ایران رهیاب Blog Archives

ردیاب برای معلولین و نابینایان؛ کاربرد ردیاب برای افراد کم‌توان

ردیاب برای معلولین و نابینایان

یکی از کاربردی‌ترین اختراعات مدرن، انواع دستگاه‌های ردیاب است. اوایل از جی پی اس و انواع ردیاب‌ صرفا برای کارهای نظامی و جاسوسی استفاده می‌شد. اما امروزه با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، جی پی اس‌های متنوع‌ با کارکردهای بیشتر به بازار عرضه می‌شوند. برای مثال، ممکن است معلولین و نابینایان در موقعیتی دچار مشکلی شوند که نتوانند از پس آن بربیایند. یا افراد مسن مبتلا به بیماری آلزایمر نتوانند مسیر برگشت به خانه را پیدا کنند. علاوه بر این، گم شدن کودکان به ویژه اشخاص نابینا، همیشه دغدغه والدین بوده است. خبر خوب اینکه جی پی اس حلال همه این مشکلات است. اما ردیاب برای معلولین و نابینایان و همچنین برای کودکان چه مزایایی دارد و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

ضرورت استفاده از ردیاب برای معلولین و نابینایان

تحقیقات نشان می‌دهد اکثر افرادی که ناتوانی یا کم توانی ذهنی دارند، با خانواده خود زندگی می‌کنند. مراقبت از آن‌ها می‌تواند خسته‌کننده و گاهی مشکل‌ساز باشد. اگر در مراقبت از پدربزرگ و مادربزرگ سالخورده یا یکی از اعضای خانواده‌ مشکل دارید، بدانید تنها نیستید. هر نوع ناتوانی اعم از ناتوانی‌های شناختی و معلولیت‌هایی مانند نابینایی می‌تواند فرد را در معرض خطر قرار دهد. به خصوص افراد مبتلا به آلزایمر که احتمال گم شدن‌شان بسیار زیاد است. تاکنون درصد زیادی از مبتلایان به این بیماری گم شده و هرگز پیدا نشده‌اند.

تخمین زده شده که 12 درصد از افراد مبتلا به زوال عقل (مانند آلزایمر) در خانه و 39 درصد در خانه سالمندان زندگی می‌کنند. همچنین آمار نشان می‌دهد که 40 درصد از این بیماران گم می‌شوند و 5 درصد آن‌ها بیش از یک بار گم شدن را تجربه می‌کنند. تلخ‌تر اینکه از هر 10 نفر، 6 نفر از افراد گم شده به دلیل تصادفات رانندگی یا سقوط از ارتفاع مجروح می‌شوند. علاوه بر این، آمار نشان می‌دهد که 280000 نفر از افراد دارای ناتوانی ذهنی در معرض تجاوز جنسی و سایر جرایم خشن قرار دارند. بنابراین با وجود خطرات پیش روی این قشر از جامعه، بیش از پیش ضرورت استفاده از ردیاب برای معلولین و نابینایان احساس می‌شود.

با دستگاه‌های ردیاب، لازم نیست همیشه در کنار والدین، خویشاوندان یا دوستان مسنی که نیاز به مراقبت دارند باشید. همچنین می‌توانید به عضو معلول و نابینای خانواده با آسودگی خاطر آزادی عمل بیشتری داده و اجازه دهید زمان‌هایی را به تنهایی بیرون برود. در واقع به تنها چیزی که نیاز دارید، دستگاه‌های ردیابی است که بتوانید حرکات آن‌ها را پیگیری کرده و با استفاده از گوشی هوشمندتان در کمترین زمان ممکن آن‌ها را پیدا کنید. حتی در شرایطی که کودک یا عضو خانواده معلول شما در خودرو است و سارقان با از کار انداختن جی پی اس خودرو سعی بر سرقت ماشین شما دارند، به راحتی می‌توانید با ردیاب‌های شخصی جان کودک خود را نجات دهید و دزد را به دام بیاندازید. هرچند توصیه می‌کنیم اکیدا از تنها گذاشتن کودکان یا معلولان در ماشین خودداری کنید.

ردیاب برای معلولین و نابینایان

مزایای ردیاب برای معلولین و نابینایان

استفاده از دستگاه‌های ردیاب برای حفظ امنیت معلولین و نابینایان عزیز مزایای بسیاری دارد. با جی پی اس، اگرچه از نظر فیزیکی در کنار آن‌ها نخواهید بود، اما می‌توانید از امنیت آن‌ها اطمینان داشته باشید.

پیدا کردن موقعیت معلولین و نابینایان با ردیاب

جستجوی یک بیمار یا کودک بدون جی پی اس بسیار زمان‌بر است و ده‌ها افسر پلیس را درگیر می‌کند. چه بسا که در نهایت نتیجه‌ای هم نداشته باشد. با دستگاه‌های جی پی اس می‌توانید عزیزان خود را در کمترین زمان ردیابی کنید. اکثر بیماران آلزایمری نمی‌توانند راه بازگشت به خانه را پیدا کنند. همچنین احتمال گم شدن و آسیب دیدن کودکان نابینا به مراتب زیاد است. با خرید یک دستگاه ردیاب شخصی و نصب برنامه ردیابی روی تلفن هوشمند یا رایانه شخصی خود، می‌توانید از موقعیت لحظه‌ای آن‌ها آگاه باشید. به این ترتیب، قادر خواهید بود اقدامات لازم را انجام دهید.

ردیاب برای معلولین و نابینایان

آرامش ذهنی خانواده‌ها با استفاده از ردیاب

داشتن یک دستگاه ردیاب به این معنی است که شما قادر خواهید بود کودک نابینا یا سالمند معلول خود را هر زمان که بخواهید، ردیابی کنید. علاوه بر این آرامش ذهنی، معلولین و نابینایان هم با این دستگاه‌ها بیشتر احساس امنیت می‌کنند؛ چرا که ردیاب برای معلولین و نابینایان مجهز به دکمه درخواست کمک اضطراری است. در بسیاری از مواقع سالمندان به زمین می‌افتند و اغلب کودکان نابینا در جامعه به تنهایی با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

این قشر آسیب پذیر، با استفاده از دکمه SOS که روی جی پی اس نصب شده، می‌توانند به راحتی درخواست کمک کنند. همچنین ردیاب‌های شخصی مانند یک دستگاه شنود مخفی عمل می‌کنند که حتی درصورت عدم استفاده از دکمه درخواست کمک، فرد معلول یا نابینا می‌تواند نیازش را به گوش مراقب خود برساند.

آزادی عمل بیشتر معلولین و نابینایان با ردیاب

اکثر معلولین و نابینایان احساس می‌کنند که از آزادی خود محروم شده‌اند. اغلب خانواده‎‌ها به این عزیزان اجازه گردش و تصمیم‌گیری نمی‌دهند. توجه داشته باشید از دست دادن استقلال چیزی است که بیش از ناتوانی جسمی‌شان برای معلولین سخت است. استفاده از ردیاب برای معلولین و نابینایان به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در عین حفظ امنیت، استقلال بیشتری داشته باشند. به این ترتیب، آن‌ها احساس خواهند کرد که هنوز هم می‌توانند به زندگی عادی خود ادامه دهند. در عین حال، دیگران نیز با استفاده از ردیاب همراه با معلولین و نابینایان و جی پی اس گوشی خود آرامش خاطر بیشتری خواهند داشت.

ردیاب برای معلولین و نابینایان

ردیاب شخصی ایران رهیاب؛ بهترین گزینه برای مراقبت از معلولین و نابینایان

استفاده از ردیاب برای معلولین و نابینایان مزایای بسیاری دارد که در این مقاله صرفا به چند مورد از آن‌ها اشاره کردیم. البته همه این مزایا در گروی آن است که بهترین ردیاب شخصی را با بیشترین امکانات ممکن تهیه کنید. ایران رهیاب با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه فروش انواع ردیاب‌های شخصی و خودرویی است. شما می‌توانید برای خرید ردیاب مناسب فرد معلول خانواده یا کودک نابینای خود به سایت زیر مراجعه کنید و یا با شماره تلفن‌های 0212217062، 0212240328 و یا 09125003182 تماس بگیرید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
ردیاب برای معلولین و نابینایان؛ کاربرد ردیاب برای افراد کم‌توان
4.5 از 2 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 4 =

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328