ایران رهیاب Blog Archives

6 مورد از مهم ترین مشکلات ردیاب خودرو به همراه راه حل کاربردی

معضلات استفاده از ردیاب ها چیست

6 مورد از مهم ترین مشکلات ردیاب خودرو به همراه راه حل کاربردی

ردیاب خودرو به عنوان دستگاهی که همه مشکلات امنیتی خودرو را حل می کند، همیشه هم تاثیر گذار نیست! چرا که عوامل بیرونی زیادی بر ایجاد مشکلات متعدد مبنی بر اختلال عملکرد این دستگاه تاثیر گذار هستند. آیا دوست دارید در مورد تمام این عوامل اطلاع لازم کسب کنید؟ در ادامه این مقاله همراه ایران رهیاب باشید تا به بررسی جزئی مشکلات ردیاب خودرو بپردازیم و در انتها راه حل مناسبی برای حل این مشکل به شما ارائه دهیم.

1- اختلال در ارسال اطلاعات ماهواره ای، اولین مشکل ردیاب خودرو

به طور کلی ردیاب خودرو با ماهواره هایی که با فاصله 21000 کیلومتری و با 6 مدار متفاوت در دور زمین در حال چرخش هستند عمل می کنند. این ماهواره ها با دریافت اطلاعات و ارسال آن به ایستگاه های پردازش سیگنال زمینی، فرایند ردیابی موقعیت جفرافیایی را انجام می دهند.

جی پی اس چگونه دچار اختلال می شود

این ماهواره های قدرت عملکرد بالایی دارند و درصد خطای آن ها بسیار پایین است. اما عوامل انسانی و ارسال پارازیت های متعدد می تواند موجب بروز خطا و از دسترس خارج شدن آن شود. اگر دوست دارید در مورد نحوه عملکرد ماهواره های جی پی اس اطلاعات کامل تری به دست بیاورید، پیشنهاد می کنم حتما مقاله جی پی اس چیست را مطالعه کنید.

یکی از مهم ترین مواردی که موجب می شود ارسال و دریافت اطلاعات را برای ردیاب ها با مشکل رو به رو کند ساختمان ها و برج های بلند طبقاتی است که از ارسال سیگنال ها به ماهواره ها جلوگیری می کند.

2- بی توجهی کاربران به نگهداری از اتومبیل، مهم ترین نکته ای که نادیده گرفته می شود

از جمله مهم ترین و شاید اصلی ترین مشکلاتی که ردیاب ها ایجاد می کنند حس امنبت کامل است. بیشتر افرادی که خودرو خود را با ارزانترین ردیاب خودرو ایمن ساختند، دیگر نگرانی بابت حفظ امنیت خودرو خود ندارند و همین مورد موجب می شود تا دارندگان خودرو از قفل فرمان و قفل پدال هم استفاده نکنند در صورتیکه این کار می تواند مشکلات عدیده ای را به وجود آورد.

عدم استفاده از ابزارهای تامین امنیت مثل قفل فرمان و دزدگیر می تواند سارقین خودرو را برای سرقت وسوسه کند. درست است که با استفاده از ردیاب می توان حتی پس از سرقت هم خودرو را ردیابی کرد اما دردسرهای پس از سرقت خودرو و پیگیری های امنیتی برای بازپس گیری خودرو ربوده شده خود داستان طولانی و دردسر سازی دارد.

استفاده از قفل فرمان و ردیاب خودرو برای نگهداری از ماشین

ردیاب خودرو از سرقت خودرو جلوگیری نمی کند و تنها فرایند پیدا کردن خودرو سرقت شده را برای مالکین خودرو آسان می کند. به همین منظور پس از نصب ردیاب ماشین حتما مانند گذشته از قفل های امنیتی مثل قفل فرمان و قفل پدال برای تامین امنیت استفاده کنید.

3- قرار گرفتن در نقاط کور و اختلال در ردیابی مسیر

ردیاب ها در نقاط کوری مانند عمق دریاها، صحراها، جاده های دور افتاده و یا معادن قابل دسترسی نیستند. این معضل یکی از رایج ترین مشکلات جی پی اس خودرو نیز به حساب می آید. به همین منظور در صورت دزدیده شدن خودرو و ناپدید شدن آن در مکان های نامعلوم و نقاط کور، امکان دستیابی و ردیابی خودرو را غیر ممکن می کند اما نگران نباشید چرا که تکنولوژی ردیاب ها برای نقاط کور هم راه حل مناسبی دارد.

چگونه ردیاب در نقاط کور کار می کند

سیستم موقعیت یابی نقاط کور یا همان LBS یک سیستم یا یک تکنولوژی است که در بیشتر ردیاب ها قابل دسترسی است. این تکنولوژی منجر می شود تا کاربران بتوانند از سیستم موقعیت یابی خودرو خود در نقاط دور افتاده ای که قابلیت ردیابی ندارد نیز بهره ببرند و خطاهای ردیاب را کاهش دهند.

سیستم ردیابی نقاط کور پس از عدم ارسال اطلاعات به ماهواره های جی پی اس، کلیه داده ها را به مرکز دریافت داده جی پی اس ارسال می کند و به همین سادگی فرایند ردیابی در دورافتاده ترین نقاط هم انجام می شود.

اگر شما دوست دارید در مورد تکنولوژی ردیابی در نقاط کور اطلاعات لازم و مفیدی کسب کنید، پیشنهاد می کنم حتما مطالعه مقاله سیستم  LBS چیست؟ را از دست ندهید.

4- استفاده از مختل کننده جی پی اس یا ضد ردیاب ها

از مشکل ساز ترین مسائلی که همیشه مسیریابی خودروها خصوصا خودروهای سرقتی را با مشکل رو به رو می کند، استفاده از دستگاه های ضد ردیاب است.

دستگاه ضد ردیاب یک تراشه کوچک GPS است که در قسمت فندکی ماشین جاساز می شود. این دستگاه با ارسال پارازیت های متراکم و پشت سر هم در ارسال اطلاعات به ماهواره های GPS اختلال ایجاد می کند و باعث بروز مشکلات جی پی اس خودرو و خطاهای ردیاب می شوند.

اگر سارقین خودرو با علم به اینکه خودروها به ردیاب مجهز هستند دست به سرقت بزنند با استفاده از ضدردیاب ها موقعیت خود را از دست پلیس و صاحب خودرو سرقت شده حفظ می کنند.

5- از کار افتادن باتری و منبع تغذیه و کارنکردن ردیاب

ساده ترین مشکلی که راه حل آسان و در دسترسی هم دارد، از کارافتادن باتری و یا خالی شدن شارژ باتری ردیاب هاست. در حالت کلی مدت زمان نگهداری شارژ ردیاب هایی که از باتری ماشین تغذیه نمی کنند مثل ردیاب و دزدگیر ماهواره ای خودرو بین یک هفته تا شش ماه است و به همین دلیل نیازی به نگرانی در خصوص خالی کردن باتری وجود ندارد اما با این وجود خالی شدن باتری و یا از کار افتادن باتری به هر دلیلی می تواند موجب عدم عملکرد ردیاب شود.

6- اختلال در آنتن دهی سیم کارت شبکه، مسئله ساز ترین مشکل ردیاب ها

همانطور که می دانید عملکرد ردیاب خودور با به کار گیری یک سیم کارت شکل می گیرد حال اگر آنتن دهی سیم کارت ها با اختلال شبکه رو به رو شود علنا روی عملکرد ردیاب هم تاثیر گذار خواهد بود و فرایند مسیریابی تا هنگام رفع مشکلات شبکه حل نمی شود. تا زمانی که سیم کارت به حالت اولیه بازنگردد، حذف خطای ردیاب امکان پذیر نیست.

اختلال در آنتن دهی مهم ترین مشکلات ردیاب ها

راه حل نهایی برای رفع مشکلات ردیاب خودرو چیست؟

حالا که تا این قسمت مقاله همراه ما بودید و 6 مورد از مهم ترین مشکلات ردیاب خودروها را با هم مطالعه و بررسی کردیم، بهتر است تا در مورد راه حل های حذ خطای ردیاب هم صحبت کنیم تا بتوانیم بدون دغدغه در مورد معضلات ردیاب خودرو صحبت کنیم. در ادامه و به صورت تیتروار مهم ترین راح حل ها را به شما ارائه خواهیم داد.

  • برای نگهداری و حفاظت از خودرو، از ردیاب به عنوان مکملی در کنار قفل های امنیتی مثل قفل فرمان استفاده کنید.
  • از سیم کارت با شبکه های قوی که اختلال آنتن دهی کمتری دارد برای دستگاه ردیاب استفاده کنید.
  • شارژ باتری و سلامت باتری ردیاب را هر چند وقت یکبار چک کنید.
  • ماشین خود را در نقاط کور که امکان اختلال در ردیابی آن بالاست پارک نکنید.
  • در هنگام خرید ردیاب از بهره مندی از تکنولوژی LBS آن اطلاع لازم کسب کنید.

خرید ردیاب استاندارد با طول عمر بالا از ایران رهیاب

برای خرید ردیاب از فروشگاه های معتبر اقدام کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوانید با مراجعه به پشتیبانی، راه حل مناسبی پیدا کنید. فروشگاه اینترنتی ایران رهیاب می تواند همراه مناسبی برای خرید و پشتیبانی از سفارش شما باشد تا در هر لحظه و هر کجا بتوانید بدون هیچ یک از مشکلات و عواملی بیرونی استفاده از ردیاب ها، ایمنی اتومبیل خود را کنترل کنید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
6 مورد از مهم ترین مشکلات ردیاب خودرو به همراه راه حل کاربردی
4 از 58 رای

رایج ترین اختلال ردیاب خودرو چیست؟

ایجاد اختلال در ردیاب خودرو علت های متفاوتی دارد. اما مهم ترین مشکل ردیاب ها، اختلال در دریافت سیگنال ماهواره ای است.

چگونه می توان خطای ردیاب را رفع کرد؟

راه حل رفع مشکل ردیاب جی پی اس دار با توجه به اختلال آن متفاوت است. گاهی با تقویت سیم کارت بخشی از مشکل حل می شود. برای اطلاعات بیشتر مطلب را بخوانید.

کدام ردیاب ها مشکلات کمتری دارند؟

بهتر است ردیاب هایی را انتخاب کنید که مقاومت بالا و توانایی دریافت سیگنال قویتری دارند. انواع ردیاب استاندارد را در سایت ایران رهیاب ببینید.

۴ دیدگاه برای “6 مورد از مهم ترین مشکلات ردیاب خودرو به همراه راه حل کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× 9 = 90

  1. Avatar
    سعید مرتضایی

    سلام
    ردیاب ماشینی وجود داره که توی اتاق ماشین باشه ولی دیده نشه؟ و این اختلالایی که گفتنیم نداشته باشه

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام همراه گرامی
      باتشکر از همراهی شما
      اگر به دنبال ردیابی هستین که داخل کابین نصف بشه پیشنهاد میکنیم حتما محصول ردیاب فندکی خودرو رو ببینید. این محصول ظاهری کاملا شبیه فندکی خودرو داره و قابل تشخیص نیست.

  2. Avatar
    نیما سرحدی

    سلام
    ردیابی هست که دوربین داشته باشه و بشه وضعیت ماشین رو از طریق اون مشاهده کرد؟
    اگه هست قیمتش چنده؟ چجوری میتونم بخرمش؟

    1. شیرین رضایی
      شیرین رضایی

      سلام دوست عزیز
      بله ردیاب دوربین دار خودرو در ایران رهیاب موجود است. این ردیاب قابل استفاده بر روی تمامی خودروها است. قابلیت شنود همراه با ضبط تصاویر با کیفیت بالا از دیگر مزایای ردیاب‌های دوربین دار است. خاموش کردن خودرو از راه دور، قابلیت باز و بسته کردن در با استفاده از ریموت ردیاب، رم خور و دو سیم‌کارته، ردیابی از طریق سایت، نرم افزار موبایل و پیامک از ویژگی‌های منحصر به فرد ردیاب‌های دوربین دار است.
      اگر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری دارید با شماره تلفن 22410328-021 و همکاران ما در تیم فروش تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند.

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328