ایران رهیاب Blog Archives

ردیابی لجستیکی چیست؟ چالش‌های حمل‌ونقل را برطرف کنید

ردیابی لجستیکی چیست

ردیابی لجستیکی چیست؟ چالش‌های حمل‌ونقل را برطرف کنید

امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مشتریان، تامین‌کنندگان و حتی دولت‌ها شفافیت و سرعت در خصوص ارسال و دریافت کالا است. تامین‌کننده می‌خواهد بداند که محصول ارسالی طی چه فرایندی ارسال می‌شود و از طرفی مشتری نیز می‌خواهد درباره محموله‌اش مثل اینکه دقیقاً چه زمانی به دستش می‌رسد اطلاعات دقیقی داشته باشد. راهکار‌های مختلفی برای مدیریت انبار و موجودی، سفارش، ارسال و دریافت کالا و نحوه بسته‌بندی همچون ردیابی لجستیک ارائه شده است. راهکار لجستیک با اینکه حمل و نقل را بسیار بهینه کرده اما در بخش ردیابی محصولات، خودرو حامل بار و تامین امنیت راننده با چالش‌هایی مواجه است. در این مقاله تلاش داریم مزایای ردیابی لجستیک را با چالش‌هایی که پیش روی آن قرار دارد به‌طور ویژه بررسی و بهترین راهکار برای ردیابی آنلاین کالا و راننده را معرفی کنیم.

مزایا و کاربرد ردیاب لجستیکی

مزایا و کاربرد ردیاب لجستیکی چیست؟ برنامه‌ریزی از مبدا تا مقصد کالای ارسالی

مهم‌ترین اولویت شرکت‌ها در خصوص انبارداری، مدیریت موجودی و دریافت و ارسال کالا، کاهش هزینه است. در این راستا لجستیک سیستمی است که با ارسال و دریافت کالا سر و کار دارد و با برنامه‌ریزی دقیق سعی در کاهش هزینه‌های شرکت‌ها دارد. به عبارتی دیگر لجستیک فرایندی است که به واسطه آن حمل و نقل کالا از مبدا تا مقصد برنامه‌ریزی، نظارت و اجرا می‌شود.

 از مهم‌ترین مزایای لجستیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش بهره وری از تولید تا ارسال
  • ارسال سریع کالا برای نمایندگی‌ها و مصرف‌کننده
  • کاهش هزینه‌های حمل و نقل
  • وجود مرجعی برای پاسخگویی در هر مرحله از سفارش کالا

سیستم لجستیک با اینکه ارسال و دریافت کالا را با فرایندی بهینه همراه کرده اما متاسفانه در این سیستم به ردیاب خودرو توجهی نشده است. در ادامه مهم‌ترین چالش ردیابی لجستیک را بیشتر بررسی می‌کنیم.

مهم‌ترین چالش ردیابی لجستیکی؛ عدم ردیابی دقیق!

با اینترنتی شدن کسب و کارها سرعت خرید کالا بسیار افزایش یافته است؛ امروزه هر کالایی را می توانید به‌صورت اینترنتی ثبت سفارش و در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. به همین دلیل زمان و سرعت در انجام کارها از مهم‌ترین فاکتور‌هایی به شمار می‌رود که برای هر کسی اهمیت بسیاری پیدا کرده است. در دنیای امروز سرعت حرف اول را می‌زند و اگر در ارائه محصولات و خدمات هم‌زمان با تضمین کیفیت، سرعت در ارسال کالا را نیز داشته باشید، در بازار جهانی امروز موفقیت‌های بسیاری به دست خواهید آورد.

تفاوتی ندارد قیمت کالا کم یا زیاد باشد در هر صورت کالای درخواستی کاربران باید در زمان مشخصی به دست مشتریان برسند. سیستم لجستیک پاسخگوی چنین نیازی نیست. لجستیک نمی‌تواند دقیقاً مشخص کند که در چه ساعتی محموله به دست مشتری می‌رسد. سیستم لجستیک همیشه به بازه زمانی اکتفا می‌کند و به مشتری اعلام می‌کند که در فاصله زمانی ساعت n تا حداکثر n+3 محموله به دستش خواهد رسید. در این صورت اگر محصول در بازه زمانی تعیین شده به دست کاربر نرسد رفته‌رفته تمایل کاربران به خرید مجدد از دست می‌رود. از طرفی برخی شرکت‌ها از رانندگان می‌خواهند با استفاده جی پی اس گوشی لوکیشن خود را به‌صورت زنده با مسئولین ناظر به اشتراک بگذارند. درصورتی‌که جی پی اس گوشی خطای فاحشی دارد و باطری گوشی نیز سریع تمام می‌شود.

ردیابی دقیق خودرو

دستگاه جی پی اس، جایگزینی مطمئن برای ردیاب لجستیکی

برای اینکه به مشتریان خود اطمینان دهید که کالای ارسالی شما دقیقاً چه زمانی به دست‌شان می‌رسد، باید از دستگاه جی پی اس استفاده کنید. دستگاه ردیاب با جی پی اس کار می‌کند و موقعیت جغرافیایی دقیق محموله را نمایش می‌دهد. در این راستا با استفاده از ردیاب‌ها بهتر می‌توانید ارسال و دریافت کالا‌های خود را مدیریت کنید و با شفافیت بیشتری به مشتریان خود سرویس بدهید. هنگامی‌که سیستم لجستیکی با ردیاب به‌طور همزمان استفاده شود سیستم ارسال و دریافت کالا با دقت بیشتری همراه خواهد شد و مشتری‌ها راضی‌تر خواهند بود. در ادامه 4 مزیت مهم و کاربردی استفاده از ردیاب‌ برای شرکت‌های حمل و نقل را بررسی می‌کنیم.

1.      دستگاه جی پی اس خودرو تامین‌کننده امنیت راننده و پیشگیری از سرقت خودرو

ماشین‌های حمل و نقل به دلیل حمل کالا‌های با ارزش ممکن است با تهدیداتی از جمله سرقت نیز مواجه شوند. به همین دلیل بهترین راهکار برای تامین امنیت راننده و تعیین آنلاین موقعیت جغرافیایی استفاده از ردیاب است. از طرفی اگر می‌خواهید نظارت دقیقی روی عملکرد پرسنل داشته باشید، باز هم ردیاب گزینه مناسبی است. شما با نصب ردیاب در خودرو‌های حمل و نقلی می‌توانید در هر لحظه به‌صورت آنلاین و آفلاین از مکان دقیق خودرو مطلع شوید.

2.      مشاهده سرعت خودرو از راه دور؛ حساس باشید!

اگر کالای سفارشی مشتری شکستنی باشد، بهتر است که علاوه بر بسته‌بندی استاندارد، راننده نیز با سرعت متعادلی حرکت کند تا محصول نشکند! ممکن است راننده مسیری را تند و مسیری را با کندی بپیماید. مسئول نظارت بر رانندگان با کمک ردیاب موجود در ماشین امکان بررسی سرعت را دارد. همچنین برخی از ردیاب‌ها که مجهز به سیستم هشدار سرعت هستند در صورت افزایش سرعت ماشین بیش از حد مجاز به راننده پیام خطر و هشدار می‌دهند.

3.      تعیین موقعیت جغرافیایی، سریع و دقیق عمل کنید!

شرکت‌هایی که محصولات تند مصرف یا تعداد سفارش روزانه‌ بالایی دارند، سفارش‌های هر منطقه را با خودروی مخصوص آن منطقه ارسال می‌کنند. با نصب دستگاه ردیاب می‌توان برای هر خودرو محدوده جغرافیای خاصی را تعیین کرد و از موقعیت دقیق جغرافیایی خودروی حامل مطلع شد. درصورتی‌که خودروی حمل و نقل شرکت از محدوده جغرافیایی خارج شود به راحتی می‌توانید به راننده هشدار دهید. بسیاری از راننده‌های حمل و نقل ممکن است خودروی خود را در مناطق پارک ممنوع متوقف کنند. در این صورت ممکن است خودروی حمل و نقل شرکت شما با جرثقیل به پارکینک منتقل شود. از طرفی نیز ممکن است خودرو توسط سارق به سرقت برود در چنین شرایطی علاوه‌بر اینکه باید به پلیس اطلاع دهید بهتر است که استعلام خودرو سرقتی در پارکینگ را نیز انجام دهید؛ چراکه احتمال دارد سارق خودروی شما را موقتاً به پارکینگی منتقل کرده باشد.

4.      شنود داخل کابین راننده و خاموش کردن خودرو از راه دور

با استفاده از دستگاه ردیاب که قابلیت شنود و خاموش کردن خودرو از راه دور داشته باشد به راحتی می‌توانید صدای راننده را باکیفیت بالا شنود کنید. علاوه‌بر دستگاه شنود بسیاری از ردیاب‌ها مجهز به سیستم خاموش و روشن کردن خودرو از راه دور نیز هستند. برای مثال در صورت سرقت نیز می‌توانید خودرو را از راه دور خاموش کنید. خرده فروشی‌های آنلاین به دلیل فروش بالایی که دارند ممکن است در طول روز هزاران سفارش را پردازش و به دست مشتری برسانند. به همین دلیل در حین سفارش کالا توسط راننده احتمال سرقت خودرو یا اجناس وجود دارد. به همین دلیل قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور می‌تواند در این مرحله بسیار کارساز باشد و در پیدا کردن سریع خودرو نیز بسیار موثر واقع شود.

خرید ردیاب حرفه‌ای

با خرید ردیاب حرفه‌ای همیشه آنلاین و دقیق ردیابی کنید!

در این مقاله مزایا و چالش‌های ردیابی لجستیک را به‌طور کامل بررسی کردیم. ردیابی لجستیک به دلیل اینکه زمان دقیق ارسال و دریافت کالا را نمی‌تواند مشخص کند، راهکار کاملی به نظر نمی‌رسد. بهتر است برای برنامه‌ریزی دقیق و تکمیل پروژه لجستیکی خود از دستگاه جی پی اس استفاده کنید. در جهان کنونی ما سرعت در ارسال و دریافت کالا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در انتظار گذاشتن کاربران نه تنها هیچ مزایایی را ایجاد نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود که مشتریان خود را نیز از دست بدهیم. از طرفی شفافیت، محبوبیت می‌آورد. اگر در راستای تولید تا ارسال کالا‌های خود با مشتریان شفاف، دقیق و صادق باشید، سریع‌تر می‌توانید راه توسعه کسب و کار خود را طی کنید.

دستگاه جی پی اس قابلیت‌هایی از جمله، تعیین موقعیت دقیق جغرافیایی، امکان شنود داخل کابین راننده، امکان مشاهده سرعت و خاموش کردن خودرو از راه دور را دارد. ایران رهیاب سال‌ها است انواع جی پی اس خودرو، ردیاب نظامی، شخصی پرسنلی و ردیاب حیوانات را عرضه می‌کند. چنانچه می‌خواهید سیستم لجستکی خود را حرفه‌ای‌تر از هر زمانی مدیریت کنید، استفاده از یک ردیاب دقیق را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر برای خرید دستگاه جی پی اس برای خودروهای حمل و نقلی خود سوال یا نیاز به مشاوره دارید با کارشناسان مجرب ایران رهیاب به شماره 22410328-021 تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
ردیابی لجستیکی چیست؟ چالش‌های حمل‌ونقل را برطرف کنید
1 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 3 = 7

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328