ایران رهیاب Blog Archives

جی پی اس قایق و کشتی؛ ردیابی کشتی با تکنولوژی روز دنیا

جی پی اس قایق و کشتی

جی پی اس قایق و کشتی؛ ردیابی کشتی با تکنولوژی روز دنیا

جی پی اس قایق چیست؟ ردیاب کشتی چه ویژگی هایی دارد؟ امروزه علاوه‌بر مقاصد گردشگری، حجم زیادی از معاملات و تجارت‌های جهانی با کشتی انجام می‌شود. جابه‌جایی مسافران و حجم زیادی از بار و محموله‌های باارزش، اهمیت امن بودن یک سفر دریایی را به شدت بالا می‌برد.

 افرادی که سرمایه خود را با کشتی جابه‌جا می‌کنند به دنبال روش مطمئنی هستند که بتوانند از راه دور، موقعیت کشتی و وضعیت حرکت آن را کنترل کنند. اگر قصد دارید باری را با کشتی جابه‌جا کرده و به صورت لحظه به لحظه موقعیت مکانی آن را تحت نظر بگیرید با ما همراه باشید.

ردیاب قایق و کشتی؛ وسیله‌ای با کارایی تضمینی برای رصد وضعیت آن‌ها

جابه‌جایی کالا و سرمایه‌های یک فرد یا کمپانی با کشتی یا سایر وسایلی که روی آب حرکت می‌کنند نگرانی‌های زیادی را برای صاحب بار ایجاد می‌کند. احتمال وقوع هر اتفاقی برای محموله مانند طوفان، گم شدن کشتی و حتی غرق شدن آن در یک سفر دریایی وجود دارد. به همین دلیل تاجران ترجیح می‌دهند که با خرید ردیاب، موقعیت لحظه به لحظه بار خود روی آب را رصد کنند. ردیابی که در بار یا محموله قرار می‌گیرد ارتباطی به رادار کشتی و سیستم ناوبری آن ندارد و در صورت از کار افتادن آن‌ها نیز به‌درستی عمل خواهد کرد.

ردیاب قایق و دلایل مهم استفاده از آن در محموله‌های دریایی

مزایایی که جی پی اس کشتی برای یک سفر دریایی کنترل شده خواهد داشت

جی پی اس مخصوص کشتی به نسبت مزایای بسیاری که در یک سفر دریایی برای صاحب محموله ایجاد خواهد کرد قیمت بسیار پایینی دارد. صاحب محموله با خرید جی پی اس ارزان و کوچکی برای بار خود می‌تواند از تمام مزایای یک ردیاب کامل و تمام عیار استفاده کند. مزایای ردیاب کشتی به شرح زیر است:

1.کنترل وضعیت مکانی از راه دور به صورت لحظه به لحظه

جی پی اس کشتی از طریق ارتباط با ماهواره‌هایی که در خارج از جو زمین هستند کار می‌کنند. به همین دلیل حتی در دورترین نقاط هم می‌توانند موقعیت مکانی محموله‌ای که جی پی اس در آن قرار دارد را نشان دهد.

2.ردیابی خودکار و آسان بدون نیاز به تنظیم دستی

ویژگی ردیابی خودکار بهترین و مهم‌ترین مزیت ردیاب کشتی محسوب می‌شود. به محض تغییر موقعیت مکانی باری که جی پی اس در آن قرار دارد، gps  فعال شده و کار خود را شروع خواهد کرد.

3. مشخص کردن منطقه سبز برای ردیاب و دریافت آلارم در صورت خروج gps از آن

شما می‌توانید محدوده سبزی را برای جی پی اس تعیین کنید تا در صورت خروج از آن، سیستم ردیابی به شما هشدار دهد. برای مثال زمانی که محدوده 1 کیلومتر مربعی را به عنوان منطقه سبز مورد نظر خود در نظر گرفته اید در صورت خروج بار از محدوده سبز، ردیاب به شما هشدار خواهد داد.

4.کنترل وضعیت کشتی و محموله با شنیدن صدای اطراف آن‌ها

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های جی پی اس کشتی، قابلیت شنود صدای اطراف ردیاب است. ردیاب کشتی دارای میکروفون داخلی است که می‌تواند صدای اطراف را دریافت و آن را برای شما ارسال کند. کافی است با جی پی اس تماس بگیرید و صدای محیط اطراف ردیاب را با کیفیت بالا دریافت کنید.

جی پی اس کشتی و بررسی امنیت بار و مسافران آن

5.دریافت هشدار سرعت غیر مجاز کشتی یا قایق

امنیت مسافران یک قایق یا کشتی مسافربری به سرعت حرکت کشتی بسیار وابسته است. معمولا شرکت‌های اجاره دهنده قایق یا لنج مسافربری سرعت قایق را با نصب ردیاب آهن‌ربایی ارزان روی آن، به‌راحتی و بدون دردسر کنترل می‌کنند.

برای کشتی‌های باری، سرعت بالای کشتی، خطر وارد شدن ضربه به محموله و جابه‌جا شدن آن را افزایش می‌دهد. به همین دلیل هشداری که جی پی اس برای سرعت بالای کشتی به شما می‌دهد یکی از مهم‌ترین پیغام‌هایی است که باید به آن توجه کنید.

6.هشدار جدا شدن جی پی اس قایق از  کشتی یا محموله

جی پی اس کشتی به صورت مغناطیسی ساخته شده و به بدنه فلزی کشتی یا محموله می‌چسبد. اگر به هر دلیلی ردیاب از بار یا کشتی جدا شود پیامی از طرف gps  به شما ارسال می‌شود و شما را از جدا شدن آن مطلع خواهد کرد.

7.مدیریت آسان ناوگان دریایی

برای سازمان بزرگی مانند کشتیرانی، کنترل تمامی کشتی‌، لنج و قایق‌ها به صورت تک به تک کار سختی است. به همین دلیل با استفاده از رادار، نحوه عملکرد کشتی‌ها را تحت نظر می‌گیرند اما ممکن است که وسایل حمل و نقل دریایی مانند کشتی از دید رادار خارج شوند.

 ردیاب و جی پی اس مخصوص کشتی در چنین شرایطی می‌تواند در کنار رادار کمک زیادی به مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل دریایی بکند. جی پی اس کشتی حتی در صورت خروج از دید رادار می‌تواند موقعیت مکانی خود را اطلاع دهد.

مزایای منحصر به فرد ردیاب کشتی برای داشتن یک ترانزیت امن دریایی

ردیابی کشتی یا قایق با استفاده از خدمات ایران رهیاب

روزانه مسافر و محموله‌های باارزش زیادی توسط ناوگان حمل و نقل دریایی در نقاط مختلف جهان جابه‌جا می‌شوند. روش‌های بسیاری برای کنترل وضعیت بار و مسافرینی که توسط وسایل نقلیه دریایی جابه‌جا می‌شوند وجود دارد.

 جی پی اس یا ردیاب کشتی وسیله‌ای با امکانات فراوان است که استفاده از آن برای ردیابی موقعیت کشتی‌ها رواج پیدا کرده است. ما در این مقاله از ایران رهیاب با امکانات جی پی اس کشتی و اهمیت استفاده از آن آشنا شدیم.

ایران رهیاب به عنوان بزرگترین و معتبرترین ارائه دهنده انواع خدمات و محصولات ردیابی در کنار شماست تا بتوانید با خیال راحت، محموله و مسافرین خود را روی دریا جابه‌جا کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با دپارتمان فروش ایران رهیاب با شماره 22171062-021 تماس بگیرید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
جی پی اس قایق و کشتی؛ ردیابی کشتی با تکنولوژی روز دنیا
3.6 از 5 رای

۲ دیدگاه برای “جی پی اس قایق و کشتی؛ ردیابی کشتی با تکنولوژی روز دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

68 + = 70

  1. Avatar
    حمید موسوی

    سلام علیکم
    لطفاً بفرمائید آیا ردیاب جی پی اس برای نصب روی وسیله و یا بار که به خارج از کشور میرود و برمیگردد وجود دارد؟ که حداقل یکسال بدون شارژکار بکند . چه نوع سیکارتی لازم دارد؟
    قیمت آن چند است؟
    آیا شما میتوانید تامین کنید و بفروشید؟
    ممنون و متشکرم
    موسوی

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام جناب موسوی وقت بخیر
      گزینه های مختلفی برای کاربرد مدنظر شما وجود دارد ولی پیشنهاد ما استفاده از ردیاب آهنربایی نظامی است. این ردیاب به صورت آهنربایی به کانتینر یا بار مورد نظر شما نصب می شود و تا یک سال شارژ نگه می دارد. با مراجعه به صفحه ردیاب آهنربایی نظامی می توانید قیمت و اطلاعات این جی پی اس قدرتمند را مشاهده کنید و به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید.

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328