ایران رهیاب Blog Archives

چگونه بفهمیم ماشین جی پی اس دارد؟

چگونه بفهمیم ماشین جی پی اس دارد

چگونه بفهمیم ماشین جی پی اس دارد؟

جی پی اس یا ردیاب خودرو نسل جدیدی از تکنولوژی های روز دنیاست که برای پیدا کردن موقعیت مکانی انواع وسایل نقلیه، افراد و حتی حیوانات هم کاربرد دارد. در بحث خودرو اما ردیاب یکی از بهترین ابزارهای امنیتی و ضد سرقت اتومبیل هاست. اما چگونه بفهمیم ماشین جی پی اس دارد؟ در ادامه سعی می کنیم به پاسخ این سوال بپردازیم. در ادامه همراه ایران رهیاب باشید. 

ردیاب خودرو، ابزاری برای امنیت و پیشگیری از سرقت

این روزها ردیاب به عنوان بهترین تکنولوژی ممکن برای جلوگیری از سرقت انواع اتومبیل، موتورسیکلت و حتی اسکتورهای برقی به شما می آید. ابزاری که با داشتن سیستم هایی مانند هشدار لرزش، هشدار حرکت و هشدار روشن شدن خودرو، علاوه بر اینکه در پیشگیری از سرقت مثمر ثمر واقع می گردد برای پیگیری سرقت نیز بسیار کارآمد است.

از کار انداختن جی پی اس خودرو

در حقیقت با خرید ردیاب خودرو که گاها هزینه هایی کمتر از خرید انواع دزدگیرهای هوشمند دارند، می توانید برای همیشه خیال خود را از سرقت خودرو راحت کنید. ردیاب ها استفاده و کاربردهای بسیاری دارند که از جمله بهترین آنها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نصب بر روی اتومبیل های شرکت های حمل و نقل
  • نصب روی اتومبیل های شرکت های اجاره ی اتومبیل
  • برای کنترل و محافظت جوانان و نوجوانان
  • نصب روی خودروی شخصی برای جلوگیری از سارقین

با این توضیحات به سراغ سوال بعدی می رویم، چگونه می توان فهمید که خودرویی دارای جی پی اس یا ردیاب است؟

کشف ردیاب مخفی خودرو در چند گام ساده

با اینکه ردیاب یک تکنولوژی بسیار مفید برای جلوگیری از بروز جرم است، اما گاهی می تواند برای سواستفاده نیز مورد استفاده قرار گیرد. اگر به وجود ردیاب در خودرویتان مشکوک هستید خیلی جای نگرانی ندارد. به راحتی و به کمک برخی ابزارهای خاص می توانید اتومبیل خود را بررسی کرده و برای پیدا کردن ردیاب اقدام نمائید.  

پيدا كردن ردياب خودرو

1- برای پیدا کردن ردیاب با بازرسی خارجی خودرو آغاز به کار کنید

ردیاب ها در انواع مختلفی تولید می شوند و عبارتند از ردیاب های سیمی و ردیاب های مغناطیسی، که با نام های ردیاب بدون نیاز به نصب و ردیاب نیازمند به نصب نیز شناخته می شوند. ردیاب مغناطیسی خودرو قابلیت نصب برروی هر قسمتی از بدنه فلزی خودرو را دارند و به همین دلیل ممکن است بیشتر در فضای بیرونی خودرو نصب شوند.

پس برای پیدا کردن ردیاب نصب شده برروی خودرو می توانید در اولین گام با بررسی خارجی خودرو کارتان را آغاز کنید. با استفاده از چراغ قوه و آینه زیر خودرو را به خوبی بررسی کنید. البته به این نکته توجه کنید که ردیاب ها دارای طراحی بسیار دقیق و خاصی هستند و گاهی به قدری با قطعات خودرو شباهت دارند که پیدا کردن آنها خیلی هم ساده نیست.

2- فضای درونی خودرو را برای پیدا کردن جی پی اس خودرو بررسی کنید

در فضای درونی خودرو مکان های بسیاری وجود دارد که می تواند محلی برای پنهان کردن و یا نصب ردیاب خودرو باشد. گاهی ردیاب مورد استفاده حتی پنهان هم نیست و دقیقا در جلوی چشم شما قرار دارد. ردیاب فندکی خودرو و ردیاب سیم شارژ شنود دار دو مورد از این ردیاب ها هستند.

چگونه جی پی اس خودرو را غیر فعال کنیم

در بررسی فضای داخلی خودرو توجه ویژه ای به پورت داده ها داشته باشید، تمام ردیاب ها نیازمند منبع برق هستند، مگر آنکه مغناطیسی باشند. اما بیشتر ردیاب هایی که درون خودرو نصب می شوند نیازمند سیم کشی و یا اتصال به منبع برق هستند. لذا ورودی و خروجی های برق خودرو، پورت ها و محل های اتصال را به خوبی بررسی کنید. برخی ردیاب ها نیز بسیار کوچک هستند بنابراین بررسی هیچ مکانی از خودرو را فراموش نکنید، شاید ردیاب در مکانی باید که حتی فکر آن را هم نمی کنید. به عنوان یک نکته مهم بررسی صندوق عقب را هم مورد توجه قرار دهید.

3- آشکار کننده سیگنال، بهترین دستگاه پیدا کردن جی پی اس خودروست

یکی از بهترین دستگاه هایی که می تواند راه شما را برای پیدا کردن جی پی اس خودرو آسان کند، آشکار کننده سیگنال است. آشکارکننده های سیگنال دستگاه هایی بسیار دقیق و قوی هستند که برای پیدا کردن امواج مغناطیسی و رادیویی مورد استفاده قرار می گیرند. البته به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از آشکار کننده زمانی ممکن است که ردیاب درحال فعالیت باشد. برای مثال عملکرد بیشتر ردیاب ها بدین گونه است که با روشن شدن خودرو و احساس اولین لرزش آغاز به کار می کنند. لذا آشکارکننده را برای خودرو های درحال حرکت استفاده کنید.

پیدا کردن جی پی اس مخفی در خودرو

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که آشکار کننده ها نمی توانند ردیاب را غیر فعال را پیدا کنند و به هیچ وجه باعث از کار افتادن ردیاب هم نمی شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با نحوه از کار انداختن ردیاب می توانید به مقاله دستگاه ضد ردیاب خودرو مراجعه کنید.

4- استفاده از تجربه افراد متخصص آخرین راهکار است

با توجه به اینکه ردیاب ها دارای کیفیت بسیار بالایی در طراحی و تولید هستند، شباهت ظاهری بسیار زیادی با قطعات موجود در خودرو دارند، به همین دلیل گاهی نیاز به کمک افراد متخصص دارید. اگر مظنون به وجود جی پی اس در خودرویتان هستید و خود نمی توانید آن را پیدا کنید به افراد متخصص و سازمان های معتبر مراجعه کنید.

از کار انداختن جی پی اس خودرو

تقریبا تمام تکنسین های زمینه الکترونیک، افرادی که در زمینه برق خودرو فعالیت دارند و افرادی که سیستم های صوتی و آلارم خودرو نصب می کنند می‌توانند در پیدا کردن ردیاب خودرو به شما کمک کنند. اگر در خودروی شما واقعا ردیابی وجود داشته باشد با استفاه از این چهار مرحله مطمئنا پیدا خواهد شد.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
چگونه بفهمیم ماشین جی پی اس دارد؟
4.3 از 326 رای

۱۶ دیدگاه برای “چگونه بفهمیم ماشین جی پی اس دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 9 = 11

  1. Avatar
    کامیار

    سلام
    سوال در مورد سیستم خاموش کن ردیاب خودرو داشتم. اگر سرعت ماشین بالا باشد باز هم سیستم کار میکند؟ منظورم اینه که درجا خودرو خاموش میشود با سرعت بالا؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام دوست عزیز
      قابلیت خاموش کن در ردیاب پیشرفته و دزدگیر ماهواره ای خودرو مدل ir230 به این صورت عمل میکند که اگر سرعت خودرو بالا باشد ، جی پی اس تا کم شدن آن مکس میکند و سپس خودرو را خاموش میکند. و از بروز اتفاقات و تصادف جلوگیری میشود.

  2. Avatar

    hi
    شرکت ما حدود 12 تا راننده داره که ماشین های شرکت دستشونه. برای خودروها gps میخوام نصب کنم. ردیابی رو از چه طریق میتونم انجام بدم؟

    1. ایران رهیاب
      ایران رهیاب

      سلام دوست عزیز
      ردیابی دستگاهها از طریق پنل تجمیع که به صورت اپلیکیشن روی گوشی و دسکتاپ است ، انجام میشود. هم می توانید ردیاب بدون نصب بیسیم خریداری کنید که مگنتی میباشد و هم جی پی اس به صورت سیمکشی که از برق خودرو تغذیه میکند.

  3. Avatar

    میشه یه ردیاب از همین ردیابایی که میگین مثل فندکه معرفی کنید؟ چطوری فندک به ماشین وصل میشه؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      با سلام
      وقت بخیر
      منظور از ردیاب های فندکی، ردیاب هایی هستند که به عنوان شارژر فندکی واقعی مورد استفاده قرار می گیرند که از بهترین آن ها می توان به مدل IR140 اشاره کرد.

  4. Avatar

    با تشکر از مقاله بسیار مفیدتان. بنده قصد دارم برای ماشین پسرم جی پی اس تهیه کنم. پسر من مدت کمی است که گواهی نامه گرفته است و برخلاف اصرارهای بنده برای تمرین بیشتر، ماشین خریده است و در اتوبان ها رانندگی می کند. نگران هستم که اتفاقی برای او نیوفتد و قصد دارم برای ماشین او جی پی اس تهیه کنم. البته دوست ندارم از این موضوع مطلع شود زیرا نمی خواهم به غرورش آسیبی وارد شود. آیا می توانم بدون اینکه متوجه شود، یک جی پی اس به ماشین او متصل کنم؟ او متوجه این موضوع خواهد شد؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام وقت بخیر
      بله می تونین از انواع جی پی اس دیاگ استفاده کنید. همچنین جی پی اس فندکی یا کابل شارژ نیز از مواردی است که احتمال تشخیص آن بسیار کم است. تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که از نظر اخلاقی این کار را بررسی کنید تا اگر فرزندتان متوجه این موضوع شد، اعتماد او از شما سلب نشود.

  5. Avatar
    یه کاربر

    اقا من یه جی پی اس تو داشبورد ماشینم پیدا کردم که نمیدونم کی گذاشته. چجوری غیر فعالش کنم؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام می توانید از دستگاه ضد ردیاب استفاده کنید.
      در مقاله ی زیر این سوال شما را به صورت کامل شرح داده ایم.
      چگونه جی پی اس خودرو را غیر فعال کنیم؟

  6. Avatar
    امیر سفوری

    اگه برای ماشین کسی شنود بزاریم و اون متوجه بشه میتونه از ما شکایت کنه؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام بله در صورتی که این کار به صورت پنهانی انجام بشه جرم محسوب میشه و فرد می تونه شکایت کنه. در مقاله زیر پاسخ سوالات مشابه را مشاهده کنید:
      غیرقانونی بودن ردیاب شنود دار

  7. Avatar

    الان همه دزدا راه دزدی ماشین راحت پیدا کردن اولین کاری ک میکنن اینه که میگردن دنبال ردیاب و از ماشین بیرون میندازنش. حتما ردیاب طوری قایم کنید که به این سادگی های پیدا نشه اگه بتونین تو موتور جاساز کنید عالیه
    ممنون از سایت خوبتون

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      خوشحالیم که از سایت رضایت دارید.
      بله متاسفانه افراد باید با هدف حفظ دارایی های خود، اقدامات لازم را انجام دهند که خرید و نصب ردیاب تنها یکی از این موارد است.

  8. Avatar

    سلام. آقا خیلی مقاله خوبی بود، دمتون گرم. من چند وقته سر ارث با فامیل مشکل پیدا کردم. حس می کنم یک نفر توی ماشین ردیاب گذاشته که صدام رو بشنوه و گرا رو بگیره. این مقاله شما رو که خوندم سعی کردم همه این راه ها رو امتحان کنم. وجب به وجب ماشین رو گشتم اما چیزی پیدا نکردم. می خواستم بپرسم این ردیاب ها رو توی خونه هم میشه کار بذارند؟ شاید توی یک فرصت اومدند توی خونه کار گذاشتند. این جا ها باید چطوری ردیاب رو پیدا کنیم. باور کنید کل فکرم شده پیدا کردن و از کار انداختن جی پی اس خودرو. اگر راه دیگه ای میشناسید لطفا بهم بگید.

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام روزتون بخیر
      پنهان کردن ردیاب در خانه نیز مشابه مخفی کردن آن در اتومبیل است. به عبارت بهتر جستجوی دقیق خانه می‌تواند به شما در پیدا کردن ردیاب کمک کند. غیر از راه‌های گفته شده در این مقاله راه خاصی دیگری برای پیدا کردن جی پی اس ماشین وجود ندارد. پیشرفته ترین و بهترین راه هم استفاده از دستگاه فرکانس یاب است. اما پیشنهاد می‌کنیم دو مقاله چگونه می‌توان دستگاههای شنود را کشف کرد و دستگاه ضد ردیاب را مطالعه بفرمایید. در این دو مقاله نیز به مفاهیم مرتبط با پیدا کردن ردیاب و دستگاه شنود پرداخته‌ایم. اطلاعات ارائه شده در مقاله به همراه تجربیات کاربران ممکن است برای شما نیز راهگشا باشد. موفق و سربلند باشید.

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328