ایران رهیاب Blog Archives

مزایای استفاده از جی پی اس برای کنترل رانندگان

استفاد از جی پی اس خودرو برای رانندگان، خودروهای لوکس و ماشین سنگین

مزایای استفاده از جی پی اس برای کنترل رانندگان

یکی از چالش‌های مالکان خودرو و کسانی که ماشین اجاره می‌دهند، نگرانی از بابت رانندگی پرخطر و بدون توجه رانندگان است. در ابعاد بزرگ‌تر می‌توان به ناوگان حمل و نقل یا کارخانه‌های پخش محصولات متنوع نیز اشاره کرد که باید کنترل تعداد بالایی ماشین و راننده را در دست داشته باشند. اما با کمک جی‌پی‌اس‌ها و استفاده از آن‌ها به خوبی می‌توان از خودرو و راننده آن محافظت کرد و نوع رانندگی و رفتار راننده را نیز زیر نظر داشت. در این مقاله از ایران رهیاب بهترین مزیت‌های استفاده از از جی پی اس برای کنترل رانندگان را بررسی می‌کنیم و در ادامه با اطلاعات ارسالی توسط جی پی اس برای مالک آشنا خواهیم شد. در آخر نیز بهترین جی‌پی‌اس‌های خودرو برای کنترل کردن راننده را به شما معرفی خواهیم کرد.

جی‌پی‌اس خودرو برای کنترل چه رانندگانی مناسب است؟

اساس کار جی‌پی‌اس‌ خودرو فرستادن اصلاعات موقعیب مکانی و نحوه حرکت ماشین است. با همین تعرف ساده نیز کاملا شفاف است که هر مالک خودوریی که ماشین خود را با شخص دیگری می‌سپارد به یک ردیاب خودرو نیز نیاز خواهد داشت. اما برای تشریح بهتر باید دانست که مشاغلی مانند بنگاه‌های اجاره ماشین ( به‌خصوص ماشین‌های لوکس و گران قیمت) از مشتری‌های اصلی ردیاب خودرو برای کنترل رانندگان هستند.

کارخانه‌ها یا شرکت‌هایی که خودرو را در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهند از دیگر مشتریان ردیاب خودرو هستند تا از امنیت و موقعیت خودرو شرکت آگاه باشند. اما یکی دیگر از موارد مهم و کاربردی جی‌پی‌اس برای کنترل رفتار رانندگان، کارخانه‌ها یا ناوگان حمل و نقل بار و کالا هستند که ماشین‌های سنگین را در اختیار رانندگان می‌گذارند. درصد تصادف یا بروز رفتار پرخطر این نوع از خودروها با توجه به مسافت‌های سنگین و طولانی تقریبا بالا است که جی‌پی‌اس خودرو در مدیریت آن‌ها کمک قابل توجه‌ای خواهد کرد.

در ادامه به بررسی بهترین مزایای استفاده از جی‌پی‌اس برای کنترل رانندگان خواهیم پرداخت.

از جی پی اس برای کنترل رانندگان خودرهای سنگین می‌توان استفاده کرد

ردیابی دائمی خودرو؛ آگاهی از موقعیت ماشین در هر شرایطی

اولین و یکی از کاربردی‌ترین مزیت‌های استفاده از جی‌پی‌اس خودرو ردیابی لحظه‌ای ماشین در هر موقعیت و مکانی است. جی‌پی‌اس‌ها به واسط همین ویژگی خود وارد صنعت خودروسازی شدند و همچنان پررنگ‌ترین کاربردشان در این حوزه، پیگیری موقعیت مکانی ماشین است. صاحبین ماشین‌های لوکس که به‌کار اجاره خودرو مشغول هستند، به راحتی می‌توانند با کمک جی‌پی‌اس‌ها از موقعیت ماشین‌های خود با خبر بوده و نگران سرقت آن‌ها نباشند.

کسب‌وکارهای بزرگتر که چندین ماشین را در اختیار رانندگان خود می‌گذارند نیز به راحتی با به‌کاربردن جی‌پی‌اس در ناوگان حمل و نقل خود، از شرایط هر ماشین باخبر خواهند بود. مدیریت تعداد بالاتری از خودروها با ردیاب خودرو بسیار راحت‌تر و منظم‌تر است. موقعیت‌یابی خودرو تنها حوزه فعالیت چی‌پی‌اس‌ها نیست و از آن‌ها در روش‌های دیگر همچون ردیابی گوشی دیگران نیز استفاده می‌شود.

بنگاه‌های اجاره ماشین لوکس برای امنیت بیشتر بهتر است از جی پی اس خودرو استفاده کنند

رانندگان با آگاهی از وجود جی‌پی‌اس، عملکرد بهتری خواهند داشت

متاسفانه یا خوشبختانه زمانی که رفتار کسی زیرنظر گرفته شده و اشتباهات به او یادآوری می‌شود، عملکرد مناسب‌تر و بهتری خواهد داشت. جی‌پی‌اس‌ها در زمان نبودن مالک خودرو حکم چشم او را در ماشین خواهند داشت. با کمک این دستگاه صاحب خودرو از سرعت غیرمجاز، ترمز ناگهانی و بی توجهی نسبت به باز بودن در خودرو سریعا آگاه خواهد شد و می‌تواند راننده را با خبر کند.

مدیریت چندین خودرو، به‌خصوص مالکین ماشین‌های سنگین یا لوکس با استفاده از سخت‌افزار جی‌پی‌اس بسیار کارامدتر خواهد بود. در این‌صورت می‌توان ار بسیاری از خطرات احتمالی و آسیب‌ها جلوگیری کرد.

بررسی رفتارهای راننده یا رانندگی پرخطر؛ نگرانی صاحبین خودروهای لوکس

زمانی که خودرو را به شخص دیگری به امانت می‌سپاریم، احتمال بروز هرگونه اتفاق یا رفتاری از سوی راننده وجود دارد. یکی از دغدغه‌های اصلی اجاره دهندگان خودروهای لوکس عدم رفتار مناسب و رانندگی ایمنی از سوی مشتری‌ها است. اما با کمک جی‌پی‌اس‌ مالک خودرو به راحتی از رفتارهایی مانند: گاز ترمزهای پیاپی، پیچیدن با سرعت بالا، دنده عوض کردن در دور موتور بالا، فشردن پدال گاز به‌طور ناگهانی و رانندگی با سرعت بالا و نامطمئن با خبر خواهد شد و از راه دور به راننده هشدار خواهد داد. این ویژگی خیال صاحب ماشین را تا حد بسیار زیادی راحت خواهد کرد تا احتمال بروز تصادف یا آسیب به ماشین به حداقل برسد.

استفاده از ردیاب برای جلوگیری از سرقت یا گم شدن ماشین

ردیاب‌ها این امکان را به وجود می‌آورند که مالک خودرو در هر زمان از شبانه‌روز از موقعیت ماشین با خبر باشد. در چنین وضعیتی امکان سرقت خودرو به حداقل خواهد رسید و با ایجاد کوچکترین خطر سرقت یا دزدی از ماشین، می‌توان سریع وارد عمل شد و اقدامات لازم را انجام داد. در بعضی از مواقع نیز ممکن است راننده مسیر را اشتباه رفته یا بنا به هر دلیلی گم شود. وجود یک جی‎‌پی‌اس در خودرو درصد گم شدن را نیز به حداقل خواهند رساند. بنابراین مالک ماشین با استفاده از جی‌پی‌اس خودرو دیگران بابت دزدی و استعلام خودرو سرقتی با شماره پلاک نگران نخواهد بود.

با کمک جی پی اس همه رفتارهای پرخطر راننده مانند سرعت غیر مجاز را می‌توان کنترل کرد، ماشین ها در خیابان

کاهش میزان مصرف سوخت

یکی از دغدغه‌های حمل و نقل همیشه میزان مصرف سوخت خودرو است. با بالا رفتن قیمت بنزین صرفه‌جویی و بهره بردن درست از این سوخت، برای بسیاری از کسب‌و‌کارها به یک اولویت تبدیل شده است. با کمک جی‌پی‌اس می‌توان در مشاغلی که از چند خودرو برای حمل و نقل یا ارسال بار به‌طور همزمان استفاده می‌شود، میزان مصرف سوخت را کاهش داد. بررسی مسافت طی شده خودرو در کنار گزارش‌ها و داده‌های دستگه ردیاب کمک خواهد کرد تا 20 درصد مصرف سوخت کاهش یابد و مدیریت مصرف سوخت بهتری را اعمال کرد.

حفظ جان راننده و امنیت خودرو؛ پیشگیری از حادثه

ماشین‌های سنگین معمولا باید مسافت‌های طولانی و خسته‌کننده‌ای را برای رسیدن به مقصد طی کنند. این مسیرها به تریج روی ذهن و جسم رانندگان تاثیر گذاشته و باعث خستگی و کاهش تمرکز او خواهند شد. گاهی رانندگان برای سریعتر رسیدن و استراحت کردن، شروع به رانندگی با سرعت بالا می‌کنند. گاهی نیز به دلیل خستگی زیاد نحوه رانندگی آن‌ها از دایره امن خارج شده و خواب‌آلودگی باعث بروز رفتار پرخطر از آن‌ها خواهد شد. در همه این موارد وجود جی‌پی‌اس و علائم هشدار دهنده آن، کمکی برای حفظ جان راننده و البته امنیت خودرو خواهد بود.

بهترین مدل‌های جی پی اس برای کنترل رانندگان

جی‌پی‌اس‌ها در انواع و اقسام متنوع با کارایی و امکانات بسیار خوبی تولید شده‌اند. یکی از بهترین مدل‌های جی‌پی‌اس برای کنترل رانندگان مدل IR230 است که مجهز به شنود نیز است. ردیاب دیاگ (OBD) خودرو، مدل دیگری از جی‌پی‌اس مناسب برای کنترل رانندگان است که مانند مدل IR230 قابلیت شنود نیز دارد. هر دو مدل این ردیاب‌های خودرو دسترسی موارد زیر را برای مالک ماشین فراهم می‌آورد:

  • هشدار دریفت
  • آلارم دریفت
  • هشدار دور موتور
  • آلارم دور موتور
  • هشدار سرعت غیر مجاز
  • محدود کردن سرعت خودرو
  • چک کردن راننده و بررسی رفتار او

با کمک این ردیاب‌ها و امکانات بی‌نظیر آن‌ها امنیت خودروها به حداکثر رسیده است. ردیاب‌های شنودار نیز به‌طور همزمان دو ویژگی عالی را در اختیار کاربر می‌گذارند. هرچند در این حوزه نیز افرادی از این وسیله جهت اهداف غیرقانونی خود استفاده می‌کنند که می‌توان با امکاناتی نظیر نرم افزار ردیابی دستگاه شنود با آن‌ها مقابله کرد.

ردیاب دیاگ OBD یک جی پی اس مناسب برای کنترل رانندگان

خرید بهترین مدل‌های جی‌پی‌اس برای کنترل رانندگان از ایران رهیاب

در این مقاله به‌طور کامل اهمیت استفاده از جی‌پی‌اس برای کنترل رانندگان را بررسی کردیم. ردیاب‌ها به مدیران بنگاه‌های اجاره ماشین، کارخانه‌دارن و شرکت‌ها کمک بسیاری خوبی جهت بالا بردن امنیت جان راننده و خودرو خواهند کرد. جی‌پی‌اس‌ها با یک هزینه مقرون به صرفه احتمال تصادفات یا هر حادثه‌ای را به حداقل خواهند رساند.

فروشگاه ایران رهیاب بزرگ‌ترین عرضه‌کننده ردیاب اتومبیل و انواع جی‌پی‌اس‌ها در بازار ایران است. همکاران ما در ایران رهیاب آماده گفتگو و راهنمایی شما عزیزان هستند. برای آشنایی با محصولات ایران رهیاب و خرید انواع جی‌پی‌اس ماشین با شماره 22410328-021 و 22171062 -021 تماس حاصل کنید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟
مزایای استفاده از جی پی اس برای کنترل رانندگان
4 از 1 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × = 8

پشتیبانی ایران رهیاب
پشتیبانی ایران رهیاب
شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328