ایران رهیاب Blog Archives

کد VIN چیست و چه کاربردی دارد؟

کد شناسایی یا vin کارت ماشین

شماره شناسه خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا با کد شناسایی یا vin کارت ماشین و کاربردهای آن آشنا هستید؟ این کد مانند شناسنامه یا اثر انگشت هر ماشین است که مشخصات کامل خودرو مانند سال ساخت، کشور سازنده، امکانات خودرو، مشخصات موتور و اطلاعاتی از این قبیل داخل آن درج شده است. این کد در مواقع بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربردهای فراوانی دارد. اگر می‌خواهید با کد شناسایی کارت ماشین بیشتر آشنا شوید و بدانید چگونه vin خودرو را پیدا کنیم؟ این مقاله برای شما نوشته شده است.

کد وین از چند بخش تشکیل شده است و هر بخش چه معنایی دارد؟

کد شناسایی کارت ماشین یک شماره 17 رقمی است که در کنار کارت ماشین درج شده است. این کد به سه بخش تقسیم می‌شود و هر یک از آن‌ها نیز چند بخش جداگانه دارد. قسمت اول این کد با عنوان اختصاری WMI، نشان‌دهنده مدل خودرو، شرکت سازنده و محل ساخت ماشین است.

بخش دوم با عنوان اختصاری VDS، شش کاراکتر جداگانه دارد که کاراکترهای 4 تا 8 نشان‌دهنده مشخصاتی مانند مدل خودرو، وزن، تعداد سیلندرها و قدرت موتور خودرو هستند. کاراکتر شماره 9 نیز با عنوان رقم چک یا کد امنیتی خودرو شناخته می‌شود و تنها کاراکتری است که با استفاده از آن می‌توان شماره شناسایی خودرو را کنترل کرد.

بخش سوم از 8 کاراکتر تشکیل شده است و با عنوان اختصاری VIS شناخته می‌شود. جزئیات مربوط به خودرو را می‌توانید در این قسمت پیدا کنید. کاراکتر شماره 10 سال تولید خودرو و کاراکتر شماره 11 محل کارخانه تولید یا مونتاژ خودرو را نشان می‌دهد. کاراکترهای 12 تا 17 نیز ویژگی‌های فنی و اختصاصی مثل شماره بدنه، فرمت شاسی، تعداد تولید و اطلاعاتی از این دست را در اختیار ما می‌گذارند.

کد vin نیز مانند مکان یاب خودرو، در مواقع اضطراری به کمک شما می‌آيد تا دیگر نگران گم شدن یا ربوده شدن وسیله نقلیه خود نباشید.

اطلاعات موجود در شماره شناسنامه خودرو، مهم‌ترین اطلاعات وین

شماره شناسه خودرو کجاست؟چگونه vin خودرو را پیدا کنیم؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که شماره شناسه خودرو کجا نوشته شده؟ شماره شناسنامه خودرو اغلب در محل‌هایی مثل چارچوب در کنار راننده، فایروال محفظه موتور و زیر شیشه جلو در کنار راننده خودرو قابل‌مشاهده است. این کد همچنین روی کارت ماشین نیز درج می‌شود تا به‌راحتی در دسترس راننده یا پلیس قرار گیرد. این شماره کاربردهای فراوانی دارد که در بخش‌های بعدی با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

شیشه جلو یکی از مکان‌های درج کد vin در ماشین

با کاربردهای کد VIN بیشتر آشنا شوید

کد شناسایی ماشین کلیه مشخصات اتومبیل را در خود جای داده است و استفاده‌های گوناگونی دارد. از جمله کاربردهای کد شناسایی خودرو می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

شماره شناسنامه ماشین هنگام سرقت خودرو به پلیس کمک می‌کند

یکی دیگر از کاربردهای مهم شماره VIN ماشین در زمان سرقت خودرو مشخص می‌شود. با گذاشتن این کد در اختیار پلیس کمک قابل‌توجهی به آن‌ها کرده‌اید. نیروی انتظامی با استفاده از این کد می‌تواند ماشین شما را ردیابی و آن را به‌سرعت پیدا کند. برای مکان‌یابی هرچه بهتر خودرو بهتر است از جی پی اس نیز استفاده کنید. ردیاب‌ها امنیت ماشین را بالا می‌برند و امکان سرقت را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهند.

البته به‌یاد داشته باشید گاهی اوقات فقط با استفاده و نصب بهترین دزدگیر و ردیاب خودرو به‌راحتی می‌توان از سرقت ماشین پیشگیری کرد بدون اینکه نگران دزدیده شدن آن بود.

شماره vin، اولین گزینه برای پیدا کردن ماشین سرقتی

استعلام خلافی خودرو با استفاده از کد VIN؛ روشی آسان و غیرحضوری

یکی از کاربردی‌ترین راه‌ها برای استعلام خلافی خودرو استفاده از کد VIN است. کلیه دارندگان خودرو می‌توانند با استفاده از کد دستوری #110* و وارد کردن شماره شناسایی وسیله نقلیه خود، اقدام به استعلام خلافی خودرو کنند. روش‌های دیگر برای استعلام خلافی با استفاده از کد VIN، تماس با شماره 88288888 یا ارسال این کد به شماره 1101202020 است. با در دست داشتن شماره شناسنامه خودرویتان به‌راحتی می‌توانید کلیه تخلفات رانندگی ماشین را استعلام بگیرید و به‌صورت غیرحضوری پرداخت کنید.

کد شناسایی هنگام خرید ماشین صفر یا دست‌ دوم چه کاربردی دارد؟

اگر قصد خرید یک ماشین صفر یا کارکرده را داشته باشید، با استفاده از کد شناسایی یا VIN کارت ماشین می‌توانید از سوابق و امکانات خودرو مطلع شوید؛ برای مثال ممکن است برخی افراد هنگام فروش ماشین اطلاعات غلط در اختیار شما قرار دهند. شما با استفاده از این کد به‌راحتی از صحت گفته‌های آن‌ها مطلع خواهید شد. حتما پیش از طی کردن  مراحل نقل و انتقال خودرو، از کلیه سوابق، امکانات و بیمه ماشین اطلاعات کافی کسب کنید تا خرید بهتر و مطمئن‌تری داشته باشید.

استعلام سوابق خودرو با استفاده از کد شناسایی ماشین

خرید بهترین ردیاب برای تامین امنیت خودرو از فروشگاه ایران رهیاب

در این مقاله شما را با کد VIN یا همان کد شناسایی کارت ماشین و کاربردهای آن آشنا کردیم. یکی از کاربردهای مهم این کد 17 رقمی شناسایی خودروهای گم‌شده و به‌سرقت‌رفته است که اطلاعات مهمی در اختیار پلیس قرار می‌دهد.

یکی از بهترین راه‌ها برای تامین امنیت ماشین و جلوگیری از سرقت آن، استفاده از جی پی اس خودرو است. شما با به‌کارگیری انواع ردیاب‌های خودرو به‌راحتی می‌توانید وسیله نقلیه‌تان را مکان‌یابی کرده و آن را با کمک پلیس از سارقان پس بگیرید. ردیاب‌ها انواع مختلفی دارند و امکانات بسیاری در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با خرید بهترین ردیاب خودرو از فروشگاه ایران رهیاب، دیگر نگران سرقت ماشینتان نباشید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره پشتیبانی 44896078-021 تماس بگیرید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
امتیاز شما به این محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 72 = 74

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328