ایران رهیاب Blog Archives

مزایای استفاده از ردیاب زیرپوستی حیوانات برای محیط بانان

ردیاب زیر پوستی حیوانات

تا چند سال پیش از ردیاب یا جی پی اس فقط در برخی صنایع خاص و به ویژه در شرایط جنگی استفاده می‌شد. اما به مرور زمان و با پیشرفت هر چه بیشتر این تکنولوژی، انواع ردیاب‌ها به بازار عرضه شدند. یکی از انواع جی پی اس‌های جدید، ردیاب زیرپوستی حیوانات است که کاربردهای بسیاری دارد؛ از ردیابی حیوانات خانگی و جلوگیری از گم شدن آن‌ها گرفته تا ردیابی حیوانات وحشی که به ویژه برای محیط بانان مزایای بسیاری دارد. در این مقاله با ردیاب زیرپوستی حیوانات بیشتر آشنا می‌شوید و سپس درباره مزایای این نوع جی پی اس برای محیط بانان می‌خوانید. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

ردیاب زیر پوستی یا جی پی اس حیوانات چیست؟

ردیاب‌ زیرپوستی یا ریزتراشه نوعی فرستنده فرکانس رادیویی به اندازه یک دانه برنج و به شکل استوانه شیشه‌ای است. در این استوانه سیم پیچ آنتن مسی، خازن تنظیم و تراشه وجود دارد و جنس آن از موادی ساخته شده که هیچ حساسیتی برای حیوان نداشته باشد. ردیاب زیرپوستی با ابزارهای مخصوصی به زیر پوست حیوان تزریق می‌شود و حیوان هنگام نصب جی پی اس هیچ دردی را احساس نمی‌کند.

معمولا در ساخت ردیاب زیرپوستی حیوانات از سامانه شناسایی امواج رادیویی (RFID) استفاده می‌شود. شماره شناسایی حیوان موجود در ریزتراشه توسط تراشه‌خوان قابل خواندن است و به این ترتیب می‌توان به اطلاعات خاص حیوان دسترسی پیدا کرد. گاهی هم برنامه مخصوصی روی تلفن هوشمند نصب می‌شود که شماره شناسایی خاص ردیاب در آن ثبت شده است. به این ترتیب اطلاعات موقعیت جغرافیایی حیوان بسته به نوع ردیاب، برخی هر 10 ثانیه یک بار و برخی هر 10 دقیقه، به تلفن همراه ارسال می‌شود.

ردیابی حیوانات با جی پی اس

ردیاب زیرپوستی حیوانات چه مزایایی برای محیط بانان و محققان دارد؟

با استفاده از ردیاب‌های زیرپوستی می‌توانید هر لحظه از موقعیت زمانی و مکانی حیوان خانگی خود باخبر باشید. به این ترتیب امنیت حیوان تضمین می‌شود و احتمال گم شدن دوست پشمالوی شما به صفر می‌رسد. اما کاربرد ردیاب‌های زیرپوستی صرفا به حیوانات خانگی محدود نمی‌شود.

حفاظت موثر از حیات وحش یک موضوع مبرم و برای حفظ منابع طبیعی ما حیاتی است. به گزارش livingplanet (WWF) در 40 سال گذشته، شاهد کاهش 60 درصدی جمعیت گونه‌ها بوده‌ایم که برای تنوع زیستی حیات وحش، پیامدهای فاجعه باری به دنبال دارد. از طرف دیگر حفاظت از حیات وحش با چالش‌های فزاینده‌ای مواجه است. این امر پایش حیات وحش را با استفاده از یک سیستم هوشمند ردیابی، تبدیل به نقطه عطفی برای محیط بانان، محققان و تیم‌های مبارزه با شکار غیرقانونی می‌کند. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از ردیاب حیوانات در حیات وحش می‌پردازیم. 

استفاده از ردیاب زیرپوستی حیوانات برای جلوگیری از قاچاق و شکار غیرقانونی

روز به روز آمار قاچاق گونه‌های کمیاب و شکار غیرقانونی در حال افزایش است. با وجود اینکه واحدهای مبارزه با شکار غیرقانونی برای اطمینان از سلامت این حیوانات سخت کار می‌کنند، ردیابی و نظارت بر آن‌ها دشوار است. به عنوان محیط بان، اولین چیزی که باید برای محافظت بهتر از حیات وحش در برابر شکار غیرقانونی و قاچاق بدانید این است که این حیوانات کجا هستند. ردیاب زیرپوستی ابزار ایده‌آلی برای اطلاع از موقعیت حیوانات است. به این ترتیب با ردیاب زیرپوستی می‌توان از گونه‌های در حال انقراض و کمیاب محافظت کرد؛ چرا که این گونه‌ها سرمایه‌های ارزشمندی برای کشور هستند. شما می‌توانید قیمت ردیاب‌های زیرپوستی، قیمت ردیاب خودرو و دیگر ردیاب‌های مفید و کاربردی را از سایت ایران رهیاب استعلام کنید.

کاهش درگیری بین انسان و حیات وحش با ردیاب زیرپوستی

در نتیجه رشد جمعیت به ویژه در روستاهای کشور، انسان و حیات وحش اغلب برای فضا در رقابت هستند. این امر زندگی و معیشت مردم را به خطر می‌اندازد و بنابراین برای بقا، به کشتن حیوانات وحشی متوسل می‌شوند. بسیاری از فعالان محیط زیست به دنبال روش‌های دیگری هستند که بدون کشتن حیوانات، مشکل را برطرف کنند. استفاده از ردیاب زیرپوستی حیوانات وحشی به افراد این امکان را می‌دهد تا دیدی پویا از نزدیکی حیات وحش به سکونتگاه انسان‌ها داشته باشند. به این ترتیب با هشدارهای از پیش تعریف شده، محققان و کارگران میدانی این اختیار را دارند که واکنش نشان دهند و در صورت لزوم، برای جلوگیری از درگیری انسان و حیات وحش مداخله کنند.

ردیاب زیر پوستی حیوانات وحشی

امکان انجام تحقیقات درباره حیوانات وحشی با ردیاب زیرپوستی

تحقیقات درباره حیات وحش مستلزم جمع‌آوری بلندمدت داده‌هاست. از طرفی برای بسیاری از محققان امکان حضور طولانی مدت در حیات وحش وجود ندارد. ردیاب زیرپوستی حیوانات به محققان امکان دسترسی از راه دور به داده‌های مربوط به الگوهای حرکت، سلامتی، استفاده از زیستگاه و پویایی جمعیت حیوانات را می‌دهند. به این ترتیب محققان می‌توانند ایده‌های نوآورانه‌ای برای رفاه حیوانات و بهبود اکولوژی ارائه دهند. گاهی برخی ردیاب‌ها مانند قلاده‌های ردیاب مجهز به دستگاه شنود هستند و بنابراین با استفاده از آن‌ها، می‌توان به اطلاعات جامعی درباره حیات وحش دست یافت.

خرید ردیاب زیرپوستی حیوانات از ایران رهیاب

یکی از کاربردی‌ترین جی پی اس‌هایی که اخیرا به بازار عرضه شده، ردیاب زیرپوستی حیوانات است. این ردیاب‌ها کاربردهای بسیاری برای محیط بانان دارد که در این مقاله به این مزایا پرداختیم. علاوه بر این، افراد می‌توانند با استفاده از ردیاب زیرپوستی از گم شدن و به سرقت رفتن حیوان خانگی خود جلوگیری و امنیت آن را تامین کنند. اگر شما هم به دنبال خرید ردیاب زیرپوستی حیوانات هستید، به سایت ایران رهیاب به نشانی زیر مراجعه کرده و با کارشناسان حرفه‌ای و با تجربه ایران رهیاب، مشورت کنید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
مزایای استفاده از ردیاب زیرپوستی حیوانات برای محیط بانان
5 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 3 = 3

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328