ایران رهیاب Blog Archives

نقش فناوری جی پی اس در مانیتورینگ پروژه‌های عمرانی و راه سازی

کابردی جی پی اس در پروژه‌های عمرانی

نقش فناوری جی پی اس در مانیتورینگ پروژه‌های عمرانی و راه سازی

با پیشرفت علم و فن‌آوری ابزارهای قدرتمندی برای افزایش دقت و بهره‌وری پروژه‌های مهندسی ایجاد شده‌اند. جی ‌پی ‌اس‌ یکی از این ابزارهای پرکاربرد‌ است که در پروژه‌های عمرانی و راه‌سازی قابل استفاده است. به‌ نظر شما کاربرد جی پی اس در مانیتورینگ پروژه های عمرانی و راه سازی چیست؟ استفاده از ردیاب‌ها چه کمکی به افزایش امنیت پروژه‌های عمرانی می‌کند؟ آیا با استفاه از ردیاب می‌توان بهره‌وری کارکنان را افزایش داد؟ در ادامه مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

علت استقبال گسترده از جی پی اس و ردیاب چیست؟

عده‌ای تصور می‌کنند جی پی اس خودرو، تنها ردیابی است که در جهان وجود دارد. دلیل این موضوع استفاده تعداد بی‌شماری از مالکان خودروهاست که برای تامین امنیت و پیگیری از سرقت ماشینشان اقدام به خرید ردیاب کرده‌اند. اما از جی پی اس برای ردیابی، نقشه‌یابی و مسیریابی می‌توان استفاده کرد.

شاید تصورش سخت باشد اما از دستگاه جی پی اس و ردیاب در پروژه‌های عمرانی نیز می‌توان استفاده کرد. برای موفقیت در پروژه‌های مربوط به صنعت ساختمان و راه‌سازی به دلیل استفاده گسترده از ماشین‌آلات، ابزارآلات و نیروی انسانی باید کنترل انجام کارها توسط ابزارهای دقیقی مانند ردیاب انجام شود. ردیاب‌ها حتی باعث پیشگیری از سرقت ابزارها و ماشین‌ها نیز می‌شوند.

خرید ردیاب ماشین از ایران رهیاب

کاربرد ردیاب در افزایش امنیت ماشین‌آلات ساخت‌وساز و تجهیزات

صنعت ساختمان و راه‌سازی نیز جزو صنایعی است که استفاده از جی پی اس می‌تواند بهره‌وری در این صنعت را افزایش دهد. علاوه بر موقعیت‌یابی و مسیریابی کاربرد جی پی اس در امنیت ماشین‌آلات ساخت‌وساز و تجهیزات نیز بسیار کاربرد دارد.

با توجه به عدم حفاظ کامل پروژه‌های ساختمانی، ماشین‌آلات و تجهیزات در معرض سرقت قرار می‌گیرند. کارفرما با استفاده از ردیاب می‌تواند امنیت تجهیزات و ماشین‌آلات استفاده شده در پروژه‌ها را بالا ببرد و از سرقت آن‌ها جلوگیری کند. از ردیاب‌های آهنربایی نیز می‌توان برای ماشین‌ها و ابزارهای صنعتی استفاده کرد. با توجه به قیمت ردیاب خودرو می‌توان از چندین مدل ردیاب با اهداف مختلف از جمله پیشگیری از سرقت ابزارها استفاده کرد.

ردیاب ماشین‌های سنگین، بهترین ابزار برای پروژه‌های عمرانی

 کاربرد ردیاب در افزایش کنترل عملکرد کارکنان در پروژه‌های عمرانی و راه‌سازی

کاربرد جی پی اس در مانیتورینگ پروژه های عمرانی و راه‌سازی علاوه بر افزایش امنیت در بهبود عملکرد کارکنان نیز موثر است. بسیاری از پروژه‌های راه‌سازی در مناطق دور دست اجرایی می‌شوند؛ برای کنترل نحوه عملکرد کارکنان و پیمانکاران نیاز به بررسی دقیق موقعیت آن‌ها است.

در بسیاری از پروژه‌ها امکان ثبت دقیق ساعات شروع و پایان کار کارکنان امکان‌پذیر نیست؛ اما با استفاده از جی پی اس کارفرما به‌راحتی موقعیت مکانی کارکنان را ردیابی کرده و ساعات ورود و خروج مشخص می‌شود. علاوه بر آن می‌توان مقدار ساعات کار کارکنان با انواع ماشین‌آلات را تشخیص داد. همچنین کارفرما با بررسی مسیرهای رفت‌وآمد ماشین‌آلات می‌تواند به کوتاه‌تر کردن مسیرها و حذف رفت‌وآمدهای اضافه کمک کند. تمامی این موارد به افزایش بهره‌وری ماشین‌آلات و نیرو انسانی شاغل در پروژه‌های عمرانی کمک به‌سزایی می‌کند.

برخی از ردیاب‌ها مجهز به دستگاه شنود هستند. مطالعه مقاله راهنمای علائم شنود تلفن همراه به شما کمک می‌کند تا از وجود چنین ابزاری در ماشین، کیف،‌ گوشی موبایل یا هر وسیله‌ دیگری باخبر شوید.

ردیاب اشخاص،‌ بهترین ابزار برای کنترل کارکنان پروژه

تفاوت جی پی اس ردیابی با جی پی اس نقشه‌کشی

یک نوع دیگری از جی پی اس در صنعت راه و ساختمان استفاده می‌شود که تفاوت اساسی با جی پی اس ردیاب دارد. در نوع دوم، از جی پی اس برای نقشه‌برداری با دقت بالا استفاده می‌شود. مهندسان با استفاده از دستگاه‌های جی پی اس نقشه‌های دقیقی از خیابان‌ها، کوه‌ها و معابر تهیه می‌کنند.

در این نوع از جی پی اس‌ها مهندسان با استفاده از نقشه‌برداری از ایجاد سیل و توفان نیز می‌توانند جلوگیری کنند. آن‌ها با نقشه‌برداری از زمین و مساحت، زمین‌های جنگلی و زراعی مسیرهای سیل و در خطر توفان را تشخیص داده و با کاشت درخت و موارد این چنینی از وقوع اتفاقات جلوگیری می‌کنند.

گاهی اوقات در پروژه‌های بزرگ عمرانی باید از طریق ردیاب اقدام به کنترل رفتار افراد ناشناس کرد. برخی اوقات سارقین در لباس متخصصین و نیروی کار وارد می‌شوند و به راحت اقدام به دزدی می‌کنند. با کمک ردیابی گوشی دیگران به راحتی می‌توان سارقان را شناسایی کرد و تحویل قانون داد.

ردیاب نظانی، بهترین انتخاب برای ماشین‌های سنگین

افزایش بهره‌وری پروژه‌های عمرانی و راه‌سازی با استفاده از فناوری جی پی اس

جی‌ پی اس یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین تکنولوژی‌های ایجاد شده توسط بشر است. این تکنولوژی به زندگی آسان با بهره‌وری بالا کمک می‌کند. اگر شما هم در صنعت ساختمان و راه‌سازی فعالیت دارید می‌توانید با استفاده از جی پی اس‌ها علاوه بر نظارت کامل بر کارکنان، بهره‌وری آن‌ها را نیز افزایش دهید.

مشاورین ایران رهیاب با توجه به نیاز شما بهترین نوع جی پی اس را معرفی کرده و نحوه استفاده از آن را به شما آموزش خواهند داد. برای ارتباط با مشاورین با تلفن 02122410328 تماس بگیرید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
نقش فناوری جی پی اس در مانیتورینگ پروژه‌های عمرانی و راه سازی
5 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

73 − 68 =

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328