ایران رهیاب Blog Archives

نویگیشن چیست و چه تفاوتی با جی پی اس دارد؟

تفاوت جی پی اس و نویگیشن

نویگیشن چیست و چه تفاوتی با جی پی اس دارد؟

این روزها سیستم های هوشمند امنیتی با اسامی و مدل های مختلف توانسته اند نیازهای مختلف را برآورده کنند. یکی از این سیستم های مهم و ارزشمند جی پی اس و نویگیشن ها هستند که توانسته اند با کاربردها و کارایی های ارزشمند نیاز افراد زیادی را رفع کنند. در این بین مفهوم نویگیشن ها و جی پی اس ها به عنوان دو سیستم که کاربردهای مشابهی دارند همیشه با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. اگر شما هم این دو مورد را همیشه با هم اشتباه می گیرید در ادامه همراه ما باشید تا در مورد تفاوت های این دو مورد با شما صحبت کنیم.

سیستم نویگیشن چیست؟

در ابتدا بگذارید تا در مورد سیستم Navigation یا همان نویگیشن، صحبت کنیم و در مورد کارایی آن اطلاعات لازم را کسب کنیم.

در نگاه کلی نویگیشن ها وظیفه مسیریابی را انجام می دهند و کارایی آن ها با ردیاب ماشین و سایر انواع جی پی اس ها متفاوت هستند. ناویگیشن ها اطلاعات را از طریق سیگنال های ارسالی و دریافتی ماهواره ای به کاربر ارائه می دهد به همین سادگی فرایند مسیریابی را در لجظه انجام می دهند.

سیستم نویگیشن روی گوشی های موبایل و دستگاه های هوشمند قابل دسترسی است و افراد به راحتی می توانند بدون پرداخت هزینه و خرید دستگاه اضافی از آن برای مسیر یابی استفاده کنند.

navigation و مسیریابی در ماشین

Navigation خودرو چه کاربردهایی دارد؟

نویگیشن ها به عنوان مسیریاب های حرفه ای کاربردهای متفاوتی در زندگی روزمره افراد و کسب و کارهای متفاوت دارند. استفاده از این سیستم به راحتی توانسته زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد و به عبارتی سبک زندگی افراد را تغییر دهد. در ادامه با برخی از مهم ترین کاربردهای نویگیشن ها آشنا می شویم.

  • مسیریابی آژانس ها و پیک های اینترنتی با بهترین نویگیشن خودرو
  • مسیریابی اداره پست مرسولات
  • ذخیره کردن موقعیت های مکانی خاص
  • بررسی کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به مقصد
  • تخمین زمان رسیدن به مقصد در هنگام ترافیک
  • ارائه مسیر و آدرس مکان های تفریحی، زیارتی، مراکز خرید

چه دستگاه های از قابلیت سیستم نویگیشن برخوردار هستند؟

در حالت کلی بیشتر اپلیکیشن های موبایلی از سیستم جی پی اس مسیریاب برخوردار هستند. در نظر داشته باشید که فناوری نویگیشن روی مپ های آفلاین و آنلاین و به روی بسترهای ارسال مرسولات همگی فعال هستند.

علاوه بر این کلیه اپلیکیشن های مسیریابی داخلی و خارجی نیز برای تخمین مسافت و ارائه خدمات مسیریابی از این سیستم استفاده می کنند.

نقشه نویگیشن مسیر

دستگاه جی پی اس چیست؟

در مقابل دستگاه جی پی اس یک محصول مجزا است که آن هم وظیفه مسیریابی و کنترل اشیا و افراد را به عهده دارد. این دستگاه ها با ارائه امکانات جانبی که در خود دارند کارایی وسیع تری از نویگیشن ها ارائه می دهند.

برای مثال شما می توانید با استفاده از ارزان ترین ردیاب یک محدوده مجازی برای خود تعبیه کنید و با دست بردن روی تنظیمات دستگاه هشداری برای خروج خودرو از محدوده امن برای خود ایجاد کنید. به این صورت شما به راحتی می توانید با کمک جی پی اس به امنیت خودرو و کنترل آن رسیدگی کنید و خیال خود را بابت امنیت ماشین خود راحت نگه دارید.

مزایای استفاده از gps چیست؟

استفاده از دستگاه جی پی اس موجب می شود تا افراد بتوانند با کمک این دستگاه ساده و کارساز به راحتی از آن برای تامین امنیت اشیاه و یا حتی افراد استفاده کنند.

  • تامین امنیت خودرو
  • ردیابی کودکان و سالمندان
  • کنترل حیوانات خانگی
  • ردیابی در مناطق کور مانند کویر و یا اعماق دریا
  • حفظ امنیت وسایل ارزشمند مثل گاوصندوق

جی پی اس یا gps چه کاربردی دارد

پیشنهاد می کنیم تا اگر دوست دارید در مورد نحوه کار و کاربردهای جی پی اس ها در نقاط کور هم اطلاعات کافی به دست آورید، حتما مطالعه مقاله lbs چیست را از دست ندهید.

فرق نویگیشن با جی پی اس چیست؟

حالا که در مورد دو سیستم و فناوری مهم و به روز دنیا صحبت کردیم بهتر است تا دید کلی در مورد تفاوت های آن به دست بیاوریم.

در نگاه کلی نویگیشن ها یک فناوری امنیتی برای مسیریابی افراد است تا به واسطه آن بتوانند آدرس ها را پیدا کنند و با راهنمایی گرفتن از این سیستم کوتاه ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد مورد نظر پیدا کنند.

در مقابل جی پی اس و ردیاب ها یک دستگاه جداگانه هستند که فرایند مسیریابی را به صورت کنترل شده تحت نظر دارند. استفاده از این دستگاه ها ملزم به خرید و نصب آن ها روی خودرو است در صورتیکه نویگیشن ها به صورت رایگان روی دستگاه های الکترونیکی امروزی مانند تلفن هوشمند و حتی میکروجی پی اس نیز قابل دسترسی هستند.

مسیر یاب اسان با نویگیشن

آیا استفاده از نویگیشن ها برای تامین امنیت خودرو و سایل ارزشمند کافی است؟

شاید شما با خواندن این مقاله به این مسئله فکر کنید که با وجود سیستم های رایگان و در دسترسی مانند ناویگیشن ها دیگر نیازی به دستگاه های جی پی اس ندارند. اما مدنظر داشته باشید که استفاده از دستگاه هایی که برای مثال برای تامین امنیت خودرو ساخته شده اند، حتی پس از سرقت خودرو هم فرایند تامین امنیت و مسیریابی خودرو را انجام می دهند.

در مقابل سیستم ناویگیشن تنها با کمک نرم افزارهای موبایلی قابل دسترسی است و در صورت عدم وجود موبایل و سیستم های هوشمند داخل خودرو مسیریابی آن ممکن نخواهد بود.

در انتها پیشنهاد می کنیم تا برای استفاده روزمره با خرید ردیاب  و استفاده از سیستم نویگیشن ها از هر دو سیستم استفاده کنید تا بتوانید به این صورت هم در موارد روزانه و هم به جهت تامین امنیت خودرو از این سیستم ها بهره ببرید. همچننین، شما می توانید برای خرید انواع ردیاب و دستگاه های جی پی اس از طریق تماس با 22171062 با مشاوران فروش ایران رهیاب ارتباط بگیرید و بهترین مدل ردیاب را متناسب با نیازهای خود تهیه کنید. 

 

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
نویگیشن چیست و چه تفاوتی با جی پی اس دارد؟
4.5 از 22 رای

نویگیشن چیست؟

نویگیشن در حقیقت یک فناوری جدید است که با کمک آن می توان مسیرها را به درستی و در بهترین حالت تشخیص داد. وجود نویگیشن در گوشی های هوشمند امروزی یک قابلیت طبیعی است.

فرق نویگیشن و جی پی اس چیست؟

مهم ترین تفاوت این دو سیستم در نحوه بروز اطلاعات است. gps یک موقعیت یاب است که برای تامین امنیت در ردیاب ها نیز به کار می رود اما navigation تکنولوژی مسیریابی است.

نویگیشن خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

نویگیشن خودرو با شناسایی درست مسیرهای کوتاه و خلوت، بهترین راه عبور را به شما پیشنهاد می کند و در نهایت باعث صرفه جویی در زمان و مصرف سوخت می شود.

۲ دیدگاه برای “نویگیشن چیست و چه تفاوتی با جی پی اس دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

54 + = 59

  1. Avatar

    دقیقا تو چه برنامه هایی هست سیستم نویگیشن؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام دوست عزیز
      ممنون از اینکه مطلب رو مطالعه کردید
      این فناوری مسیریاب معمولا در گوگل مپ یا دیگر برنامه هایی که پیدا کردن مسیر صحیح رو برای راننده ساده می کنن وجود داره.

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328