلاین چیست؟

ردیاب های انلاین بیشتر برای افرادی مناسب است که دارای مشاغل حساس هستند و یا نیاز به اطلاعات موقعیت یابی به صورت لحظه ای دارند. برای مثال آژانس های اجاره خودرو، تاکسی تلفنی و تاکسی ها بهترین گزینه برای استفاده از ردیاب آنلاین هستند.

۶ دیدگاه برای “تفاوت ردیاب آنلاین و آفلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

22 − = 15

  1. Avatar

    az dastgahaye radyabetun koduma shunud daran ? mishe rahnamayi konid

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام دوست عزیز
      دستگاه ردیاب ماشین مدل ir230 ، ردیاب فندکی و ردیاب دیاگ قابلیت شنود دارند. و شنودشان بسیار قوی است.
      همچنین ردیاب شخصی کوچک نیز دارای قابلیت شنود است.

  2. Avatar
    عرفانی

    سلام
    من عرفانی هستم.ازتون ردیاب خریدم. میخوام حالت افلاین جی پی اس ام را فعال کنم . چه متنی باید اس ام اس کنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام جناب عرفانی عزیز
      ممنون از خرید و اعتمادتون به تیم ایران رهیاب
      بپیرو تماس تیم فنی با شما ، همان طور که خدمتتان عرض شد، برای فعال سازی حالت آفلاین ردیابی کافی است کلمه where را اس ام اس کنید.

  3. Avatar
    کامیار اداک

    سلام و خسته نباشید ، من میخواستم برای یک آزانس بزرگ تعدادی از دستگاه هاتوتو سفارش بدم ، ابتدا میخواستم از ضمانت کالاهاتون آگاه بشم که هر دستگاه تا چه مدت شامل ضمانت میشه و اینکه برای مسیر های صعب العبور و شرایط آب و هوایی بسیار سرد مشکلی ایجاد میشه یاخیر ، همچنین میخواستم بدونم که آیا محدودیتی برای حداکثر تعداد دستگاه هایی که میتوانند به اطلاعات یک ردیاب متصل شوند وجود دارد و اگر هست چند دستگاه است چرا که احتمالا به هر ردیاب چند اپراتور باید متصل بشن. باتشکر

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام کامیار عزیز
      محصولات ایران رهیاب همگی دارای گارانتی یک ساله هستند و پشتیبانی دائمی دارند. بر اساس نوع ردیاب انتخابی میزان مقاومت در مقابل سرما، ضربه و آب متفاوت است؛ اما در اکثر موارد ردیاب های ما چه از نوع ردیاب مغناطیسی نظامی باشند یا چه از نوع ردیاب ارزان قیمت، مقاومت بالایی دارند و تا به حال مشکلی از این بابت برای آن ها رخ نداده است. اگر از ردیاب ناوگان برای مدیرت ناوگان حمل و نقل خود استفاده کنید، می توانید به تعداد دلخواه اپراتور اضافه کنید تا به اطلاعات ناوگان دسترسی داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328