ایران رهیاب Blog Archives

معرفی دزدگیرهای سیمکارتی و مزایا و معایب آن

معایب دزدگیر سیمکارتی خودرو

معرفی دزدگیرهای سیمکارتی و مزایا و معایب آن

این روزها سارقان خودرو آن‌قدر حرفه‌ای و سریع قفل هر خودرویی را باز می‌کنند که همه انگشت به دهان می‌مانند! انواع و اقسام دزدگیرها برای جلوگیری از به سرقت رفتن خودروها تولید شده که یکی از آن‌ها دزدگیر سیم‌کارتی است. اما معایب دزدگیر سیم‌کارتی هم باعث شده که نقطه ضعف‌هایی داشته باشد. برای این که بدانید دزدگیر سیم‌کارتی برای شرایط شما مناسب است یا نه، در ادامه این مقاله با ما همراه باشی.

دزدگیر سیم‌کارتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

برای تعریف دزدگیرهای سیم‌کارتی بهتر است که آن را با سایر انواع دزدگیر مقایسه کنیم. حتماً همه شما دزدگیرهای معمولی را می‌شناسید؛ همان هشداری که همیشه با صدای آژیر و فلاش زدن ناشین در کوچه و خیابان به گوش می‌رسد، حضور دزدگیرهای معمولی را در ماشین‌های مختلف اطلاع می‌دهد. بعد از این مدل محصول پیشرفته‌تری هم به بازار عرضه شد که آن را دزدگیر تصویری نامیدند. در این محصول علاوه‌بر فلاش و آژیر، روی ریموت ماشین علامت هشداری نمایش داده می‌شود تا صاحب خودرو از این مشکل باخبر شود. 

اما هیچ کدام از این دو مورد برای جلوگیری از دزدیده شدن خودر  کافی نیستند. بعد از این دو محصول دزدگیرهای سیم‌کارتی وارد میدان شدند تا سارقان خودرو را از پا دربیاورند. اما دیر یا زود معایب دزدگیرهای سیم‌کارتی باعث شد که اعتماد مردم درباره آن‌ها کمتر شود. 

دزدگیر سیم‌کارتی علاوه‌بر سیستم اعلام هشدار، امکانات جدیدی در اختیار صاحبان خودرو قرار داد و توجه آن‌ها را به خود جلب کرد. به‌طور مثال امکان کنترل خودرو از راه دور و مشاهده موقعیت مکانی آن روی نقشه از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی بود که افراد را برای خرید این محصول ترغیب می‌کرد. با توجه به ویژگی‌های گفته شده حتی اگر خودرو سرقت شده باشد، با پیگیری موقعیت مکانی آن روی نقشه یا کنترل کردن آن از راه دور، جلوی از دست رفتن خودرو گرفته می‌شد. 

مشکلات دزدگیر سیمکارتی ماشین

3 مورد از اصلی‌ترین معایب دزدگیرهای سیمکارتی

این نوع دزدگیر با وجود این که امکانات جدیدی را برای صاحبان خودرو فراهم کرده، باز هم معایب خاص خودش را دارد؛ به همین دلیل هم خیلی از افراد در کنار دزدگیر به دنبال خرید ردیاب خودرو هستند. اطلاع داشتن از معایب ردیاب خودرو انتخاب بهترین نوع دزدگیر را برای شما ساده‌تر می‌کند.

·       کارکرد دزدگیرهای سیم‌کارتی به آنتن‌دهی وابسته است

اطلاعاتی مثل موقعیت مکانی خودرو باید از طریق اینترنت به صاحب آن برسد. سیم‌کارتی که داخل دزدگیر قرار می‌گیرد باید از شبکه پشتیبانی کند و آنتن‌دهی خوبی هم داشته باشد. در صورتی که آنتن سیم‌کارت ضعیف باشد و در محدوده‌ای دور از آنتن‌دهی قرار بگیرد، عملکرد دزدگیر ضعیف می‌شود و ممکن است از دسترس خارج شود. یکی از بزرگترین معایب دزدگیرهای سیم‌کاری همین وابستگی آن‌ها به آنتن‌دهی است که می‌تواند کارکردشان را در شرایط بحرانی زیر سوال ببرد.

·       امکان غیرفعال شدن این دزدگیر توسط سارقان باتجربه وجود دارد

به همان اندازه که خودروها و لوازم مرتبط با آن‌ها روزبه‌روز پیشرفته‌تر از گذشته می‌شوند، مهارت سارقان هم در حال به‌روز شدن است! هر ابزاری که برای جلوگیری از سرقت تولید می‌شود، نقطه ضعفی دارد که بعد از مدتی توسط سارقان کشف می‌شود! اگر بدشانس باشید و طعمه سارقان حرفه‌ای شوید، احتمال دزدیده شدن خودرو شما حتی با نصب دزدگیرهای سیم‌کارتی هم وجود دارد.

استفاده از جی پی اس همراه یا ردیاب خودرو می‌تواند احتمال غیرفعال شدن توسط سارقان را حدود زیادی کاهش دهد. از آن‌جایی که می‌توان این نوع از ردیاب‌ها را در نقاطی دور از دسترس نصب کرد، احتمال این که از چشم سارقان حرفه‌ای دور بمانند افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل احساس امنیت بیشتری به صاحبان خودرو منتقل می‌کند.

·       باید حواس‌تان به شارژ کردن سیم‌کارت و هزینه‌های اینترنت باشد

مثل زمانی که تمام شدن بسته اینترنتی باعث قطع دسترسی به بعضی از نرم‌افزارها در گوشی تلفن همراه شما می‌شود، دزدگیر سیم‌کارتی هم با تمام شدن بسته اینترنتی از کار می‌افتد. بنابراین باید همیشه حواس‌تان به بسته اینترنت و شارژ بودن سیم‌کارت باشد. هزینه‌ای که برای تامین اینترنت این سیم‌کارت پرداخته می‌شود هم یکی از معایب دزدگیرهای سیم‌کارتی به شمار می‌رود.

دزدگیر سیم‌کارتی را با چه وسیله‌ای جایگزین کنیم؟

استفاده از ردیاب خودرو به شما کمک می‌کند که درگیر مشکلات استفاده از دزدگیرهای سیم‌کارتی نشوید. ردیاب‌های خودرو انواع مختلفی دارند که برای خرید آن‌ها باید به نیاز خود و کاربرد هر یک دقت کنید. به‌طور مثال ردیاب‌های مغناطیسی مثل آهنربا به بدنه خودرو می‌چسبند اما گروهی دیگر از ردیاب‌ها نیاز به نصب با استفاده از سیم‌کشی دارند. عامل دیگری که برای انتخاب یک ردیاب موثر است، قیمت آن است. با مشاهده لیست قیمت ردیاب خودرو انتخاب محصول با توجه به کارآیی و بودجه‌ای که در اختیار دارید، ساده‌تر خواهد شد.  

ردیاب خودرو

استفاده نادرست از ردیاب خودرو یا جی پی اس همراه

معمولا از سیستم‌های ردیاب یا جی‌پی‌اس همراه برای پیگیری موقعیت مکانی پرسنل شرکت، کودکان بازیگوش یا سالمندانی که به بیماری آلزایمر مبتلا هستند، استفاده می‌شود. در بعضی شرایط خانم‌ها یا آقایان از این وسیله‌ها برای چک کردن همسر خود آن هم به صورت مخفیانه استفاده می‌کنند. ردیابی گوشی همسر یا چک کردن او با جی پی اس خودرو هم غیراخلاقی است و هم غیرقانونی! مخصوصاً اگر از سیستم شنود هم استفاده شده باشد، تحت عنوان استراق سمع به مجازات قانونی منجر می‌شود.

برای خرید ردیاب به نکات زیر توجه داشته باشید:

اگر با توجه به معایب دزدگیر سیم‌کارتی از خرید آن منصرف شده‌اید، برای تهیه ردیاب خودرو حتماً سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید. همیشه پیدا کردن کالاهایی با قیمت ارزان‌تر به معنی یک خرید سودمند نیست؛ شما باید در کنار خرید یک ردیاب باکیفیت به پشتیبانی قوی، سرور و اپلیکیشن رایگان و رجیستر بودن ردیاب توجه کنید تا از خرید خود راضی باشید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
معرفی دزدگیرهای سیمکارتی و مزایا و معایب آن
4.7 از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

22 + = 31

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328