ایران رهیاب Blog Archives

کاربرد جی پی اس در کشاورزی

کاربرد جی پی اس در کشاورزی

این روزها تکنولوژی به صنعت کشاورزی هم رسیده است. حالا دیگر ابزارهای متنوعی برای راحت‌تر شدن فرآیند کاشت و برداشت محصولات کشاورزی ساخته شده که یکی از آن‌ها جی پی اس است. فکر می‌کنید چرا باید برای بهتر شدن محصولات کشاورزی و راحت‌شدن این پروسه از جی پی اس استفاده کرد؟ در این مقاله همراه ما باشید تا با کاربرد جی پی اس در کشاورزی آشنا شوید.

ضرورت استفاده از جی پی اس برای کشاورزی

شاید تصور شما هم درباره کاربردهای GPS محدود به ردیاب خودرو و پیدا کردن موقعیت مکانی ماشین‌ها باشد. اما باید بدانید که با کمک این فناوری می‌توان روی زمین کشاورزی و میزان بهره‌وری آن نیز تاثیر گذاشت. اگر شما هم از کشاورزان این مرز و بوم هستید، وقت آن رسیده که روش‌های سنتی و قدیمی را کنار بگذارید. در ادامه اصلی‌ترین کاربرد جی پی اس در کشاورزی را برای شما توضیح خواهیم داد:

پیش‌بینی آب و هوا؛ مهم‌ترین مزیت ردیاب برای کشاورزی

اطلاع از شرایط آب‌وهوایی برای صنعتی مثل کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور مثال اگر کاشت بذر در شرایط جوی نامناسب انجام شود، محصول آن سال کیفیت مورد نظر را نخواهد داشت. سیستم جی پی اس می‌تواند با پیش‌بینی شرایط آب‌وهوایی از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کند.

 کاربرد جی پی اس در کشاورزی

ردیابی ماشین آلات کشاورزی؛ حفظ تجهیزات و سرمایه

ماشین‌های سنگینی همچون تریلی، تراکتور و بذرپاش از اصلی‌ترین تجهیزاتی هستند که در فرآیند کاشت و برداشت به کمک کشاورزان می‌آیند. با توجه به قیمت بالای این ماشین‌ها، نگهداری درست و مراقبت از آن‌ها در برابر سرقت اهمیت زیادی دارد. انواع مختلفی از ردیاب‌های خودرو در بازار وجود دارد. گروهی از آن‌های به صورت مغناطیسی به بدنه خودرو متصل می‌شوند و تعدادی از آن‌ها هم با سیم‌کشی کار می‌کنند. اگر به دنبال ردیاب‌های مجهزتر می‌گردید، می‌توانید از گزینه‌هایی که امکان شنود صدا دارند استفاده کنید.
با کمک سیستم ردیاب اطلاع از میزان مسافت پیموده شده توسط ماشین بسیار ساده‌تر می‌شود؛ به این ترتیب آگاهی از میزان مصرف سوخت و زمان تعویض و تعمیر قطعات خودرو برای صاحبان راحت‌تر می‌شود. مراجعه به موقع به تعمیرگاه از خرابی‌های سنگین و پرهزینه جلوگیری می‌کند و این صرفه اقتصادی برای کشاورزان دارد.

ردیابی ابزار و وسایل کشاورزی با جی پی اس

بعضی از لوازم تخصصی کشاورزی مثل لوله‌های آبیاری قطره‌ای و پمپ آب قابلیت ردیابی با کمک GPS را دارند. به سرقت رفتن بخشی از لوله‌های آبیاری قطره‌ای باعث مختل شدن فرآیند آب‌رسانی به محصولات کشاورزی خواهد شد. این مسئله ممکن است منجربه ضررهای مالی و از بین رفتن بخشی از محصولات شود.

استفاده از دستگاه‌های جی پی اس به مالکان زمین‌های زراعی کمک می‌کند که از چنین مشکلاتی جلوگیری کنند. ردیاب‌های ضدآب که در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند، برای موقعیت‌های این چنینی مناسب هستند. کارکرد این نوع از دستگاه‌های GPS همانند سیستم ردیاب گوشی است. یعنی موقعیت مکانی ابزاری که دستگاه GPS به آن متصل شده روی نقشه نشان داده خواهد شد.

 کاربرد جی پی اس در کشاورزی

نقشه‌برداری از زمین کشاورزی با کمک ردیاب

یکی دیگر از کاربردهای جی پی اس در کشاورزی کمک به نقشه‌برداری زمین است. با این فناوری طول و عرض املاک کشاورزی به طور دقیق‌تری معین شده و صاحبان آن‌ها کمک می‌کند که برای خرید بذر، سموم و آفت‌کش‌های مورد نیاز با خیال راحت‌تری وارد عمل شوند. این نقشه‌برداری برای بذرپاشی یا سم‌پاشی با کمک هواپیماهای مخصوص این کار هم کاربرد دارد.

بالا بردن بهره‌وری زمین‌های زراعی؛ اصلی‌ترین کاربرد ردیاب

نصب دستگاه‌های جی پی اس در مزارع کشاوری باعث می‌شود که از میزان علف‌های هرز، آفت‌ها و نیاز بخش‌های مختلف زمین مطلع شوید. به این ترتیب تا قبل از این که کار از کار بگذرد، وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام خواهید داد.

دیده‏بانی از محصول؛ اطلاع از وضعیت محصولات کشاورزی

این قسمت از کاربردهای جی پی اس در کشاورزی با امکاناتی مشابه همان نقشه‌برداری کردن اجرا می‌شود. برای نقشه‌برداری فقط اندازه‌های زمین زراعی مدنظر بود اما در این مورد وضعیت محصولات کشاورزی اهمیت دارد. بخشی از محصولات که دچار آفت شده‌اند یا قسمتی از زمین کشاورزی که پر از علف‌های هرز شده است، با کمک جی پی اس قابل تشخیص است. فقط باید شخصی که مسئول رسیدگی به امور مزرعه است، بخش‌های گفته شده را در نقشه علامت‌گذاری و در قدم بعدی با راه‌حل سراغ رفع مشکل برود. سم‌پاشی کردن با کمک هواپیما هم با همین امکانات انجام می‌شود.

 کاربرد جی پی اس در کشاورزی

از کجا دستگاه‌های ردیاب را تهیه کنیم؟

این روزها حتی اگر از ایمن ترین قفل موتورسیکلت هم استفاده کنید، باز امکان سرقت رفتن آن وجود دارد! به همین دلیل اکثر افراد از دستگاه GPS برای موتورسیکلت، خودرو یا حتی گوشی تلفن همراه خود استفاده می‌کنند. پیدا کردن موقعیت مکانی سالمندانی که به آلزایمر مبتلا هستند یا حیوانات خانگی بازیگوش از دیگر دلایلی است که مردم به دنبال خرید ردیاب می‌گردند. شرکت ایران رهیاب یکی از بزرگترین شرکت‌های ایرانی در زمینه عرضه انواع و اقسام دستگاه‌های ردیاب است. این شرکت با تولید انواع مختلفی از ردیاب‌ها طیف بزرگی از مشتریان این محصول را به خواسته خود رسانده است.

خرید ردیاب کشاورزی از معتبر‌ترین فروشگاه اینترنتی

در این مقاله همه چیز را درباره کاربرد جی پی اس در کشاورزی مورد بررسی قرار دادیم. استفاده کردن از این نوع امکانات و رو آوردن به فناوری‌های مدرن می‌تواند کار را برای کشاورزان بسیار ساده‌تر کند. رسیدن به محصولاتی با کیفیت بالا و جلوگیری از ضررهای مالی از مفیدترین نتایج استفاده از GPS در حوزه کشاورزی است. اگر قصد خرید انواع مختلف محصولات ردیاب را دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت iranrahyab.com بزنید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
کاربرد جی پی اس در کشاورزی
3 از 3 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

65 − 58 =

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328